St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Tupi

No eihän se nyt tietenkään ihan yhtä sujuvaa ole kun Venäjällä ollaan:)Kyllä siellä päässä on syytä varautua jonottamaan,jopa terminaalin ulkopuolellakin ennenkun pääsee sisälle jatkamaan samaa touhua.Muutenkin tarkempaa se touhu siellä,ja hyvin manuaalista.Kassitkin pitää metallinpaljastimen tms.läpi laittaa laivaan tultaessa.Mut yhteenvetona ihan ok kaikki sujuu....

Matti Holmström

tulin juuri eilen takaisin risteilyltä (lauantai lähtö HEL) ja kaikki sujui erinomaisesti. Princess Maria aika hyvässä kunnossa ikäisekseen, ja Pietarissa mentiin autokannen kautta ulos kaijalle, sitten vain terminaaliin nopeat passintarkastukset ja suoraan bussiin. Koko touhuun meni perärampin avattua max 15 min kun oltiin bussissa. Tämä oikotie vain sen takia kun oli ostettu kaupunkikierros eli en mennyt normi shuttle-bussilla.

Takas samalla kiertoajelu bussilla suoraan terminaaliin, passintarkastukseen ja samointein laivaan. Erittäin kätevää eikä mitään jonoja, läpivalaisuja...  Mutta kaikki olisi ilmeisesti toisella tavalla jos ei menisi kiertoajelulle... Kaikki meni niin sujuvasti että pakko mennä uudelleen jossain vaiheessa.
Mutta pientä kritiikkiä myös koska laivan taxfree ostosmahdollisuuksista voisin sanoa että todella huonot valikoimat eli ei voida verrata Tallinkin, Siljan tai Viikkarin valikoimaan ja hintatasoon. Yllättävän suppeaa ja kallista.  Siellä on monta muutakin juttua mitä St. Peter Line pitää vielä harjoitella ja opetella miten laiva businesta pyöritetään mutta kun ei lähde vaatimaan mitään extraa ja huippu luksusta ja ymmärtää kenelle pääasiassa risteilyt / matkat on markkinoitu niin hyvällä asenteella pärjää ja voi mennä uudelleen.  Ja kun muistaa kuinka huippu hyvä laiva tuo oli aikoinaan ja speksit ovat edelleen itse laivan osalta oikein hyvät niin toivotaan vain pitkää ikää itse laivalle ja näille matkoille.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Matti Holmström - 18.09.2012, 17:19:56
tulin juuri eilen takaisin risteilyltä (lauantai lähtö HEL) ja kaikki sujui erinomaisesti. -- Takas samalla kiertoajelu bussilla suoraan terminaaliin, passintarkastukseen ja samointein laivaan. Erittäin kätevää eikä mitään jonoja, läpivalaisuja...  Mutta kaikki olisi ilmeisesti toisella tavalla jos ei menisi kiertoajelulle...
Mitenkäs muuten passintarkastus Helsingin päässä? Itse kun kävin Marialla puolitoista vuotta sitten (matkaraportti aiheesta löytyy muuten Ulkomatalan numerosta 2/2011 täältä) Pietarissa rajamuodollisuudet sujuivat ilman ongelmia, mutta Helsingissä tökkivät aika pahasti.

Itsellekin jäi Marialta fiilis, että pitää mennä uudestaan... vaan eipä ole suunnitelmista huolimatta tullut mentyä. Pitäisi varmaan ryhdistäytyä jossain vaiheessa.

Matti Holmström

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 18.09.2012, 20:01:53
Mitenkäs muuten passintarkastus Helsingin päässä? Itse kun kävin Marialla puolitoista vuotta sitten (matkaraportti aiheesta löytyy muuten Ulkomatalan numerosta 2/2011 täältä) Pietarissa rajamuodollisuudet sujuivat ilman ongelmia, mutta Helsingissä tökkivät aika pahasti.

Itsellekin jäi Marialta fiilis, että pitää mennä uudestaan... vaan eipä ole suunnitelmista huolimatta tullut mentyä. Pitäisi varmaan ryhdistäytyä jossain vaiheessa.

