Käyttöjärjestelmä

Aloittaja Kervisen Lauri, 20.09.2003, 19:38:53

« edellinen - seuraava »

Eli mitä käyttöjärjestelmää käytätte kotonanne?

Windows XP
22 (55%)
98
5 (12.5%)
95
1 (2.5%)
NT/2000
4 (10%)
ME
5 (12.5%)
Muu Windows, mikä?
0 (0%)
Linux (mikä distro?)
2 (5%)
Macintosh (mikä?)
1 (2.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 28

Kervisen Lauri

Kiitos vastauksesta!

Linux tai Macintosh-käyttäjille, kannattaako vaihtaa XP:stä?

:)  ???

Miran Hamidulla

98, mutta suunnitelmissa vaihtaa yhdistelmään 2000 + Linux.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Pekka Laakso

#2
Surullisen kuuluisassa kannettavassani on XP, mikä on mielestäni varmaan maailman "sensuroiduin" käyttöjärjestelmä. Varoitus&ohje: Älkää hankkiko XP:tä, tai jos teillä on niin suosittelen vaikkapa vaihtoa.
Windows XP:n kaikille versioille  :finger:^666 >:(
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Kervisen Lauri

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 20.09.2003, 20:15:10
Varoitus&ohje: Älkää hankkiko XP:tä, tai jos teillä on niin suosittelen vaikkapa vaihtoa.
Windows XP:n kaikille versioille  :finger:^666 >:(
Itsekin WinXP:n käyttäjänä allekirjoitan saman!
XP törttöilee vanhan koneen 95:n verrattuna monin verroin, vaikka Windowsin myyntipuheet väittävät tyystin toista. Itse olen miettinyt, että olisi kannattanut sittenkin ostaa esim IMac, joka tosin on kalliimpi, mutta kyllä paremmasta käytettävyydestä, sekä hiotusta ulkoasusta niin ulkokuoressa kuin käyttöjärjestelmässä.
Myös Linux on harkinnassa.  ::)  
Linuxille  :beer:

Petteri Kallanmaa

Juu, tässä koneessa jyllää Microsoft Windows Millenium(ME).

Linux on myös hieman kiinnostanut ja olin jo melkein hankkiakkin Mandrake 9.1:n, mutta rahatilanne sanoi jotain aivan muuta.  ;)

Macci olisi tosi siisti juttu, mutta semmoisilta vehkeiltä löytyy sitä hintaakin ihan mukavasti! :(

maikla

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 20.09.2003, 20:15:10
Surullisen kuuluisassa kannettavassani on XP, mikä on mielestäni varmaan maailman "sensuroiduin" käyttöjärjestelmä. Varoitus&ohje: Älkää hankkiko XP:tä, tai jos teillä on niin suosittelen vaikkapa vaihtoa.
Windows XP:n kaikille versioille  :finger:^666 >:(

Ai jaa... itelläni XP on toiminu paremmin ku oon odottanu... (mitä nyt muutaman kerran käynnistyny uudelleen ite...)
Mikäs siinä XP:ssä muuten on niin "sensuroitua", jos saa ny kysyä?

Joni Huopana

Yhdyn edellisiin puhujiin. Itselläni on pöytäkoneessa Windows 2000 ja läppärissä XP Home. Pöytäkone ei kaadu koskaan! :thumb: XP:llä varustettu kerran pari viikossa. :(

Wirrankosken Rami

#7
Itselläni ollut nyt runsaat parisen vuotta XP ja olen ollut TODELLA TYYTYVÄINEN. Tähän saakka kaikki entiset WIndowsin käyttöjärjestelmät järjestään nikotelleet, tämä ei yhtään ainuttakaan kertaa, no paitsi sen yhden kerran kun jäi "jumiin" sulkemisen yhteydessä, tätä tapahtui edellisille jatkuvasti. Minun ainakin on pakko suositella XP:tä. Onhan mahdollista, että niissäkin on "maanantaikappaleita"  ::)

Globab

#8
  Windows ME:tä käyttelen.... ::) Parempikin käyttöjärjestelmä voisi olla, mut kyl tälläkin pärjäilee...

Heikki Helin

Tällä hetkellä alla xp pro, ihan  hyvin on toiminu edelliseen 98 verrattuna.
Ei oo nyt muutamaan kuukauteen itseasíassa ollu mitään ongelmia.
mutta kuitenki kone vaihtuu parinkuukauden sisällä imac:ciin,
niin sillon tietysti käyttiski vaihtuu.
Silja Serenade 23.03

Pekka Laakso

#10
Tässä nyt muutamia XP:n hienosäätöerikoisominaisuuksia, joita olen huomannut:

Kaatuu yllättävän usein, jää muuten vaan jumiin, ei starttaa lainkaan antaen jonkun ihmekirjain koodin, on nykyään virusalttein käyttäri > Viruksentekijät tekevät nykyään melkein jokaisen aikaansaannoksensa juuri XPlle haitalliseksi, edelliseen liittyen Microsoft löytää jatkuvasti tietoturva yms. aukkoja XPstä.
:-\ :'( :finger: >:(
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pasi Leino

Windows XP on kyl suht. hannusta, mutta 98 on vielä enemmän. Linux on kaikkein paras, mutta siinä ei toimi melkein mitkään pelit.  :(

Miki

XP ollut käytössä sen ilmestymisen jälkeen, ja ei mitään ongelmia! :thumb:

Heikki Helin

#13
Lainaus käyttäjältä: Petteri Kallanmaa - 20.09.2003, 21:46:16
Macci olisi tosi siisti juttu, mutta semmoisilta vehkeiltä löytyy sitä hintaakin ihan mukavasti! :(
Vähäsen off topiccia mutta,
eihän ne maccilaiset nyt niin kalliita oo emac 1035€,
ja tarjouksessa imac samaan hintaan,
tai ibook pari sataa päälle.
Tietysti jos sellasta power maccia haluu,
niin sitte.
Silja Serenade 23.03

Matti Kauppinen

Hankin viimeinkin XP:n kun sen edullisesti sain, mutta äkkiseltään ainakin netti toimii tuskallisen hitaasti. Mutta nyt on jo ikävä vanhaa kunnon Win2k:ta. :-\