Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

Hiukka OT, mutta koskien tiettyjen maksujen kohdistamista moulinexien osalta:

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_46_2006_p.shtml
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Nyt sitten päivitetty oheinen tieto koskien Botnicaa:
Botnica   MSV   noin 15.9.2008   15.3.2009   North Sea

Eli tulee minkälainen talvi tahansa, taitaapi Botnica olla valmiudessa vain offshorekeikoille.
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Esa Saaristo

Ehkä on jo jotain keikkaa talveksi tiedossa......Toivottavasti ei käy samoin kuin Meksikonlahdella aikaisemmin,kovalla kiireellä kesken projektin Suomeen jäänmurtoon ja sitten kuitenkin talvi Katajanokan laiturissa.

Janne Koskinen

#78
Lainaus käyttäjältä: Esa Saaristo - 04.09.2008, 08:50:16
Ehkä on jo jotain keikkaa talveksi tiedossa......Toivottavasti ei käy samoin kuin Meksikonlahdella aikaisemmin,kovalla kiireellä kesken projektin Suomeen jäänmurtoon ja sitten kuitenkin talvi Katajanokan laiturissa.
Silloin oli kyse EU-rahoituksesta, jota oli saatu Botnican rakentamiseen eli ko. raha oli infran eli jäänmurtopalvelun tuottoon; ei businekseen EU-alueen ulkopuolella. Botnicalle on huhuiltu pitempää (useamman vuoden) rahtausta "hieman kauempaa". Ilmeisesti kristallipallo on kunnossa tulevien talvien suhteen; varsinkin kun kapasiteettia on leikattu yhden murtajan verran edellisestä normaalitalvesta (2002-2003). Tilastollisesta kovasta talvesta onkin jo parikymmentä vuotta.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Esa Saaristo

Huhuja on ollut Kursk;in nostamisesta ja jopa maailmankaikkeuden syntymisen selvitykseen saakka.Silloin piti porata pohjosnavalle reikä näytteidenottoa varten.Angola,Japani,Brasilia,Italia,Intia ja Venäjä ovat olleet myös esillä.

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 04.09.2008, 14:43:23
http://www.offshore.no/Prosjekter/offpos.aspx

Ton mukaan Nordica ois free 15.09.2008 Peterheadissa.
Tuostahan taisi olla jo mainintaa pari sivua sitten ja ainakaan tuon positiolistan mukaan ole vielä tullut uudempaa infoa.

Sen sijaan kiinnostaisi tietää Fennican ja Nordican tulevista telakoinneista. Finstan tiedotteessahan mainittiin, että DP-laitteisto päivitettäisiin seuraavan telakoinnin aikana alkavana talvena. Menevätkö siis tokkaan juurikin tuon "saatavuuspäivämäärän" (nyt tammikuun 15. kieppeillä) jälkeen, ja minkä telakan kanssa maintenance hoidettaisiin: Hampuri, Landskrona, Naantali, Stavanger, Amsterdam... ???
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#82
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 04.09.2008, 15:25:24
Tuostahan taisi olla jo mainintaa pari sivua sitten ja ainakaan tuon positiolistan mukaan ole vielä tullut uudempaa infoa.

Sen sijaan kiinnostaisi tietää Fennican ja Nordican tulevista telakoinneista. Finstan tiedotteessahan mainittiin, että DP-laitteisto päivitettäisiin seuraavan telakoinnin aikana alkavana talvena. Menevätkö siis tokkaan juurikin tuon "saatavuuspäivämäärän" (nyt tammikuun 15. kieppeillä) jälkeen, ja minkä telakan kanssa maintenance hoidettaisiin: Hampuri, Landskrona, Naantali, Stavanger, Amsterdam... ???
Ajankohdasta ei tietoa ja tuskin telakoita kilpailutettu. BLRT:n (Kopli/Nli) kanssa Stasilla ei ilmeisesti kovin hyvin synkkaa (tosin hätäkorjauksia siellä on tehty kuten Fennican aquamaster yms.).
Arvaus jokin kolmikosta Landskrona, Hampuri tai Antwerpen (tosin sielläkään ei viimeksi mennyt putkeen)
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Rontti

#83
LainaaAjankohdasta ei tietoa ja tuskin telakoita kilpailutettu. BLRT:n (Kopli/Nli) kanssa Stasilla ei ilmeisesti kovin hyvin synkkaa (tosin hätäkorjauksia siellä on tehty kuten Fennican aquamaster yms.).
Arvaus jokin kolmikosta Landskrona, Hampuri tai Antwerpen (tosin sielläkään ei viimeksi mennyt putkeen)

Niin tosin yleensä Finstan laivojen telakoinnit on kusseet 99% vain ja ainoastaan sen takia, että täysin mouhot konttorista ovat a) tilanneet telakoinnin päin veetä ja b) hoitaneet valvonnan päin veetä c) säästelty täysin väärissä kohdissa. Siis ainakin moulinexien osalta. Perinteisistä ei tietoa.

