St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Mikko-Oskari Koski

http://www.youtube.com/watch?v=ch1TjoocH-w
Mihin perustuu T.Tuomivirran näkemys, että hyttiin roudattavan miesmatkustajan pitäisi olla suht selvin päin?

Ehkäpä tämä seiväsmatkasektori kannattaisi irrottaa omaksi keskustelualueekseen ja siirtää tuonne ylilaidan meneviin juttuihin..?
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Esa Aarimaa

Lainaus käyttäjältä: Juhani Reku - 15.04.2011, 20:16:05
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta olen aika varma muistikuvastani: Joskus 1990-luvun loppuvuosina ainakin Fantaasialla oli keskiyön showna Erotic show. Se ei ollut rajattu Men only, mutta tuskin siinäkään vähäpukeisilla miehillä kovin suurta roolia oli.

Kyllähän muistat ihan oikein ;D Erotic show oli sekä Fantaasialla että Meloodialla, lippuja oli rajoitettu määrä, joita sai ostaa respasta, tietyn aikaa....
Tuli siellä muutaman kerran käytyä... Muistaakseni ottivat yleisöstä aina jonkun sinne lavalle istumaan tuoliin, jossa sitten riisuivat vaatteet päältä  :D

Pasi Salo

Lainaus käyttäjältä: Esa Aarimaa - 02.05.2011, 14:15:03
Kyllähän muistat ihan oikein ;D Erotic show oli sekä Fantaasialla että Meloodialla, lippuja oli rajoitettu määrä, joita sai ostaa respasta, tietyn aikaa....
Tuli siellä muutaman kerran käytyä... Muistaakseni ottivat yleisöstä aina jonkun sinne lavalle istumaan tuoliin, jossa sitten riisuivat vaatteet päältä  :D

Siis riisuivat vaatteet tältä tuolilla istujalta? ;)
Tulossa 2011:  m/s Nordlandia 3.11, m/s Silja Symphony 9.12, m/s Baltic Princess 31.12

Esa Aarimaa

Lainaus käyttäjältä: Pasi Salo - 02.05.2011, 20:04:28
Siis riisuivat vaatteet tältä tuolilla istujalta? ;)

Juuri näin  :) Ei nyt ihan munasilleen sentään  :D

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Esa Aarimaa - 06.05.2011, 03:27:36
Juuri näin  :) Ei nyt ihan munasilleen sentään  :D

Ja riisujilla oli tietenkin pilkkihaalarit päällä?  ;) Se on nättiä mennä Erotic Show:n ja huomata olevansakin itse pääesiintyjä.

Janne Koskinen

http://www.sjofart.ax/sv/nyheter/tuff_strid_for_ryska_st_peter_line/370

Helsingin väliinjättöä harkitaan Eteläsataman liikennerajoitusten vuoksi.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Kimmo Heinonen

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 06.05.2011, 15:25:12
http://www.sjofart.ax/sv/nyheter/tuff_strid_for_ryska_st_peter_line/370

Helsingin väliinjättöä harkitaan Eteläsataman liikennerajoitusten vuoksi.

Ja aiheesta jatkaa päivän hesari

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Viisumittomat+Pietarin-risteilyt+uhataan+lopettaa/1135266020423

LainaaVenäläinen varustamo St. Peter Line harkitsee lopettavansa matkustajalaivaliikenteen Helsingin ja Pietarin välillä. Syynä on se, ettei Helsingin satama anna yhtiölle lupaa kuljettaa rahtia Eteläsatamaan.

"Kyllä me harkitsemme, onko liiketoiminta kannattavaa kesän jälkeen. Rahdin kuljetus on erittäin tärkeää matalasesonkina", sanoo St. Peter Linen Suomen-johtaja Roland Forssell. St. Peter Line on valittanut rahtikiistasta kilpailuvirastoon. Satama selvittää nyt mahdollisuuksia siirtää varustamon liikenne Länsisatamaan.........

"Olemme valmiita siirtymään sinne. Ongelma on vain se, että pääsisimme sinne vasta syksyllä 2012. Haluaisimme sinne jo nyt", Forssell sanoo.

Timo Tuomivirta

#457
Ehkä ymmärrän tekstin väärin, mutta eikös tuolla lopetuksella tarkoiteta, että laiva ei liikennöisi loka-huhtikuu välillä.

..Varustamo tekee päätöksen laivalinjan lopettamisesta syksyllä. Liikenne loppuisi hiljaisina kuukausina lokakuun ja huhtikuun välillä...



