Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

#210
Ja otetaan huomioon sekin, löytyykö Nordicalle mitään pikkukeikkaa ennen tuota Ceconia vai kuluuko aika vain Arendalissa maatessa. ::)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#211
Olin oikeassa ja väärässä; velkakirjojen ehtoja ei hyväksytty, mutta lainaehtoja muutettiin tietyin modifikaatioin maksuohjelmaan; eli Cecon sinnittelee yhä:

http://www.cecon.no/newsDesign68.asp?news=2514

Tarkemmat ehdot:

http://dynamic.protu.no/pictures/203/files/BondholdMeeting0409.pdf

Muutokset olivat ehtona kanukkien takauksen saamiseen.

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Ilmeisesti ei hyvältä näytä muitten keikkojen suhteen: sekä Nordica että Botnica ovat poistettu JG Olsenin/Offshore.no spottilistoilta. Haglandilla näkyvät yhä. Ja Fennicaahan ei ole listoilla nähty sitten jäänmurtoon lähtemisen.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

JGO:n mukaan Vikingit siirtelee rigejä 10500 GBP dayratella; eli halvalla menee nekin.

Luin tossa seuraavan uutisen:

http://www.rakennuslehti.fi/uutiset/infra/17790.html

Olisikohan Stasin syytä ottaa oppia Destiasta ja luopua toiminnoista, joita ei osata?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Construction markkinoilla eloa:

http://www.dn.no/energi/article1662075.ece

Ihan OK dayrate.

http://www.acergy-group.com/publicroot/webresources/6P6D55RDUN/$file/Polar%20Queen%20Mar%2008.pdf

Moulinex-konsepti vaan ei mahdollista monivuotisia ympärivuotisia rahtauksia ja aluksista on aika ajanut muutenkin ohi.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Nyt ovat Nordica ja Botnica sitten lähteneet myös Haglandin listoilta...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Back in business eikun siis... back on the list:

http://www.jgoship.no/offshore/

muttei Haglandilla:

http://www.haglandoffshore.com/

Botnicalla kahdeksas kuukausi ilman rahtausta.

Miksi olivat välillä poissa ei ole tiedossani.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Saatavuuspäivämäärät päivitetty pitkästä aikaa Finstashipin sivuilla:

Päivitetty 28.5.2009

Botnica MSV 28.5.2009  North Sea
Nordica MSV 25.4.2010  North Sea
Fennica MSV 28.5.4.2009 10.11.2009 North Sea  :D
Seili MSV 20.4.2009  Baltic Sea


Eli Nordican Ceconin keikka toteutunee, ja siihen päälle pistetty varaus mahdollisuudesta tulla jäänmurtoon... ???
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 29.05.2009, 14:19:28

Nordica MSV 25.4.2010  North Sea


ROV/Construction BHP     BP   Deck  DP    Charters/work scope   Free   Port   
Nordica               28560 234 1100    2                                     PPT Arendal

Hauskaa sinällään; olin kaivamassa sanakirjaa esiin ja katsomassa mitä PPT=prompt merkitsee, mutta
tosta Johan G. Olsenin tänään (02.06.2009) puoliltapäivin päivätystä spottilistasta se selviää:

Prompt=10 kk 23 päivää  :D.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Tuntuu, ettei JGO noteeraa kaavailtua Ceconin keikkaa, tiedä vaikka juuri mainitsemistasi syistä Ceconin taloudellisen tilanteen suhteen. Mutta katsellaan.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 03.06.2009, 20:40:02 Tuntuu, ettei JGO noteeraa kaavailtua Ceconin keikkaa, tiedä vaikka juuri mainitsemistasi syistä Ceconin taloudellisen tilanteen suhteen. Mutta katsellaan.
Jotain tapahtumassa: Nordican ilmoitettu lähtevän Arendalista huomenna alkuillasta:

07.06.2009 17:00     FINLAND     OJAE     NORDICA     9088     Icebreaker     Arendal     Torungen

http://www.shiprep.no/ShipRepWebUI/CurrentPilotages.aspx
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#221
Näin pikahaulla:

Anløpnr  Fartøy         Fortøyningssted              Ankomst  Dato         Tid

2359      NORDICA    EYDEHAVN HOVEDKAI     02.06.2009            13.00 

eli saapunut 02.06.2009 Eydehavniin; mobilisoimaan, kraanapoistoon tms ?

