St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Rami Kristian Wirrankoski

"Esimerkiksi turvallisuusohjeita oli paikoitellen vaikea ymmärtää henkilökunnan huonon englannin takia"
Turvallisuusohjeet löytyvät AINA kirjallisina. Mikä oli tämä ongelma? Epäilen edelleen, että kyse oli englanninkielen taitamattomuudesta. Hävytöntä "abeilta"

Junno Pekola

Abiristeilyt Oy on hoitanut järjestelyt melkein 10 vuoden ajan mun käsitykseni mukaan todella hyvin. Laiva vuokrataan yhtiöltä, lillutaan Helsingin edustalla ja A Oy myy näitä "risteilyjä" kouluille sopivalla katteella.

Nyt kun Nordic Ferry Center päätti yrittää itse ilman minkäänlaista kokemusperää Abiristeilyistä, tulos on todella heikko. Varmasti jokainen uutisia seurannut tietää, että ruokaa, juomaa ja tax-free tuotteita kuluu todella runsaasti. Varastot on oltava riittävän täynnä ja tarvittaessa myös korvavaa tuotetta on varattava.

Eivät Abiristeilyt ole mikään helppo bisnes, jossa saa ottaa 3x suuremman hinnan ilman kunnon vastinetta. Mielestäni ess.fi:ssä julkaistu valituskirje on pääosin täysin aiheellinen. NFC Oy korvannee asiakkaille tavalla tai toisella aiheutuneen mielipahan. Media on paisutellut asiaa, mutta ei auta itku. Nyt olisi NFC:llä loistopaikka parantaa yritysimagoa ja saada sille näkyvyyttä.
Yllä oleva teksti edustaa vain henkilökohtaista mielipidettäni eikä se ole sidoksissa mihinkään organisaatioon.

jm667

WC-paperia saa käyttää aika pirusti,jos sen saa heti ekana päivänä tuhlattua!
Kylläpä on mennyt aika huonosti koko risteily sekä abien, että henkilökunnan osalta!

Peter Nielsen

Lainaus käyttäjältä: Marko Manninen - 20.02.2013, 19:43:17
Pisti silmään, kun kirjeessä valitettiin turvaohjeista. Miksei ole Suomen kielellä?? Ei helkkari niitä suomalaisia turvaohjeita tarvi olla, jos laiva on Maltan lipun alla.

Kyllä ne turvaohjeet pitää olla säännöllisessä linjaliikenteessä euroopan satamiin liikennöivässä matkustaja-aluksessa kohdemaan kielellä, risteilijät on asia erikseen. Valvonta kuuluu Trafille isäntävaltiotarkastusten (Host State Control) yhteydessä.

Kim Helle

Princess Marialla näyttää olevan joku / jotkut jolla on linjaluotsin kirjat syväväylälle. Onko jollain tietoa milloin ovat saaneet kirjat ? Luotsin ottoon tai jättöön ei tule niin kiinnitettyä huomiota mutta sen puuttuessa herätti heti huomiota. Voihan olla että tässä allekirjoittanut herää kuukausia myöhässä.
Päivitys

Tulossa: Mystar 19.4.2024

Menneet: Megastar 30.3.2024

Eerik Laine

#575
Lainaus käyttäjältä: Eerik Laine - 23.01.2013, 23:01:35
Mitenköhän onko muuten St. Peter Line tehnyt jo jatkosopimusta Princess Marian vuokrauksesta. 15.4.2013 umpeutuu alkuperäinen kolmen vuoden vuokrasopimus DFDS:n kanssa.

Tuoreimmasta DFDS:n vuosikertomuksesta ilmenee, että vuonna 2011 vuokraaja on käyttänyt Princess Marian osto-option. Vuokrasopimus on muutettu rahoitusleasingsopimukseksi, ja 29.3.2015 Princess Marian omistajuus siirtyy Inflotille.

Timo Toivonen

#576
St Peter Linen alusten liikennöintikausi on taas talvitauon jälkeen alkanut. Ei liene tarvitse kovin suuri meedio olla, että näkee suurvaltojen viime aikojen sapelien kalistelussa St Peter Linen operoinnin suhteen tummia pilviä?

Yrityksen kassakaapista löytyvässä SWOT-analyysissä saatetaan mainita melko tuoreella musteella lisättynä faktana ruplan arvon romahdus ja "haasteina" mahdolliset talouspakotteet, kenties laivaliikenteen viisumivapauden loppuminen EU-kansalaisilta jne. ? Miten lie se omistus- ja rahoituspuoli, onkohan sillä kytköksiä Kremlin suuntaan, niin kuin joskus taisi olla huhua... Jos on, niin saattaapi hankaloittaa entisestään yhtiön toimintamahdollisuuksia, jos päättäjät boikotteja tai tilien varojen jäädytyksiä asettavat.
"Tere tulemast Titanicule!"

Kalle Id

Pitää muistaa, että St. Peter Line -varustamo on rekisteröity Kyprokselle, ei Venäjälle.

Jussi Lampinen

Onko täln firman laivoista joku joskus myöhästhnyt?. Tässä muutamN kerran ihmetellyt noita aikataulujen noudattamisia kun seurannut Länsisataman webkameraa. Silloin tällöin Princess Anastasia lähtenyt etuajassa ja sitten taas nyt Princess Maria on edelleen satamassa vaikka lähtö piti olla jo klo 18.ja ei s3 oähtö ainakaan ole autojen lastaamisesta kiinni kun niitä ajettiin laivaan jo 1.5 tuntia sitten

Mikko Valli

Marinetraffikin mukaan molemmat alukset olisivat tulossa huomenna Helsinkiin? Sataman sivuilta ei löydy tietoa asiasta. Mahtaako olla Venäläisten jouluristeily?

Miro Laiho

Nyt Marinetraffic näyttää normaalisti Princess Marian olevan juuri saapumassa Pietariin ja Princess Anastasian Helsinkiin. Mutta ei ole ensimmäinen kerta, kun Marinetraffic näyttää väärää tietoa.

Aaro Koivunen

#581
Princess Maria näyttää jostain syystä seisseen pitkään Pietarissa, 27.1 näköjään tullut ja viikon aikana edennyt tämän verran:


Sami Kinnunen

#582
Vaihda satelliittikuva, niin näet että on ollut telakalla.  8) http://i.imgur.com/vS9MlG0.jpg
MT:ssä vasemmalta Layers > Map type > Hybrid/Satellite Map
APRS: Kartan oikea yläkulma löytyy valikko jossa on Map, OSM ja Satellite.

Aaro Koivunen

#583
Lainaus käyttäjältä: Sami Kinnunen - 13.02.2015, 16:05:58
Vaihda satelliittikuva, niin näet että on ollut telakalla.  8) http://i.imgur.com/vS9MlG0.jpg
MT:ssä vasemmalta Layers > Map type > Hybrid/Satellite Map
APRS: Kartan oikea yläkulma löytyy valikko jossa on Map, OSM ja Satellite.
Sitä vähän arvelinkin kun se ei edes seissyt normaalilla paikalla, kiitos tiedosta. Mitäköhän ovat uudistanet? En hirveästi puutteita tuolla pari kuukautta sitten huomannut.
E: Nyt näköjään lähdössä tännepäin, ainakin seisoo normaalissa paikassa.

Mikko Valli

Liikenne alkaa taas 18.2.