Kävi mieletön tuuri.  Mentiin sopivasti luukulle nr 7 jonoon... no voin muistaa numeron väärin mutta kaikista oikean puoleisin ja siellä jonon hännillä tuskailtiin jotain ihan kotimaan kielellä ja rajavartioston herra sattui siinä seisoo vieressä ja sanoi että menkää reunimmaiselle luukulle jonka kohdalla kyltti "EU kansalaisille" ja se oli siinä... Päästiin alle 30 sekunnissa pois.  Hän vielä huomasi edessämme pari kreikan passia pitelevää neitokaista ja pääsivät siinä samalla jonotuksen tuskasta pois... Toi siis pitää huomioida että EU tyyppinä muistan mennä aina sellaiseen jonoon jonka keula on siellä EU kyltin kohdalla.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 18.09.2012, 20:01:53
Mitenkäs muuten passintarkastus Helsingin päässä?
Nyt kesällä oli Helsingissä käytössä automaattinen passintarkastus (vaatii sirullisen passin), joka toimi erittäin nopeasti.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Sergei Pennonen

St Peter Line järjestää vuoden 2014 alussa risteilyn Pietarista Sochiin, ns "olympialaisristeilyn".
Risteily alkaa Pietarissa 09.01.2014 ja päättyy Sochissa 31.01.2014.

Hinnat ovat alkaen 1100e halvimmassa hyttiluokassa ja hinta sis. puolihoidon.
Laivana on kait Princess Anastasia.

Tässä olisi venäjänkielinen mainos:



Tietoa risteilystä on vain venäjäksi, eli http://anastasia.stpeterline.com/ru/Расписание/КруизвСочи2014.aspx

Tässä olisi kuitenkin Googlen kääntä versio: http://translate.google.com/translate?sl=ru&tl=fi&js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fanastasia.stpeterline.com%2Fru%2FРасписание%2FКруизвСочи2014.aspx


Tapani Salonen

Onko kokemuksia risteilyistä Princess Marialla?
Ala Carten taso? (kun ruokalistoista ei löydy netistä tietoa)
Hintataso laivalla? Henkilökunnan palveluasenne
ja kielitaito? Onko laiva tarkoitettu suomalaisille vain
örvellyspaikaksi, kun on lanseerattu "viinaranneke"?
Princess Maria tekee kaksi 19 tunnin pikkujouluristeilyä 30.11. ja 1.12., mutta
poikenneeko Taliinnaan, kun ei Pietariin ehdi.
Laiva kiinnostais, kun ei Siljan aikana siihen tullut mentyä.

Jyri Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Tapani Salonen - 13.11.2012, 19:07:12
Princess Maria tekee kaksi 19 tunnin pikkujouluristeilyä 30.11. ja 1.12., mutta
poikenneeko Taliinnaan, kun ei Pietariin ehdi.
Laiva kiinnostais, kun ei Siljan aikana siihen tullut mentyä.
Jos en ihan väärin muista lukeneeni, niin noilla pikkujouluristeilyllä ei poiketa maissa missään, vaan risteillään Suomenlahdella. Tällaista muistelisin, taisi olla St Peter Linen nettisivuilta.
Menneet Laivamatkat:
15.3.2013 Viking Grace
9.5.2014 Silja Europa
28.12.2014 Gabriella
Tulevat:

Jani Nousiainen

Kokemuksia laivalla käyneiltä löytyy selailemalla topicia taaksepäin.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Petri Lahti

Ahvenanmaalainen Carus sulki torstaina 13.12. St. Peterlinen nettivarausjärjestelmän. Caruksen mukaan varustamo ei ollut maksanut laskujaan sovitulla tavalla. Carus päätyi poikkeukselliseen toimenpiteeseen turvatakseen saatavansa. Varausjärjestelmä avattiin iltapäivällä, kun varustamo oli maksanut laskunsa.

St. Peterline siirtyy käyttämään helmikuun alusta toisen alihankkijan toimittamaa varausjärjestelmää.