Liikennöintiä rajoittaa etelä-satamaan tilanpuute. Länsisataman remontti taas valmistuu ??2012??, jonne voikin sitten alkaa kunnon rekkaralli, varsinkin kun syksy tuo aina tullessaan itärajan rekkajonot.

...St. Peter Line on valittanut rahtikiistasta kilpailuvirastoon. Satama selvittää nyt mahdollisuuksia siirtää varustamon liikenne Länsisatamaan.

"Olemme valmiita siirtymään sinne. Ongelma on vain se, että pääsisimme sinne vasta syksyllä 2012. Haluaisimme sinne jo nyt", Forssell sanoo...



Hmm.. Mitähän sitten tapahtuisi jos Pietarin satamalle laitettaisiin samanlainen sulku, kun itärajoille? Ts. rekkoja ei vaan päästetä eteenpäin?

..Mahdottomia rekka jonoja ja liikennetukoksia Länsisatamassa?

Ja eikös Vuosaaren satama olisi hyvä rekkalähtöpaikka? Ja Pietarin päässä Kronstadin satana.

Santeri Lehti

"10.5.2011 Viisumivapaat risteilyt jatkuvat normaalisti

St. Peter Line jatkaa liikennettään normaalisti Helsingin ja Pietarin välillä, vahvistaa yrityksen toimitusjohtaja ja pääjohtaja Igor Glukhov. " Helsingin Sanomissa ja Ålands Sjöfahrtissa olleissa artikkeleissa kirjoitetaan Helsinki-Pietari linjan mahdollisesta lopettamisesta. Tämä ei ole totta, sanoo Glukhov." Keskustelemme ensi viikolla Helsingin Sataman kanssa erilaisista vaihtoehdoista miten voisimme kuljettaa rahtia matkustaja-aluksellamme Princess Marialla ja uskomme keskusteluiden päättyvän positiiviseen tulokseen. Siinä tapauksessa meillä voi hyvinkin pian olla jopa toinen alus liikenteessä Helsingin ja Pietarin välillä, kertoo Glukhov."

Asian taustalla on kiista rahdinkuljettamisesta. Helsingin Satama ei salli Princess Marian kuljettaa rahtia Etelä-Satamassa, koska Tallink Silja ja Viking kuljettavat siellä rahtia. St. Peter Line teki asiasta valituksen syrjinnästä  kilpailuvirastoon viime vuoden marraskuussa. St. Peter Line liikennöi Princess Marialla Helsingin ja Pietarin välistä risteily liikennettä. Varustamo avasi juuri onnistuneesti myös toisen reitin Tukholmasta Pietariin jota operoi jopa Princess Mariaa suurempi Princess Anastasia alus. St.Peter Line aloitti liikenteen Helsinki-Pietari välillä viime vuonna onnistuneesti. Yhtiö kuljetti lähes 250.000 matkustajaa Helsingin linjalla. Tänä vuonna yhtiö odottaa kuljettavansa yhteensä yli 600.000 matkustajaa Helsingin ja Tukholman reiteillä."

Asiaan siis tullut muutoksia. :) Näin meille kertoo www.stpeterline.fi .

Kim Helle

Viitaten vielä tohon hesarin juttuun niin nimenomaan rahdin piti olla vain kauttakulkuliikennettä, eli kaduille ei pitäisi tulla mitään lisäystä. Satamassa vain vaihdettaisiin laivaa. Tosin jos siirtyvät länteen niin eipä ainakaan tuo toteudu mitenkään, kiertoahan tulee sitten oikein urakalla että pääsee lännestä eteläsatamaan. Länsisatamassa taaseen voi rekkaliikenne alkaa, eli silloin voidaan ottaa mukaan ihan suomi venäjä pokaa. Mitä enemmän tätä pyörittelee niin sen sekavampia tuntuu noi johtajien ajatukset olla.. eli siis mitä rahtia oikein tavoitellaan loppupeleissä? Suomalainen maajohtaja puhuu yhtä ja venäläinen pääjohtaja toista, kaipa sitä nokkimisjärjestyksessä ylempänä olevaa pitää sitten uskoa ::)
Päivitys

Tulossa:

Menneet: BP 3.5.2023

Kalle Id

Tai itseasiassa venäläinen pääjohtaja puhuu ensin yhtä ja sitten toista. Ålands Sjöfartin mukaan pääjohtaja Glukhov itse puhui Helsinki-Pietari -linjan lopettamisesta siinä ihan ensimmäisessä artikkelissa tästä aiheesta. HS:n myöhemmässä artikkelissa SPL:n Suomen maajohtaja puhui pääjohtajan kanssa samoilla linjoilla, mutta nyt HS:n uutisoitua aiheesta samainen herra Glukhov puhuukin päinvastaisia kuin aiemmin. Tietysti sinällään positiivista jos eivät Helsingistä lähde - jos tämä siis nyt on se yhtiön todellinen kanta.

