St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Timo Tuomivirta

Nyt Pietarin risteilyt TARJOUS hinnoin :

3 days in Saint Petersburg without a visa!
Departures from Helsinki each Thursday 175€ per person!



Price includes:


    * Ferry ticket Helsinki-Saint Petersburg-Helsinki (4 person cabin)
    * Guided bus tour of Saint Petersburg
    * Guided Hermitage tour
    * Bus tranfers between harbour and hotel
    * Accommodation in centrally located hotel Dostoyevski 3 stars with breakfast, double rooms

Your advantages:

    * Great value - just 35€ per day of the trip
    * You save at least 50€ of visa fee
    * Duty-free shops with great prices
    * Fast border formalities (compared with land border)
    * Russian folk music show 21.30 - 23.00 in Columbus Club on Deck 7
    * The famous Saint-Petersburg XXXX Bar is open on Deck 8 from 22.00 to 05.00
    * Hotel is located in the very heart of the city across the square from beautiful Church of Saint Vladimir





http://www.bair-travels.com/

Sami Koskinen

Ainakin tuon matkatoimiston englanninkielisellä etusivulla todetaan hinnan olevan "special student offer", eli suomeksi erikoistarjous opiskelijoille. Sama tarjous löytyy myös suomeksi, kunhan matkatoimiston sivuston kielen vaihtaa suomeksi.
Suomenlinna II aivan liian harvoin

Juha-Matti Harjumäki

Pietarin-risteilyt vetävät väkeä

-Syyskuun loppuun mennessä meillä oli vähän yli 100000 matkustajaa, mikä on selvästi yli odotusten. Myös syksyn varaustilanne näyttää niin hyvältä, että jatkamme risteilyjä läpi talven, St. Peter Linen Suomen-johtaja Roland Forssell

Ensi kesänä St. Peter Line kaavailee aloittavansa risteilyt myös Tukholmasta Pietariin. Forssellin mukaan ongelmana on lähinnä sopivan jäävahvisteisen laivan löytäminen.

Ratkaiseva muutos tapahtui viime vuonna, kun Venäjä antoi Pietariin matkaaville turisteille luvan yöpyä maissa kaksi yötä ilman viisumia.

Forssellin mukaan viisumivapaus on ilman muuta yksi iso syy St. Peter Linen menestykseen. Toinen on se, että markkinointia keskitettiin aluksi Venäjän päähän.

-Se tuotti tasaisen matkustajavirran. Huhti-toukokuussa matkustajista 70-80 prosenttia oli venäläisiä. Suomalaiset löysivät reitin kesän aikana, niin että nyt suomalaisia ja venäläisiä on ollut suunnilleen puolet ja puolet.


Verkkouutiset 25.10.10
2010

Silja Europa 9.10-10.10.

2008 Isabella 26.1-27.1  XPRS 29.6-30.6.
2007         Gabriella 3-5.4.
Rosella 18-19.6.  Isabella 22-23.9

Juha Pitkänen

Sanomalehti Karjalainen kirjoittaa tänään.
Viisumivapaat matkat Pietariin ovat olleet niin suosittuja,että ensi keväänä linjalle tulee lisälaiva

Timo Tuomivirta

Lainaus käyttäjältä: Juha Pitkänen - 07.11.2010, 09:57:40
Sanomalehti Karjalainen kirjoittaa tänään.
Viisumivapaat matkat Pietariin ovat olleet niin suosittuja,että ensi keväänä linjalle tulee lisälaiva

Löytyy myös kuvasarja-->

Ilman viisumia Pietariin 31.10.2010

Viisumivapaat matkat Pietariin ovat olleet niin suosittuja, että ensi keväänä linjalle tulee lisälaiva

http://www.savonsanomat.fi/video-kuva/kuvasarjat/ilman-viisumia-pietariin/612213#http://www.savonsanomat.fi/multimedia/dynamic/00162/Pietari20_162632a1.jpg

Jan Holm

Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti Harjumäki - 25.10.2010, 11:52:24
Pietarin-risteilyt vetävät väkeä

Ensi kesänä St. Peter Line kaavailee aloittavansa risteilyt myös Tukholmasta Pietariin. Forssellin mukaan ongelmana on lähinnä sopivan jäävahvisteisen laivan löytäminen.


Eikös Superfastit ole myynnissä?? Helpolla saisi ylemmän autokannen muutettua asuintilaksi?

Lassi Liikanen

Pyörähdin muuten aamulla uteliaisuuttani Makasiinilla, jossa Pietarin-liikenne alkaa huomenna. Kaikki on sisällä jo valmiin oloista. Passintarkastusluukkuja on kymmenkunta terminaalin perällä. St. Peter Line oli saanut seitsemän lähtöselvitystiskiä, joista yksi ryhmille ja yksi Commodore- ja Deluxe-matkustajille.