Lehtiartikkelien mukaan myös satamilla olisi saatavia varustamolta.

http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=74367
http://svenska.yle.fi/artikel/2012/12/14/st-peter-line-dementerar-ekonomiskt-slarv
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/st.+peter+linella+maksuvaikeuksia/201212321679

Eerik Laine

Mitenköhän onko muuten St. Peter Line tehnyt jo jatkosopimusta Princess Marian vuokrauksesta. 15.4.2013 umpeutuu alkuperäinen kolmen vuoden vuokrasopimus DFDS:n kanssa. Ilmeisesti vuokran maksu DFDS:lle on ilmeisesti sujunut, vaikka satamamaksuja onkin eri suuntiin rästissä?

Juhani Gronlund

Lainaus käyttäjältä: Sergei Pennonen - 14.10.2012, 21:29:12
St Peter Line järjestää vuoden 2014 alussa risteilyn Pietarista Sochiin, ns "olympialaisristeilyn".
Risteily alkaa Pietarissa 09.01.2014 ja päättyy Sochissa 31.01.2014.

Hinnat ovat alkaen 1100e halvimmassa hyttiluokassa ja hinta sis. puolihoidon.
Laivana on kait Princess Anastasia.


Tässä olisi kuitenkin Googlen kääntä versio: http://translate.google.com/translate?sl=ru&tl=fi&js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fanastasia.stpeterline.com%2Fru%2FРасписание%2FКруизвСочи2014.aspx


Hinnat alkaen 1100 eur /henk ja ikkunahyttiinkin  pääse  matkustamaan 1450 eur / henk ja kyseessä 3 viikon risteily sisältäen yli 5000 merimailia, ompas halpaa lystiä tarjolla sisältäen  vielä puolihoito.

Mitäköhän laivalle tapahtuu risteilyn jälkeen,  ? Jätetäänkö johonkin mustanmeren satamaan odottamaan ostajaa / romuttajaa. Ei tämmöisillä hinnoilla ole järkevää tuollaisia risteilyjä järjestää jos aikoon laivan tuoda takaisin itämerelle risteilyn jälkeen ilman maksavia asiakkaita. Ihmettely siis perustuu siihen että en löytänyt Sochiesta  takaisin  Pietariin /itämerelle risteilyaikataulua   google käännöspalvelua käyttäen.

Eerik Laine

Lainaus käyttäjältä: Juhani Gronlund - 24.01.2013, 15:38:53
Mitäköhän laivalle tapahtuu risteilyn jälkeen,  ?

21.2.2014 alkaa käänteinen risteily ja alus ajaa Sotchista Pietariin. Takaisin Pietarissa tämä toinen risteily on 17.3.2014.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Juhani Gronlund - 24.01.2013, 15:38:53
Hinnat alkaen 1100 eur /henk ja ikkunahyttiinkin  pääse  matkustamaan 1450 eur / henk ja kyseessä 3 viikon risteily sisältäen yli 5000 merimailia, ompas halpaa lystiä tarjolla sisältäen  vielä puolihoito.

Mitäköhän laivalle tapahtuu risteilyn jälkeen,  ? Jätetäänkö johonkin mustanmeren satamaan odottamaan ostajaa / romuttajaa. Ei tämmöisillä hinnoilla ole järkevää tuollaisia risteilyjä järjestää jos aikoon laivan tuoda takaisin itämerelle risteilyn jälkeen ilman maksavia asiakkaita. Ihmettely siis perustuu siihen että en löytänyt Sochiesta  takaisin  Pietariin /itämerelle risteilyaikataulua   google käännöspalvelua käyttäen.

Kysehän on siitä että aluksen on joka tapauksessa siirryttävä sinne vuokrasopimuksen takia. Näin saadaan siirtoajollekin jotakin tuloja.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Juhani Mehto

SST:n uutisen mukaan (ruotsiksi) sekä Maria että Anastasia ovat menossa Sotchiin, ja risteilymahdollisuutta tarjotaan molemmille aluksille. Lisäksi St. Peter Line selvittelee yhteistyötä jonkun risteilyvarustamon kanssa (neuvotellut Carnivalin ja RCCL:n kanssa), suunnitelmissa risteilyt Mustallamerellä ja Välimerellä 2015 yhteisomisteisella varustamolla.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.