Joonas Kortelainen

#461
Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 11.05.2011, 01:50:36
Tai itseasiassa venäläinen pääjohtaja puhuu ensin yhtä ja sitten toista. Ålands Sjöfartin mukaan pääjohtaja Glukhov itse puhui Helsinki-Pietari -linjan lopettamisesta siinä ihan ensimmäisessä artikkelissa tästä aiheesta. HS:n myöhemmässä artikkelissa SPL:n Suomen maajohtaja puhui pääjohtajan kanssa samoilla linjoilla, mutta nyt HS:n uutisoitua aiheesta samainen herra Glukhov puhuukin päinvastaisia kuin aiemmin. Tietysti sinällään positiivista jos eivät Helsingistä lähde - jos tämä siis nyt on se yhtiön todellinen kanta.

Voi olla, että oikeasti miettivät linjan kannattavuutta jos syksyllä rahtia ei saa kuljettaa ja harkitsevat esim. Marian siirtämistä talveksi Anastasian kanssa Tukholman reitille. Talvella kun venäläisillä on paljon enemmän sellaisia juhlapyhiä myös suomalaisten kannalta "hiljaisiin aikoihin", että linja voisi ihan kannattaakin. Esimerkiksi lisäämäällä Tallinnassa käyntejä, saataisiin myös suomalaisia talvellakin kyytiin.

Toisaalta uskon, että kyseessä on selkeä yritys luoda painetta Helsingin Satamalle ja ihan syystä. Ei ole mitään järkeviä perusteluja sille, että transit-rahtia ei voisi ajaa Eteläsataman kautta TallinkSiljalle ja toisin päin. Kyseessä kun ei ole kuitenkaan mikään suunnaton lastilautta joten sitenkin Olympian kentän pienuus on älytön perustelu varsinkin kun ne rekat lähtee tällä hetkellä suoraan Skattalta ja Eteläsatamasta Kauppatorin kautta itäväylälle.

Länsisatama olisi järkevämpi myös muun rahdin kannalta, mutta matkustajille vielä jonkin aikaa ennen raitiolinjan ja Jätkänsaaren perusinfran valmistumista kunnon sumppu ja hieman syrjässä. Helsingin Sataman asenne on kyllä sikäli käsittämätön, että se lähtee täysin hallinnon omasta lähtökohdista, ei matkailun ja kaupungin kauppojen tukemisen ehdoilla, sillä nykyinen sijainti Makasiiniterminaalissa on varmaankin turisteille paras mahdollinen. Sitä en ymmärrä myöskään, miksi laiva ei voisi päivän aikana käydä Vuosaaressa purkamassa ja lastaamassa.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 11.05.2011, 14:56:01
Sitä en ymmärrä myöskään, miksi laiva ei voisi päivän aikana käydä Vuosaaressa purkamassa ja lastaamassa.
Se ei ole niin vaikeaa matematiikkaa: liikkuva laiva maksaa enemmän kuin laiturissa oleva. Tarkoittaa sitä että joudutaan ajamaan vahtia, polttoainetta kuluu ja lisäksi luotsaus- ja väylämaksut päälle. Kun kapasiteetti on rajattu, niin tuo luultavasti syö mahdolliset voitot.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Joonas Kortelainen

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 11.05.2011, 16:49:50
Se ei ole niin vaikeaa matematiikkaa: liikkuva laiva maksaa enemmän kuin laiturissa oleva. Tarkoittaa sitä että joudutaan ajamaan vahtia, polttoainetta kuluu ja lisäksi luotsaus- ja väylämaksut päälle. Kun kapasiteetti on rajattu, niin tuo luultavasti syö mahdolliset voitot.


Näinhän se on kyllä ja siksipä tuntuu edelleen "jännältä" ettei asiaan ole vielä löydetty molempia tyydyttävää ratkaisua.

Myös Ålands sjöfart on huomannut St. Peter Linen tiedotteen:
http://www.sjofart.ax/sv/nyheter/st_peter_line_lamnar_inte_helsingfors/380

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Timo Tuomivirta - 10.05.2011, 15:53:02
Liikennöintiä rajoittaa etelä-satamaan tilanpuute. Länsisataman remontti taas valmistuu ??2012??, jonne voikin sitten alkaa kunnon rekkaralli, varsinkin kun syksy tuo aina tullessaan itärajan rekkajonot.

Kyllä taitaa rekkajonot olla menneen maailman juttuja, viime syksynäkin oli aika hiljaista...
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/