Ulkona en huomannut sen kummempia näkyviä muutoksia. Tietysti uusi autoramppi on jo valmis, ja näköjään tulevat Princess Maria ja vuorollaan Silja Serenade/Symphony alus olemaan perät vastakkain. Superseacatin vanha ramppi on purettu aluksen tieltä. Tässä vielä kuva:


(http://lassiivi.1g.fi/kuvat/KUVAT/Muut%20kuvat/princessm_ramppi.jpg/full)
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Petri Moilanen

Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 07.11.2010, 11:32:12
Eikös Superfastit ole myynnissä?? Helpolla saisi ylemmän autokannen muutettua asuintilaksi?

Voi superfastien kanssa kustannukset karata käsistä.. tollainen remontti maksaa paljon, lisäksi superit kun eivät ole suunniteltu risteilykäyttöön, niiden yleiset tilathan ovat melko surkeat.. Pietarin linjalla taas tärkeää on matkustajien viihtyvyys/laivaan jättämät rahamäärä, ei rahdin nopea kulku. Toinen syy miksi superit eivät ole hyvä vaihtoehto on tallinkin pitämä hintataso.. eikö aikaisemmin ainakin ole puhuttu superien hintalapusta n. 100meur hinnasta joka on vanhasta ja linjalle epäsopivasta laivasta valtava hinta.. jos verrataan että xprs maksoi uutena n. 130meur ja Baltic Princess noin 200meur..

Mitäs muita kasari ruotsinlaivoja voisi löytyä markkinoilta, luulisin siltä suunnalta löytyvän parhaat ja edullisimmat vaihtoehdot.. Tai sitten kannattaisi ottaa yhteyttä tallinkin rahoittajapankkeihin ja alkaa hieromaan kauppoja sitä kautta..  ;) ;D

Sergei Pennonen

Princess Maria uudessa paikassa maanantaina.


Romanos Pyrrö

Vot, reissu tehty. Viimeksi tällä laivalla olenkin kulkenut 1982, ja kyllähän tuo ikäiseltään vaikuttaa. Erityisen miellyttävä yllätys oli laivan henkilökunnan ystävällisyys. Yllätyin muuten siitäkin, että matkatavarat tutkittiin kun palasimme laivalle kotimatkaa varten. Näyttää olevan aika tiukka suhtautuminen omiin alkoholijuomiin...

Jarmo Kaisla

Niin tämä alkoholipolitiikka itseänikin on hiukan kiinnostanut. Niin tuo siis tarkoittaa että kaikki mitä "Leningradista" on ostettu ni kerätään pois ja annetaan takas sit Helsingissä?? Lainaus Ferrycenterin sivulta ja mielestäni tuo löytyy myös jostain ST.Peterlinen sivulta myös:
"Huom! Matkustajan alkoholijuomat kerätään talteen Pietarin satamassa ja ne palautetaan matkustajalle laivasta poistuttaessa."
http://www.ferrycenter.fi/index.php?1864
Japi

tporko

Tuuleekos siellä alhaalla etelässä tänään tosiaan niin voimakkaasti, että Princess Maria on sen vuoksi aamulla kääntynyt Harmajan kohdilta takaisin merelle jonkin tunnin kierrokselle? Kuulemma keinumista ollut ja satamassa oltu kolmisen tuntia myöhässä.

Timo Selkälä

Saksittu FoNElta - linkkiä en tosin saanut toimimaan.

The article below states that the (PRIDE OF) BILBAO is going to St Peter Line
for a 25-hour St Petersburg - Stockholm service.

The ship will be fully upgraded and enter service in Spring 2011.

Meanwhile, the PRINCESS MARIA has carried 150,000 passengers in the first six
months of operation pushing it into break-even mode.  The ship has 60% Russian
passengers but has attracted a range of Nationalities including 10,000 Americans
during the summer.

http://ru.euronews.net/newswires/594717-newswire/Cheers


I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 22.11.2010, 12:23:17
The article below states that the (PRIDE OF) BILBAO is going to St Peter Line
for a 25-hour St Petersburg - Stockholm service.
Vau :) Kylläpä nyt haalitaan vanhaa tonnistoa takaisin näille vesille. Hieno homma St. Peter Linelle ja toivotan edelleen pitkää ikää vaikka useissa yhteyksissä onkin puhuttu ex-Olympian olevan jo aika heikossa hapessa.

Juhani Mehto

Bilbao on nykyään sinikylkisenä telakoinnin jäljiltä - mahtaako tulla vielä uutta maalia pintaan ennen kuin liikenne alkaa vai säästetäänkö nekin rahat...

Kuva Marinetrafficista
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.