Godby Shippingin alusten rahtauksista

Aloittaja Janne Koskinen, 16.04.2010, 12:59:06

« edellinen - seuraava »

Juhani Mehto

Godby ilmoitti tänään rahtauksien jatkoista:

-Mistral jatkaa Smyrilin ajossa joulukuun loppuun 2021, optio on vielä siitä vuosi eteenpäin.
-Link Star jatkaa UPM:n ajossa syyskuun loppuun 2021.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Godby ilmoitti tänään, että Sea-Cargo jatkaa Misidan ja Misanan rahtauksia aina vuoteen 2026 asti.

Godbyn tiedote
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#107
Godby ilmoitti tänään myyneensä Link Starin Norjaan Norwest Ship Managementille. Sen luovutus on 12.-25.11. välisenä aikana Husøyssä, minne alus lähti tänään Landskronasta telakalta.

EDIT: Link Star jatkaa vanhalla nimellään, mutta on saanut Norjan lipun.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 19.08.2021, 21:58:43
Godby ilmoitti tänään rahtauksien jatkoista:

-Mistral jatkaa Smyrilin ajossa joulukuun loppuun 2021, optio on vielä siitä vuosi eteenpäin.

Godby ilmoitti tänään, että Smyril jatkaa Mistralin rahtausta joulukuuhun 2022 ja tämän jälkeenkin on vielä jatko-optioita.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#109
Godby ilmoitti juuri ostaneensa DFDS:lta kaksi sivuportillista storo/lo-alusta, Lysvik Seawaysin ja Lysbris Seawaysin. Alukset rahdataan takaisin DFDS:lle vähintään kolmeksi vuodeksi ja ne jatkavat NIS-lipulla. Godbyn facebook-sivulta:


"DFDS and Godby Shipping have established a long-term co-operation with Godby Shipping buying the two storo sideport vessels Lysvik Seaways (built 1998) and Lysbris Seaways (built 1999) and chartering them back to DFDS for a period of minimum three years. The vessels are designed for transport of forest products, containers and general cargo.

Lysvik and Lysbris will continue in their present trade mostly serving Norske Skog forest product shipments out of Norway to UK and continental Europe. The vessels are equipped with two automatic Mongstad sideloading systems and six electrical forklift trucks for loading and discharging of forest products. For containers and general cargo the vessels have main deck and tween deck hatch covers.

The vessels will keep their well established names and they will continue under NIS flag with their present crew.
Delivery of Lysvik will take place in December 2021 and Lysbris January 2022."



EDIT: Lysvik Seaways luovutettiin Godbylle 27.12.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Kalle Id

Viittaisikohan nimien käyttäminen Facebook-päivityksessä ilman Seaways-päätettä että Godby on aikeissa lyhentää nimet pelkäksi Lysvikiksi ja Lysbrisiksi?

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 30.12.2021, 17:46:21
Viittaisikohan nimien käyttäminen Facebook-päivityksessä ilman Seaways-päätettä että Godby on aikeissa lyhentää nimet pelkäksi Lysvikiksi ja Lysbrisiksi?
Mikäli rahtaus DFDS:lle jatkuu vielä vuosia, niin tuskin. Eiköhän kyse ole Godbyn viestintäosaston laiskuudesta (ei ole pakko kirjoittaa koko nimeä kun kaiken kukkuraksi ovat niin samankaltaisetkin) tai keskittymisestä someen pikemminkin.  :P
Copyright © 2024 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Godby ilmoitti eilen, että Midas on rahdattu 3+3 kuukaudeksi Caribbean Linked Shippingille. Alus kulkee New Yorkista Haitiin, lastinaan trailereita, autoja, kontteja ja muuta roro-lastia.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#113
Godby Shipping ilmoitti tänään rahdanneensa Midaksen latvialaiselle Scandic Linelle 6+6+6 kuukaudeksi. Se alkaa kulkea Södertäljen ja Riian välillä kuljettaen esivalmistettuja rakennuselementtejä, roro-rahtia ja lisäksi kontteja sääkannella. Alus tuli hiljattain takaisin Eurooppaan Karibialta ja on parhaillaan telakalla Odensessa.

EDIT: korjattu oikea telakointipaikkakunta.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 23.05.2022, 09:17:26
Godby Shipping ilmoitti tänään rahdanneensa Midaksen latvialaiselle Scandic Linelle 6+6+6 kuukaudeksi. Se alkaa kulkea Södertäljen ja Riian välillä kuljettaen esivalmistettuja rakennuselementtejä, roro-rahtia ja lisäksi kontteja sääkannella. Alus tuli hiljattain takaisin Eurooppaan Karibialta ja on parhaillaan telakalla Odensessa.

EDIT: korjattu oikea telakointipaikkakunta.

Midaksen rahtaus Scandic Linella ei edennyt opitioihin asti, sillä rahtaus loppui toissapäivänä ja samalla Godby ilmoitti, että alus siirtyy Condor Ferriesin rahtaukseen Portsmouthin ja Guernseyn väliseen liikenteeseen kuukauden ajaksi.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Sven Liljeström

Vain syrjäsilmällä katsottuna, niin hyvinhän aluksille näyttää löytyneen töitä.
Kun yksi loppuu, on heti löytynyt toinen.
En tosin ole perillä aika- ja matkarahtauksien nykyisestä hintatasosta.

Juhani Mehto

#116
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 01.11.2021, 20:24:20
Godby ilmoitti tänään, että Smyril jatkaa Mistralin rahtausta joulukuuhun 2022 ja tämän jälkeenkin on vielä jatko-optioita.

Eilen ilmoitettiin, että Mistralin rahtausta jatketaan kesäkuun loppuun 2023 asti.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 22.10.2022, 23:41:11
Midaksen rahtaus Scandic Linella ei edennyt opitioihin asti, sillä rahtaus loppui toissapäivänä ja samalla Godby ilmoitti, että alus siirtyy Condor Ferriesin rahtaukseen Portsmouthin ja Guernseyn väliseen liikenteeseen kuukauden ajaksi.

Tämän jälkeen Midas on siirtynyt Stena Linem rahtaukseen Travemünden ja Liepajan väliseen liikenteeseen 17.12. asti.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 06.12.2022, 13:47:06
Tämän jälkeen Midas on siirtynyt Stena Linem rahtaukseen Travemünden ja Liepajan väliseen liikenteeseen 17.12. asti.

Godby Shipping on nyt ilmoittanut Midaksen saaneen vuoden mittaisen sopimuksen TransProConin kanssa joulukuuhun 2023. Se tulee kuljettamaan mm. projekti- ja sotilaslasteja Itä-, Pohjan- ja Välimerellä.

Godbyn tiedote
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#119
Mimer on käväissyt kivillä Saint-Martinin saaren rannassa Karibialla. Alus ajoi vauhdilla rantakivikkoon perjantaina myöhään illalla. Videon rantaanajosta näkee paikalliskielisen uutisen kera täällä.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.