St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Juhani Gronlund

Tämä iltalehdessä oleva " lukijan kuva "on mainos jolla pyritään saamaan lukioita lähettämään kuva tai kuvia ja siksi siinä lukijan kuva tekstin mukana on aina puhelin nro minne voi lähettää kuvia eli  13322. Se että kuvassa on lukijan kuva maininta + puh.nro jonne kuvia voi lähettää ei siis tarkoita että kyseinen kuva on lukijan kuva.

Rami Kristian Wirrankoski

#556
Ja höpöhöpö. Kuvatekstin jälkeen SULUISSA lukee "lukijan kuva", niin ei siinä jää epäilyksiä.

Tässä kuvateksti vielä: "Osalle matkustajista oli ollut epäselvää, ettei laiva ole matkalla Pietariin vaan Tallinnaan. (LUKIJAN KUVA)"
Nyt tuo kuva tosin on varustettu tuolla Juhanin mainitsemalla puhelinnumerolla, mutta se ei tee tyhjäksi sitä, että lehti on tumpeloinut. Sinne lähettämääni palautteeseenkaan ei ole vastattu (joka olisi edes ollut kohteliaan kohtuullista..). No en tuota roskalehtä muutenkaan koskaan osta/lue...

Juha Pitkänen

Tämän päivän Iltalehdessä myös lukijan kuva ihan toiseen juttuun liittyen,siinä myös "laatikko" missä numero mihin kuvia voi lähettää.
Tämäkin vesittää tuon Juhanin "selityksen".

Marko Manninen

Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Arne Wallen

Varmaankin, putiikki joka kaupittelee suomeen abeille risteilyjä olettaa takuuvarmasti että suomen abit puhuvat sujuvasti jotain venäjän sadoista murteista.
Mielestäni tuossa ovat niin abit kuin myös yhtiö kompastellut, abit hormoonimyrskyissään eivät tiedä mitä ostavat, toisaalta Petteriline ei ehkä hallitse vielä länsimarkkinointia vaikkakin Iiskola joka ainakin jossain vaiheressa esiintyi putiikin suomen henkilönä osaa niin suomea kuin ruotsiakin, käsittääkseni myös auttavasti venäjää.Eiköhän tässä ole menty missä aita on matalin.

Henri Ranta

#560
Paikallislehdestä poimittu:
http://www.ess.fi/?article=404469

Lahden Lyseon abien reklamaatio laivayhtiölle:
http://www.ess.fi/?article=404471
Silja Symphony 2.2 - 4.2-2016
Silja Serenade 2.3 - 4.3-2016 ?????
Baltic Queen 8-9.3-2016

Marko Manninen

Lainaus käyttäjältä: Henri Ranta - 20.02.2013, 19:18:24
Paikallislehdestä poimittu:
http://www.ess.fi/?article=404469

Lahden Lyseon raklamaatio laivayhtiölle:
http://www.ess.fi/?article=404471

Pisti silmään, kun kirjeessä valitettiin turvaohjeista. Miksei ole Suomen kielellä?? Ei helkkari niitä suomalaisia turvaohjeita tarvi olla, jos laiva on Maltan lipun alla. On se ihme jos abit ei osaa sen verta englantia, että hytin ovesta pystyisi ohjeita lukemaan. Saattaa tulla kevään mittaa ongelmia kirjoituksissa.
Itse en kyllä olisi ensimmäisenä olisi lähtenyt kyseistä reissua edes suunnittelemaan. Olisivat pitäytyneet tutuissa ja turvallisissa. Voipa olla, että vuoden päästä laivayhtiö ei edes tarjoa kyseistä risteilyä. Ja jos tarjoavat, niin ketä sinne on menossa. Taisi maine mennä.

Kielestä tuli mieleen, että Finnairin lennoilla ei tule saamaan suomen kielistä palvelua Madridin ja Barcelonan lennoilla tulevaisuudessa vaikka lentokoneet on suomenlipun alla. Näin tää maailma vaan menee. Säästö oli syy tähän toimenpiteeseen.
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Lasse Mäkinen

Lainaa
Kielestä tuli mieleen, että Finnairin lennoilla ei tule saamaan suomen kielistä palvelua Madridin ja Barcelonan lennoilla tulevaisuudessa vaikka lentokoneet on suomenlipun alla. Näin tää maailma vaan menee. Säästö oli syy tähän toimenpiteeseen.

Vahvasti menee OT:ksi, mutta noilla lennoilla on edelleen yksi suomenkielinen matkustamohenkilökunnan edustaja kyllä mukana. Mutta totta silti, ettei palvelua saa 100% suomeksi, mikä on valitettava suuntaus Finskillä.

Aarne Saarinen

Voin sen verran valaista tätä kun ihmetellään miksi valitsivat tämän laivayhtiön. Ainakin täällä Pohjanmaalla syynä St Peter Linelle menoon oli yksinkertaisesti se, että varaus tehtiin liian myöhään ja kaikki nämä "perinteiset" laivat olivat jo täynnä, jolloin tilalle saatiin em. firma.

Juha Paulavuo

Lisää OT  ;D

Miksi kummassa nykyään on ihme hinku lähteä laivalle juhlimaan penkkareita? Eikö oman paikkakunnan ravintolat enää kelpaa?

Olli Mattila

Lainaus käyttäjältä: Juha Paulavuo - 20.02.2013, 20:20:36
Lisää OT  ;D

Miksi kummassa nykyään on ihme hinku lähteä laivalle juhlimaan penkkareita? Eikö oman paikkakunnan ravintolat enää kelpaa?