Muutoinhan lienee maannut "kaupunginrannassa" Arendalissa.

JGO:n puoliltapäivin tänään (06.06.2009) updatettu lista ilmoittaa PPT Arendal:

http://www.jgoship.no/offshore/

ROV/Construction BHP      BP Deck DP Charters/work scope Free Port   
Nordica               28560 234 1100 2                                 PPT Arendal


Updated 06/06/2009 12:28:59




"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#222
Hmm.

ROV/Construction BHP      BP Deck DP Charters/work scope                    Free Port   
Nordica               28560 234 1100 2   (Aquanos (ex. OT2K) 15.07)         PPT Arendal

Tuota eikös toi pitänyt olla Ceconin (Cecon ASA) homma ja eikös Aquanos (R. Lyngvi) ole 5 milj. euroa edellisiäkin rahteja "pystyssä"???????????

Arendalilaislafkojahan Cecon ja Aquanos/GDV maritime/OT 2000 ovat ja R.Lyngvi ja T.P.Tellefsen molemmat vanhoja Ugland/DSND/SS7 "veteraaneja", mutta onko nyt menneet puurot ja vellit lopullisesti sekaisin ja tekeekö Aquanos homman Cecon ASA:n alihankkijana ja vetää fyrkat välistä ja jättää sen vähänkin rahdin Stasille taas maksamatta? Businessmiehemme jälleen valloittamassa maailmaa: "first the multipurpose icebreakers took the North Sea and now they conquer the Arctic." Eli välivaiheena Pohjanmeren "valloituksen" jälkeen on nyt menossa Angolan offshoremarkkinoiden agressiivinen valtaus ennen Arktisille alueille säntäystä (Alaskassahan joskus jotain koitettiin) :).
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

AIS:sta:

NORDICA (from OJAE) - info
2009-06-13 19:03:07z - 2009-06-13 19:16:59z
AIS: pituus 116m leveys 26m syväys 7.8m
MMSI 230275000 IMO 9056985
Navstat: Restricted manoeuvrability
TYRA WEST (ETA 20090608170000)


"The pipeline is operated by Maersk Oil & Gas and owned by Shell Olie- og Gasudvinding Danmark BV (23%), A.P. Møller-Maersk A/S (19.5%), ChevronTexaco Denmark Inc. (7.5%) and DONG Energy A/S (50%). The pipeline gives each owner divided rights to transport gas from Denmark for subsequent sale at Den Helder."

Sinällään kumma, koska Nordica tietääkseni reputti Chevronin vettingin.


"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#224
Näyttää joku uskovan Ceconin selvitymiseen:

http://www.cecon.no/newsDesign68.asp?news=2642

10% yhtiöstä: 6,5 milj. USD; tilatuista laivoista tulee kai 200 milj. USD lasku, joskin Kanadan vientiluototus taisi taata ne.
Halvalla menee.

OT, Tapahtuu muuallakin offshore-maailmassa:

http://www.offshore.no/nyheter/sak.aspx?id=25326

Taitaa Oceanteam ratkaista nyt likviditeetti-ongelmansa (tämä on eri Oceanteam kuin Ocenteam 2000, jonka R. Lyngvi osti ja muutti Aquanos-nimiseksi).

EDIT taisi ratkaista;

http://www.oceanteam.nl/?page=news

"Oceanteam announced on the 23 April 2009 that the Company was in need of EUR 30 million in new liquidity. The sale of the Vessel will contribute to this liquidity need. "

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama