Gracen hyttikapasiteetti on mainittu toki ihan oikein, mutta kuten hyvin tiedämme, TKU-STO-linjalla sama kämppä voidaan myydä kahdesti vuorokaudessa siinä missä se HEL-STO-linjalla myydään vain kerran. Pitäisi siis saada jostain asiakkaita, jotka olisivat valmiita maksamaan muutaman tunnin pidemmästä matkasta tuplahinnan, ja saman pitäisi koskea myös risteilyjä. Myöskään rahtipuolella HEL-STO ei kykene tekemään optimaalisestikaan kuin puolet siitä tuloksesta, minkä Turunlinja. Päiväristeilijät ja Ahvenanmaan matkustajat ovat tähän sitten vielä lisä. Ei ihme, että Viking keskittää voimavaransa tämän linjan kehittämiseen, koska nykytilanteessa löysäilyyn ei juuri ole varaa.
Vanhoilla laivoilla ei ole samanlaista aluskohtaista tulosvastuuta, koska ne ovat maksaneet itsensä takaisin jo ajat sitten. Lienee selvää, ettei Viking kovin pitkään toki tappiolla aja mitään linjaa, mutta HEL-STO tuskin omaa ainakaan ihmeempää kasvupotentiaalia.
Tältä pohjalta ajatellen en edelleenkään pitäisi mahdottomana Amorellan siirtymistä Tallinnan reitille, jos alus ei ole mennyt kaupaksi eikä Tukholman linja kesän jälkeen kannata. Kuten monesti sanottu, se olisi tuolle reitille Vikingin nykyaluksista paras, ja aikataulujakin voitaisiin peukaloida siten, että Tallinnassa yön yli "risteilyllä" oleva alus olisi aina se, kumpi viikonpäivän kysyntään paremmin sopii, ja toinen voisi ajaa varhaisen aamulähdön Helsingistä.