MyStar (oli: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä)

Aloittaja Tuomas Romu, 18.10.2018, 10:22:49

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

MyStar on nyt lähdössä telakka-altaasta uudelle koeajolle.
Copyright © 2022 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Kai Heino



Kai Heino

Niin... ja on matka tilattuna joulukuun alkuun. Starilla vissiin sitten mennään. Elin kovasti toivossa, että pääsee uudella laivalla.

Kai Heino

Nyt ovat vaihtaneet joulukuun ajaksi Starin ja Megastarin aikataulut päittäin. On nyt toivottavasti loppujen lisätöiden vuoksi van varustelulaiturissa eikä montussa.


Mika Honkonen

Lainaus käyttäjältä: Kai Heino - 21.11.2022, 20:48:37
Niin... ja on matka tilattuna joulukuun alkuun. Starilla vissiin sitten mennään. Elin kovasti toivossa, että pääsee uudella laivalla.

Mulla on viikon päästä lähtö hell-tll. Piti olla megstar mutta aikataulut pysyy nykyisenlaisena eli 13:30 lähden starilla. Tallink-sovellus näyttää vielä että keskiviikkona oisin palaamassa mystarilla mutta todellisuudessa luultavasti megastar.

Ihmetyttää kun tallink ja rmc ilmoittaa että viivästymisen syy on propulsiojärjestelmä. Vaatii linjauksia ja säätöjä. Onko siis niin että potkurit on väärässä asennossa köliin nähden? Vai miten niitä pitäisi linjata? Onko vika mekaaninen vai sähköinen?
"When the weatherman issues a hurricane warning, there's a pretty good chance you're going to get your ass kicked"  Capt. Phil Harris

Kai Heino

Katselin itsekin samaa kuvaa Marinetrafficista, mutta nyt on tullut kovin pessimistiseksi sen suhteen, että saavat laivan kuntoon varustelulaiturissa. Jos joutuisivat altaan vielä kerran täyttämään, se tietäisi laivaston ja audien laivojen lisämyöhästymistä.

Kai Heino

Eikö MyStarissa ole dieselsähköinen voima ja säätölapapotkurit. Montako keulapotkuria siinä on?

Ilves Valta

Megastarissa on kaksi ohjauspotkuria keulassa (ja ilmeisesti myös kaksi perässä), oletettavasti Mystar on tältäkin osin samanlainen. Tosin miten samanlaiset laivat sitten oikeasti ovat on hyvä kysymys, koska Mystarissa on (ainakin FoF:n mukaan) MAN:in moottorit Megastarin Wärtsilöiden sijaan. Ja jos laivat olisivat oikeasti identtisiä, luulisi ettei tällaisia vaikeuksia propolsiojärjestelmän kanssa pitäisi olla...

Tauno Hermola


Janne Koskinen

Niin se Slitekin harhautui Silja Euroopassa prototyyppi MANneihin ja mitähän siitä seurasi=konkurssi. Nähtäväksi jää toistaako historia itseään? Saksalaiset kaverit sanoo MANnin olevan lyhenne sanoista Mull aus Nurnberg.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#87
Kaikesta huolimatta lähti tänään jälleen uusille koeajoille.
Copyright © 2022 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 27.11.2022, 17:18:41
Saksalaiset kaverit sanoo MANnin olevan lyhenne sanoista Mull aus Nurnberg.

...ja toinen sittemmin lopettanut saksalaisvalmistaja tunnettiin lempinimellä "Maschinen alles Kaputt".

En ole propulsiojärjestelmien asiantuntija, mutta käsittääkseni potkuriakselin linjausvirhe ilmenee todennäköisimmin ensiksi värähtelynä ja pidemmän päälle sitten ennenaikaisena kulumisena ja laiterikkoina. Ehkäpä merikokeilla mitattiin toisesta tai molemmista akseleista raja-arvot ylittävää värähtelyä?
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Sven Liljeström

En ole pääkoneasiantuntija, mutta tässä mainittiin sivulauseessa MAN ja MAK, joista MAK:n sanottiin lopettaneen.
Tietääkö kukaan, mitkä eurooppalaiset moottorinvalmistajat edelleen toimivat?
Aikaisemminhan niitä oli kymmenkunta.