Ei tuo mikään varsinainen tämän päivän virtaus ole. Muistan edelleen hyvin oman abi-risteilyn 90-luvun jälkimmäiseltä puoliskolta m/s Fennialla, jossa porukalla oli paljon hauskempaa kuin esim. lakkiaispäivän juhlinnoissa normi-yöelämässä. Eikä tuolloin laivalla tullut vastaan edes mitään örvellystä..

Robert Rainio

Ei varmaan tässä tapauksessa savua ilman tulta. Oma kokemukseni Princess Marialta syksyllä 2011 oli se, että laiva oli erittäin siisti ja hytitkin  missä oltiin niin olivat siistejä.
Eli tuo siisteys puoli oli silloin erittäin hyvässä kunnossa. Ihmetyttää se, että miten yhtiöllä olisi varaa pitää laivaa huonossa kunnossa, koska ne Venäläiset jotka risteilemään
lähtevät vaativat kyllä varmasti laatua.

Henkilökunnan kielitaidottumuuden allekirjoitan tuon Princess Maria kokemuksen jälkeen. Siellä ei puhuttu juurikaan suomea (paitsi yksi myyjä tax freessä, joka oli virolainen).
Englantia osattiin vaihtelevasti näin muistelen. Se seikka, että turvaohjeita ei ole suomeksi on erittäin huono juttu ja siihen ei riitä puolustukseksi että kai ne osaa englantia.
Olettaisi turvaohjeita vaadittavan myös suomen kielellä, jos kerta Suomesta risteillään.

Itselleni kokemus laivalta oli kuitenkin lopuksi positiivinen. Venäläisillä on kyllä varmasti tuossa asiakaspalvelun laadussa korjaamista ihan noin yleisesti ottaenkin. Ei siis pelkästään laivalla. St. Peter linen kannattaisi palkata suomea puhuvia työntekijöitä. Vaikkapa niin, että joka risteilyllä infossa on yksi ihminen joka puhuu myös suomea.

Toivottavasti yhtiö ottaa tästä tapauksesta opikseen ja kiinnittää huomiota asiakaspalveluun. Toivottavasti eivät lähde Venäläiseen tyyliin vähättelemään ja kiistämään kaikkea
vaan myöntävät, että vikaa oli myös heissä.  Harmillinen juttu varustamon kannalta. Negatiivista julkisuutta tuli enemmän kuin tarpeeksi.

Rami Kristian Wirrankoski

Lainaus käyttäjältä: Henri Ranta - 20.02.2013, 19:18:24
Paikallislehdestä poimittu:
http://www.ess.fi/?article=404469

Lahden Lyseon abien reklamaatio laivayhtiölle:
http://www.ess.fi/?article=404471

" Hytit: Osa hyttien vessoista oli jo tukossa laivaan mentäessä. Hyteissä oli myös kaikennäköisiä ötököitä, emmekä tiedä olivatko luteita vai mitä, mutta joka tapauksessa asiaan kuulumattomia. Hytit olivat paikoitellen siivottomia ja lakanat likaisia, niissä oli vastenmielisiä tahroja. Useiden hytissä oli vain yksi avattu vessapaperirulla, joka loppui jo ensimmäisen illan aikana."

Edelleenkin odotan innolla niitä tuhansia kuvia näistä ötököistä ja likaisista lakanoista. Missäs ne viipyvät? :o JOKAISELLAHAN on nykyään tosi hyvä kännykamera...Itse ainakin olisin välittömästi käyttänyt ja välittänyt kuvitusta ;)

Rami Kristian Wirrankoski

ja vielä toiseksi: ensin valittavat, ettei alkoholia saanut ja heti sen perään, että sitä myytiin alle 18 vuotiaille. Koettaisivat nyt edes hemmetti sentään olla yhtä mieltä jostain!

Janne Raiskinmäki

Lainaus käyttäjältä: Rami Kristian Wirrankoski - 21.02.2013, 09:19:10
ja vielä toiseksi: ensin valittavat, ettei alkoholia saanut ja heti sen perään, että sitä myytiin alle 18 vuotiaille. Koettaisivat nyt edes hemmetti sentään olla yhtä mieltä jostain!

No, he ovat sitä mieltä että alkoholia pitäisi myydä yli 18-vuotiaille mutta ei alle. Mikä tässä on ongelma? Näinhän sen pitäisi todellakin mennä.

Mutta siis, http://www.ess.fi/?article=404471  tämä on aika karmeata luettavaa.

"kahvilasta ostettu salaatti sisälsi täysin jäisiä kananpaloja ja osa ruokalajeista oli raakoja. [  :-X  ]

Ruokalajeissa ei ollut myöskään mitään lappuja, mitä ne sisälsivät ja tämä tuotti ongelmia esimerkiksi kasvissyöjille ja ruoka-allergisille.

summa myös vaihteli samaa tuotetta ostaessa.

Tax freen piti olla auki 8-11 lauantaiaamuna, mutta se oli suljettu jo noin klo 10.

Eräs abeistamme sai purkkaa "vaihtorahana", koska heillä ei kuulemma ollut antaa vaihtorahaa

Esimerkiksi turvallisuusohjeita oli paikoitellen vaikea ymmärtää henkilökunnan huonon englannin takia.  "

Vaikka tuossa olisi liioitteluakin mukana, niin silti, törkeää.  Ikään kuin laivayhtiö ei olisi tiennyt että on tulossa noin paljon matkustajia. Mutta kai ne matkat sentään varattiin ainakin muutama päivä ennen?!