Tallinkin alusten telakoinnit

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 26.02.2007, 15:49:57

« edellinen - seuraava »

Marko Mäkelä

Lainaus käyttäjältä: Kai Heino - 22.02.2017, 09:02:02
niin eikö kuvassa ole Wellamo eikä Festival.   :)
Wellamo/Festival on sama laiva. Villen tekemässä kuvassa vaan sattunu pieni moka eli Taxfree laajennus on kuvassa mutta ei Panorama baria vaan siinä on aurinkokansi,no tekevälle sattuu.

Kalevi Lehto

#106
Jotenkin tämä Isabellen maalausasia on tavallaan aika surkuhupaisa. Onko tosiaankin niin, etteivät Turun Korjaustelakan kokeneet ammatti-ihmiset todellakaan tiedä käyttämiensä maalien ominaisuuksia, perusasioita??   -Hieman uskomatonta törttöilyä, etten paremmin sanoisi...
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 22.02.2017, 19:23:27
Jotenkin tämä Isabellen maalausasia on tavallaan aika surkuhupaisa. Onko tosiaankin niin, etteivät Turun Korjaustelakan kokeneet ammatti-ihmiset todellakaan tiedä käyttämiensä maalien ominaisuuksia, perusasioita??   -Hieman uskomatonta törttöilyä, etten paremmin sanoisi...

Aina kun olen ollut valvomassa isompia maalaushommia, niin paikalla on ollut maalin toimittajan (Jotun/Hempel/International) edustaja paikalla valvomassa ja tarkastanut pinnat ennen maalausta ja maalauksen jälkeen ko. edustaja on mitannut kalvon paksuuden. Suuresti epäilen että tätäkään olisi maalattu ilman maalin toimittajan edustajaa? Minkä maalifirman kanssa muuten Tallinkilla on sopimus vai vaihteleeko laivoittain? Tässä tapauksessa viisainta olisi ollut käyttää saman firman maalia kuin VL on Isabellassa käyttänyt.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Valkoinen kyllä pysyy punaisen päällä, jos maali on ominaisuuksiltaan samanlaista ja saman valmistajan, jos punainen pinta mekaanisesti "karhennetaan", jos maalataan lämmitetyssä teltassa.

Yleensä telakat ovat haluttomia toimittamaan maaleja yhteensopivuusongelmien vuoksi ja maalauksen saattaa suorittaa asiakkaan (varustamon) aliurakoitsija tai telakan hankkima aliurakoitsija (ei taida telakoilla olla omaan maalausjengiä?) ja esim. teltoittaminen on varustamon harkinnassa ja varustamo maksaa sen.

Joten en telakkaa lähtisi syyllistämään.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Jani Tarkkinen

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 22.02.2017, 20:39:12
Aina kun olen ollut valvomassa isompia maalaushommia, niin paikalla on ollut maalin toimittajan (Jotun/Hempel/International) edustaja paikalla valvomassa ja tarkastanut pinnat ennen maalausta ja maalauksen jälkeen ko. edustaja on mitannut kalvon paksuuden. Suuresti epäilen että tätäkään olisi maalattu ilman maalin toimittajan edustajaa? Minkä maalifirman kanssa muuten Tallinkilla on sopimus vai vaihteleeko laivoittain? Tässä tapauksessa viisainta olisi ollut käyttää saman firman maalia kuin VL on Isabellassa käyttänyt.

Ainakin noi Tallinkin laivat on uutena maalattu lahtelaisen N-O-R maalin maaleilla. Samaten myös Oasis-sarjalaiset on normaalilta.

Janne Koskinen

#110
Lainaus käyttäjältä: Jani Tarkkinen - 22.02.2017, 21:17:06
Ainakin noi Tallinkin laivat on uutena maalattu lahtelaisen N-O-R maalin maaleilla. Samaten myös Oasis-sarjalaiset on normaalilta.

Nettisivujen mukaan ko. lafka valmistaa maaleja Jotunin lisenssillä eli Tallink siis on Jotunin asiakas kuten RCCL:kin?

Viking Line oli ainakin joskus? Hempelin asiakas?, joten jos on maalattu Hempelin yli Jotunilla, niin kuplii ja tippuu 100% varmuudella.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Jani Tarkkinen

#111
Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 22.02.2017, 22:22:19
Nettisivujen mukaan ko. lafka valmistaa maaleja Jotunin lisenssillä eli Tallink siis on Jotunin asiakas kuten RCCL:kin?

Viking Line oli ainakin joskus? Hempelin asiakas?, joten jos on maalattu Hempelin yli Jotunilla, niin kuplii ja tippuu 100% varmuudella.

Ainakin normaalin koulutuksessa kertoi minulle että ovat suoraan normaalin asiakas. Mutta tiedä siten kuinka ne asiaa kaunistelee. Varmaan voi olla Jotunin asiakkaita.

Ville Taavitsainen

Lainaus käyttäjältä: Marko Mäkelä - 22.02.2017, 10:02:58
Wellamo/Festival on sama laiva. Villen tekemässä kuvassa vaan sattunu pieni moka eli Taxfree laajennus on kuvassa mutta ei Panorama baria vaan siinä on aurinkokansi,no tekevälle sattuu.