Pekka Laakso

Perinteiset murtajat ovat tosin taas viimeisen parin vuoden aikana käyneet tietääkseni ainoastaan Naantalissa telakalla, juuri nyt siellä näkyykin olevan Sisu. (Hiukan OT:tä tähän väliin...)
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Esa Saaristo

Urho oli jonkin aikaa sitten Tukholmassa telakalla.

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 21.08.2008, 02:05:57
Botnicalla on Technipin rahtaus Janice fieldilla kuten kerrottu; syyskuun lopulle ehkä. Spot-markkinoilla tullee syksyn tullen kysyntää suuremmille ja tehokkaammille aluksille kelien heiketessä. Luulenpa että tämä Spot-markkinoilla operointi on taloudellisesti kannattavampaa kuin huono aikarahtaus. Nykyisestä "taskista" Janicella suoriutuisi DP I-luokan alus, joten Botnica DP III-luokan aluksena tuskin saa kovin hyvää tuottoa.

http://www.offshore-technology.com/projects/janice/

Info Botnican huippurahtauksen venähtämisestä näyttää toteutuvan:

Päivitetty 8.9.2008

           
                                                                                                         
Alus        Tyyppi      Saatavuus noin              noin Asti    Satama

Botnica   MSV         noin 28.9.2008           15.3.2009    North Sea
Nordica   MSV         noin 20.9.2008           15.1.2009    North Sea
Fennica   MSV             13.11.2008            15.1.2009    North Sea
Seili        MSV                 2.7.2009                              Baltic Sea

Onkos Seilillä hommia ensi vuoteen asti? Johonkin keveisiin offshore hommiinkin sitä on koitettu kaupitella.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Markus Takala

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 08.09.2008, 18:36:15
Seili        MSV                 2.7.2009                              Baltic Sea

Onkos Seilillä hommia ensi vuoteen asti? Johonkin keveisiin offshore hommiinkin sitä on koitettu kaupitella.

Kysymys: Siis Seiliäkö kaupiteltu ihan Pohjanmerelle Offshore hommiin? Jos näin todella on, niin täytyypi sanoa, että vähintäänkin outoa,
kun nyt näin aluksen entisen konepäällikön poikana on sen verran tietoa Seilin merenkulkuominaisuuksista, jotka eivät kuulemma olleet edes Suomen rannikkoalueilla mitenkään mairittelevat, Seilin pohjahan on jäänmurtajien tapaan kananmunan muotoinen ja laiva muutenkin rakennettu operointiin saaristossa...

Rontti

#89
Finstashipin Seili ja Letto edustavat Suomen järeintä merirakennuskapasiteettia. Ne ovat monipuolisia aluksia, jotka ovat pitkään hoitaneet mm. kaikki Suomen raskaimmat väylätyöt. Molemmat alukset kykenevät esimerkiksi huoltamaan ja siirtämään raskaita jääpoijuja sekä toimimaan jäänmurtotöissä. Sarjan kolmas alus Lonna toimii nykyään Virossa.

Talven 2004 peruskorjauksessa Seiliä jatkettiin kahdeksalla metrillä. Samalla siihen asennettiin kaksi 360 astetta kääntyvää ruoripotkuria sekä dynaaminen paikannusjärjestelmä, joiden avulla alus pysyy työskennellessään automaattisesti paikallaan. Suuri työkansi ja 20 tonnin nosturi mahdollistavat tehokkaan työskentelyn myös vaativissa ja suurissa hankkeissa.

Myös Pohjanlahdella toimiva Letto on pidetty ajan tasalla muuttuvissa olosuhteissa; alukseen on tehty muutostöitä vuosina 1989 ja 1997 mm. öljyntorjuntaominaisuuksien lisäämiseksi. Pohjoisiin oloihin ja Pohjanlahden alueeseen erikoistunut alus miehistöineen on toiminut paljon jäänmurtotehtävissä ja ympärivuotisissa väylätöissä. Myös Letto ohjautuu erinomaisesti ruoripotkurin avulla; paikanmäärityksessä se käyttää DP-laitteiston sijasta tavanomaisia, tarkkoja väylätyön edellyttämiä paikannusjärjestelmiä.

Seilin nykyinen toiminta-alue on Suomenlahti ja Leton Pohjanlahti.

                                     va Seili                   
Rakennusvuosi:                1979                     
Telakka:                     Savonlinna             
Pituus:                           50,5 m                 
Leveys:                            12,2 m               
Syväys:                             3,8 m                   
Akseliteho:                      2 x 1,1 MW         
Potkureita:                   2 ruoripotkuria ja keulapotkuri       
Henkilöstöä:                               12 
Kulkunopeus avovedessä:            12 solmua
Jäänmurtokyky:                          40 cm 

Lähde: Tää on kopsattu suoraan Finstashipin sivuilta

Eli olisi hauska tietää minkälaisiin hommiin alusta on kaupattu. Tehot ovat kovin vaatimattomat lähes mihin tahansa operointiin mutta ehkä sillä voidaan kuskata jotain jonnekin. Tiedä häntä. Ehkä Supply-alukseksi mutta saattaa olla hieman väärän mallinen, kuten Takala mainitsi, esim. pohjanmeren öljykentille tms. projekteihin.
Mielenkiintoista..... ::)