Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Jani Oja - 16.03.2012, 09:40:44 Kun sinksarit alko kiipeillä täkille tavaroitaan myymään eikä kippari siitä tykänny niin paloletkulla spuulattiin kaupustelijat mereen.

Saattaisi tulla rumaa jälkeä sen perusteella, mitä viimeksi tapahtui, kun Helsingin telakalla kokeiltiin vesitykkejä...
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Janne Koskinen

Kovin mairittelevaa kuvaa ei tapaus anna Hietalahden telakan tai mtm:n ISPS:n toimivuudesta.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 16.03.2012, 22:02:03 Kovin mairittelevaa kuvaa ei tapaus anna Hietalahden telakan tai mtm:n ISPS:n toimivuudesta.

Totta. Toisaalta, kuuluvatko telakat edes ISPS:n piiriin, vai saavatko ne itse määrittää oman turvallisuustasonsa (esim. Teijon telakka on aivan eri tasolla kuin Luonnonmaan telakka).

Lisäksi veneellähän nuo aktivistit saapuivat, joten vaikea niiden pääsyä telakka-alueelle olisi ollut estää. Todennäköisesti katsottiin, että päästään helpommalla, jos annetaan niideni riehua ja kiipeillä, kunhan eivät riko mitään.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Melker Söderudd

Fennica heitti irti hetki sitten ja destination Ponta Delaga  Azoreilla 29.03.

Jukka Koskimies


Tuomas Romu

Kas, tuli se sininen raita sitten lopulta tuohon laajennusosaankin.

"Ei ollut erittelyssä, joten ei maalata, ellei erikseen makseta!"
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juha Paulavuo

Menevätkö Fennica & Nordica  Panaman kanavan kautta vai joutuvatko kiertämään Etelä-Amerikan?

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Juha Paulavuo - 19.03.2012, 22:08:13
Menevätkö Fennica & Nordica  Panaman kanavan kautta vai joutuvatko kiertämään Etelä-Amerikan?
Eihän noilla ole mitään kokoestettä Panamaan. Kanadan Luoteisväylällä lienee vielä liikaa jäitä, joten Panama on käytännössä ainoa vaihtoehto.

Joten kysymys onkin Itämereltä poistumisessa. Kanavamaksut vs bunkkerinkulutus Ison-Beltin kautta kuljettaessa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

Arctia tarjosi poikkeuksellisesti teekkareille mahdollisuutta lähteä laivan päälle töihin välille Helsinki-Panama, joten kanavan läpi ollaan menossa. Eihän tuossa muita fiksuja vaihtoehtoja taida olla.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Pekka Laakso

#429
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 19.03.2012, 22:43:04
Joten kysymys onkin Itämereltä poistumisessa. Kanavamaksut vs bunkkerinkulutus Ison-Beltin kautta kuljettaessa.
Beltistä menee...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Kilpailijoita Arktisiin hommiin valmistuu:

http://gcaptain.com/shell-takes-delivery-ice-classed/

Katsotaan kunhan RABT saa uudisrakennusohjelmansa vauhtiin.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Tuomas Romu

Aiviqia mainostetaan kaikkialla yhdeksi teknisesti kehittyneimmistä (IB)AHTS-aluksista, mutta mitä ihmeellistä siinä loppujen lopuksi on? Onhan se toki uusin lajiaan, mutta mitään maata mullistavia teknisiä ratkaisuja siinä ei näyttäisi olevan esimerkiksi kone- ja propulsiojärjestelmän saralla. Toisaalta mekaaninen voimansiirto akseleilla ja suulakkeilla lienee järkevin ratkaisu alukseen, jossa paalutyöntö on tärkeämpi ominaisuus kuin ohjailukyky jäissä...
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Janne Koskinen

http://www.arctia.fi/sivu.php?id=541

"Arctia konsernin tilikauden 2011 liikevaihto kasvoi 59,5 miljoonaan euroon (58,8). Kasvuun vaikutti erityisesti ankara jäätalvi. Jäätalvi alkoi aikaisin ja Arctia operoi täydellä kahdeksan jäänmurtajan kapasiteetilla kotimaan jäänmurrossa helmikuun puolesta välistä maaliskuun loppuun asti.
Liiketulos oli kuitenkin 1,7 miljoonaa euroa tappiollinen (-2,9). Syynä oli offshore-markkinoiden ylikapasiteetti, joka piti hintatason alhaalla erityisesti avovesimarkkinalla."