On mulla tuosta laivasta piirrettynä kaikki versiot. Wellamosta vaan oli aikoinaan helpoin tuo muokkaus tehdä. ja eipä noita ollut aikoinaan edes missään julkaistaviksi tarkoitettu, kunhan löysin koneelta tiedostoja selatessa.
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Janne Koskinen

#113
Lainaus käyttäjältä: Jani Tarkkinen - 23.02.2017, 08:37:03
Ainakin normaalin koulutuksessa kertoi minulle että ovat suoraan normaalin asiakas. Mutta tiedä siten kuinka ne asiaa kaunistelee. Varmaan voi olla Jotunin asiakkaita.

http://www.nor-maali.fi/fi/yritys/lyhyesti-jotun/

"Jotun - Kansainvälinen yhteistyökumppani

Nor-Maalilla on vahva markkinaosuus Suomen konepaja- ja telakkateollisuudessa. Palvelemme asiakkaita myös Baltian maissa sekä muualla Itä-Euroopassa. Jotunin maailmanlaajuisen verkoston kautta pystymme palvelemaan asiakkaitamme joka puolella maailmaa.

Valmistamme ja markkinoimme lisenssillä korkeasta laadustaan tunnettuja Jotunin laiva- ja teollisuusmaaleja Suomeen ja Viroon.

Yhteistyö arvostetun norjalaisen toimijan kanssa on kehittänyt meistä kilpailukykyisesti palvelevan maalitoimittajan myös kansainvälisillä markkinoilla.



Jotun A/S
• Vuonna 1926 perustettu norjalainen perheyritys
• Henkilöstöä noin 10 000
• 40 tuotantolaitosta ja toimintaa kaikilla mantereilla
• Liikevaihto noin NOK 16 miljardia (v. 2015)"

http://www.jotun.com/

L-Rannikolla parikin tarkastajaa/asiantuntijaa:

http://www.nor-maali.fi/fi/yhteystiedot/henkiloston-yhteystiedot/
   
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Jani Tarkkinen

Kyllähän Normaali Jotunin kanssa on yhteistyössä. Mutta ne saa ja ne myykin maaleja suoraankin, myöskin niitä Jotunin värikartoissa olevia. Väliäkös kummin ne maalit toimittaa, Suomeen jää kuitenkin osa rahoista. =)

Kai Heino

#115
Lainaus käyttäjältä: Marko Mäkelä - 22.02.2017, 10:02:58
Wellamo/Festival on sama laiva. Villen tekemässä kuvassa vaan sattunu pieni moka eli Taxfree laajennus on kuvassa mutta ei Panorama baria vaan siinä on aurinkokansi,no tekevälle sattuu.
Asia oli tiedossa. Siihen se pilkun viilaaminen liittyikin ja  hymiö. Anteeksi asiaton kommentointi liittyen hienoihin kuviin.
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Kim Helle

Päivitys

Tulossa:

Menneet: BP 3.5.2023

Kai Heino

Onko Isabelle pitänyt värinsä talven jälkeen. Otsikoista se on ainakin pudonnut.
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Kai Heino

Onko BP:n alennusvaihteille tehty jo aiemmin jotain isompaa vai tehdäänkö nyt alkuvuodesta 2018 isoja teknisiä muutoksia. Brändäyksestä onkin jo toisaalla.
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Mikko-Oskari Koski

BQ lähtee ilmeisesti siihen Princessalle viime vuonna tehdyn kaltaiseen remppaan Tallinnasta sunnuntaina 6.1. Ensimmäinen lähtö Tallinnasta uusittuna on ilmoitettu olevan sunnuntaina 17.2. Vickan puolestaan suuntaa huoltoon Tallinnasta maanantaina 4.3. palatakseen maanantain 18.3.lähtöön. Isabellella on huolto näistä viimeisenä, se jää pois liikenteestä sunnuntaina 24.3.Riiassa ja aloittaa uudelleen samasta satamasta perjantaina 5.4.

Star jää pois liikenteestä maanantaina 7.1.klo 21.30 Tallinnassa ja tulee takaisin tiistaina 22.1.klo 10.30 Tallinnasta lähtevään vuoroon. Tällä välin Helsingin ja Tallinnan välillä matkustaminen voi joinakin päivinä olla ahtaanpuoleista vain Megastarin ajaessa normaalisti, sillä Europan normivuoro on peruttu perjantaina 11.1. Folklandian ja lauantaina 19.1. jonkun muun koko laivan tilauksen takia, samoin seuraavien päivien lähdöt Tallinnasta. Kun vielä muistetaan, että Folkkis-viikonloppuna Finlandiakin on poissa pelistä telakoinnin takia, voisi olla suorastaan järkevää hakea jostain joku varalaiva ajamaan ainakin perjantaina HEL-TLL- ja sunnuntaina TLL-HEL-suunnassa ylimääräinen vuoro. Mutta ehkäpä Tallink luottaa siihen, ettei vuoden hiljaisimpana ajankohtana tarvetta moiseen ole (11. ja 13.1.Vickan ehtisi käydä oman tuotteensa hirvittävästi kärsimättä Helsingissä esim.aikataululla TLL 11.00=>HEL 14.00-15.00=>TLL 18.00).




"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950