Lisää Tallink-konsernin nimi- ja brändi-ihmettelyä

Aloittaja Toni Lassila, 17.11.2012, 07:37:32

« edellinen - seuraava »

Marko Manninen

Keskustelu on mennyt hieman ohi aiheen, mutta menköön.

Laivayhtiöiden kortit: Tallinkin on selkeästi paras verrattuna Vikingin omaansa. Ja mitä Eckerön S-korttiin tulee niin se ei välttämäti ole kovinkaan pitkäikäinen, jos suomessa menee läpi ehdotus, että Esim. Kesko ja S-ryhmä voivat antaa bonusta ainoastaan liikkeistä jotka he omistavat ja tuskin he laivayhtiötä ostavat.

Brändi: Mielestäni tällä hetkellä ei ole tilannetta, että joku olisi ylitse muiden. Siljan brändi on hiipumassa pikkuhiljaa ja Tallinkin brändi on mitä on. Viking on kohottamassa arvoaan pikku hiljaa, mutta eihän Roomaakaan päivässä rakennettu. Se tarvii kuitenkin Turun ja Helsingin pään linjojen osittaisen tai täydellisen uudistuksen. Eckerön toiminta on kovasti nousun päällä ja voi tulla hetki, että ostavat Finlandian sisaren tulevaisuudessa rinnalle.

Laivojen väritys: Vikingillä on jonkun näköinen tulevaisuuden linja tässä asiassa, mutta Tallkinkilta tälläinen on puuttunut jo pitkään. Toki Vikingin pitää muuttaa asioita. Korsteeni on muuttanut muotoa tulevaisuuteen ja kylkiaallot on todella piristävät. Amorellakin nuoreni heti viidellä vuodella. Siitä pitäisi moni 25 leidikin.  ;)
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Ilpo Kuivanen

Lainaus käyttäjältä: Marko Manninen - 13.06.2013, 13:08:12
Brändi: Mielestäni tällä hetkellä ei ole tilannetta, että joku olisi ylitse muiden. Siljan brändi on hiipumassa pikkuhiljaa ja Tallinkin brändi on mitä on. Viking on kohottamassa arvoaan pikku hiljaa, mutta eihän Roomaakaan päivässä rakennettu. Se tarvii kuitenkin Turun ja Helsingin pään linjojen osittaisen tai täydellisen uudistuksen. Eckerön toiminta on kovasti nousun päällä ja voi tulla hetki, että ostavat Finlandian sisaren tulevaisuudessa rinnalle.

Viking on viime vuosina hankkinut kaksi uutta laivaa, josta ensimmäinen, eli XPRS, meni nimeään myöten aivan metsään: väärän kokoinen reitillensä heti kättelyssä, eli matkustajapaikkoja kyllä on mutta autokaistaa aivan liian vähän. Gracella on uutena laivana hype päällä, mutta kun katselee vaikkapa  HKI-STO-väliä, niin sama tilanne niillä on kuin Tallink-Siljallakin: ei mitään uutta vuosikymmeniin. Samat paatit vetävät samalla konseptilla väliä päivä toisensa jälkeen. Minusta aika väljähtänyttä ja väsähtänyttä meininkiä tuokin.