Miksi tappiollisille markkinoille tulisi rakentaa moulinexeja budjettivaroin?

"- Vuosi 2011 oli käännepiste yhtiömuotoiselle Arctialle. Meillä on nyt pitkäaikaiset sopimukset sekä jäänmurrossa että offshoressa. Kuluva vuosi on näillä näkymin positiivinen ja kerryttää pääomia myös mahdollista uusalushankintaa varten, sanoo toimitusjohtaja Tero Vauraste."

Parempia aikoja on odoteltu vuodesta 1993.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Juhani Mehto

Nordica näyttää olevan koeajolla Suomenlahdella - lähti Helsingistä iltapäivällä, eteni Karjaan tasalle ja kääntyi hetki sitten takaisin. AIS:ssa kohteena on "Gulf of Finland". Matkanopeus on ollut koko ajan 7-8 kn.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Janne Koskinen

#434
Arctia presents:

"Alaskan rahtauksen vastuukysymykset on varmistettu sopimuksin 
26.4.2012 
Fennican ja Nordican Alaskan rahtauksessa mahdollisen onnettomuuden aiheuttamat vastuukysymykset on rajattu tavanomaisilla yhtiöiden välisillä sopimuksilla.

- Meillä on ihan normaali osakeyhtiöiden välillä tehty sopimus, ja vastuurajoitukset kulkevat sen mukaisesti. Kun osakeyhtiö tekee sopimuksen, vastuut lähtökohtaisesti rajoittuvat osakeyhtiön kantokykyyn ja osakeyhtiöllä oleviin vakuutuksiin. Meillä on normaalit alusvakuutukset, toteaa toimitusjohtaja Tero Vauraste.

Elinkeinoelämän tutkimuslaitos (ETLA) on julkaissut 19.4.2012 suomalaista merenkulkua käsittelevän taustaselvityksen valtiovarainministeriölle. Tutkimusjohtaja Hannu Hernesniemen kirjoittamassa raportissa todetaan, että "öljyonnettomuuden sattuessa Suomen valtio voi joutua vastaamaan vahingostaan koko valtio-omisteisen Arctia Shippingin omaisuudella sekä viime kädessä veronmaksajien rahoilla".

Arctia Shipping ei ole pyynnöstään huolimatta saanut ETLA:lta tietoa siitä mihin tai minkä asiantuntijatahon lausuntoon Hernesniemen raportissaan esittämät väitteet perustuvat.

Vauraste kiistää jättikorvausten mahdollisuuden, koska yhtiön selusta on varmistettu sopimuksin. Kansainvälisessä rahtaustoiminnassa ja myös öljyonnettomuuksissa painotetaan aiheuttajaperiaatetta.

- Jos ajatellaan tällaista hypoteesia, jossa syntyisi suuri öljypäästö, aiheuttaja on lähtökohtaisesti vastuussa. Me emme ole se taho, joka porausta harjoittaa.

Fennican ja Nordican tehtävänä Alaskan vesillä on ns. ice management. Monitoimimurtajat huolehtivat, ettei porauslauttojen työskentelyalueelle tule jäävuoria tai ajelehtivia jäänkappaleita."

Entäs sitten, kun (ei jos) Aqua Ankkojen öljyt lentävät pihalle? Taitaa Arctian vakuutuksissa olla korvauskatto? No Jutta/Jykä nostavat veroja ja "success-story" jatkuu...  :D

EDIT: Linkki alkuperäiseen aiheeseen:

http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194739926156/artikkeli/yllattava+varoitus+suomi+voisi+saada+jattilaskun+usa+n+oljyonnettomuudesta.html

Jotenkin minusta vain tuntuu ettei Arctia itsekään tiedä mitä on sopinut.

Niin ja se mainittu käännekohta 2012 monitoimimurtajien rahtauksessa: ei ole tainnut esim. Botnica olla koko vuonna päivääkään rahtauksessa?

Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista. ;)

EDIT 2:

"- Vuosi 2011 oli käännepiste yhtiömuotoiselle Arctialle. Meillä on nyt pitkäaikaiset sopimukset sekä jäänmurrossa että offshoressa. Kuluva vuosi on näillä näkymin positiivinen ja kerryttää pääomia myös mahdollista uusalushankintaa varten, sanoo toimitusjohtaja Tero Vauraste."

Hyvä että kerryttää, olisi jo aika lopettaa offshore-harrastelu budjettivaroin.

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama