RCCL:n Icon-luokan risteilylaivat (oli: Royal Caribbean Cruises tilaa...)

Aloittaja Teijo Niemelä, 11.10.2016, 05:01:31

« edellinen - seuraava »

Tuomas Romu

Helsingin Sanomissa on laaja juttu (valitettavasti maksumuurin takana) Icon of the Seas-alukseen liittyvästä yritysvakoilutapauksesta:

HS: Telakan vakooja

Aki oli telakan kokeneimpia insinöörejä, arvostettu ammattilainen. Sitten hän jäi yllättäen eläkkeelle. Kun Aki puoli vuotta myöhemmin julkaisi Facebookissa valokuvan, ex-työkaverit tajusivat, että jokin on pielessä. Alkoi selvitä poikkeuksellinen vakoiluvyyhti.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juhani Mehto

RCCL ilmoitti eilen jo tässä vaiheessa, että Star of the Seasin neitsytmatka siirtyy kahdella viikolla. Alkuperäisen neitsytmatkan oli määrä alkaa 17.8.2025, mutta se siirtyy nyt elokuun viimeiseen päivään.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 18.06.2021, 12:19:50 Ensimmäisen aluksen tuotannonaloitusta juhlittiin pienimuotoisesti Pernossa maanantaina 14.6. - tosin ensimmäiset lohkot tulivat telakalle jo viime kesänä. Samalla myös "paljastettiin" ensimmäisen aluksen nimen olevan virallisestikin tuo Icon of the Seas ja että alukseen tulee "ilmakuplavoitelu" vedenpinnan alle. Joissain huhuissa tämän luokan on uumoiltu olevan kooltaan jopa Oasis-luokkaa suurempi, mutta tähän ei vielä tullut mitään varmaa tietoa.

Meyerin tiedote tuotannonaloituksesta

Icon-luokan laivoihin tulee kuhunkin kaksi konehuonelohkoa Rostockista. Tämä selviää opinnäytetyöstä, joka on tehty Turun Ammattikorkeakoulussa.

IMO-numerot:

Icon of the Seas: 9829930
Icon 2: 9829942
Icon 3: 9888560

Kolmas Icon-luokan alus löytyy nyt Equasis-sivustolta nimellä Legend of the Seas, joten se lienee hyvin todennäköisesti sen nimi. Kyseessä lienee ensimmäinen kerta, kun Royal Caribbean käyttää vanhaa nimeä uudelleen. Edellinen Legend of the Seas oli tuttu kävijä myös Helsingin satamassa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!

Mika Honkonen

Turun telakalla ilonaiheita.

Telakka on allekirjoittanut uuden sopimuksen icon-luokannaluksesta ja optio kahdesta.


https://www.iltalehti.fi/talous/a/854b5566-d526-463e-be87-ee0bdeb62df6
"When the weatherman issues a hurricane warning, there's a pretty good chance you're going to get your ass kicked"  Capt. Phil Harris

Lasse Reunanen

Iltapäivälehtien mukaan Icon of the Seas on hajonnut. Hajosikohan kuinka pieniksi palasiksi vai kenties ihan alkuaineiksi? Nämä nykytoimittelijoiden klikkiotsikot ja juttujen taso on kyllä säälittävää. Eiköhän tuo laiva ole ihan yhtenä kappaleena ja siinä on joku tekninen vika.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3587f265-9791-490b-b83a-4a5e70527b53
Halko on laivan ainoa oikea voimanlähde, mutta hätätapauksessa korvaavatkin polttoaineet tulevat kysymykseen.

Juhani Mehto

#66
Star of the Seasin vesillelaskuseremoniaa vietettiin eilen 25.9. Pernossa perinteisine tykinlaukauksineen.

EDIT: Siirrettiin altaasta varustelulaituriin lauantaina 28.9. Apuna oli Dunker, Saturn, Artemis ja Kraft.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!