Silja Europa siirtyy Helsinki - Tallinna linjalle

Aloittaja Alexsander Bagelius, 07.11.2012, 21:00:50

« edellinen - seuraava »

Joonas Kortelainen

Lainaus käyttäjältä: Pasi Laakso - 11.11.2012, 22:09:41
Aikaa operaatioihin on ehkä enemmän kuin yksi päivä, sillä Europan lähtö Turusta lauantaina 19.1. on viimeinen johon online-varausjärjestelmä antaisi varata matkan. Tuskin nuo seuraavat lähdöt täynnä kumminkaan ovat.

Eli suomeksi sanottuna aikaisintaan 21. päivä aamulla on Tallinnassa, kun viimeinen lähtö Tukholmasta Turkuun on 20.1. ja 23.1. klo 13 olisi siten startti Tallinna-Helsinki. Suomeksi sanottuna 1 päivää aikaa varustella, kun 21. päivä on vielä Princessillä  merkitty lähtö Helsingistä Tallinnaan varausjärjestelmään, jos meinaavat siis vaihtaa kamoja ja miehistöä Tallinnassa laivojen kesken niin se olisi 22.1., muitakaan vaihtoehtoja ei taida olla.

Janne Koskinen

Miksiköhän Suomen lipun alle haetaan kolmea uutta mestaria?

https://tallink.rekrytointi.com/paikat/index.php?jid=214&key=&o=A_RJ

Puhelinnumero on SE:n tsiiffin.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Olli Tuominen

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 12.11.2012, 18:40:17
Miksiköhän Suomen lipun alle haetaan kolmea uutta mestaria?
Kenties porukkaa on jäämässä eläkkeelle? Samansisältöisellä ilmoituksella haetaan myös sähkömestareita, joten liekö tuossa nyt mitään kovin ihmeellistä takana. Mistä muuten sait tuon luvun kolme, sitä kun ei tuossa ilmoituksessa missään mainita...

Pasi Laakso

Jos nyt oikein tulkitsin Tallinkin online-varaussysteemiä, niin reittien vaihdoksen myötä laivojen ravintoloihin tulisi ainakin sen verran muutoksia että Europalle tulisi uutena ravintolana Russian Maxim (Tauruksen tilalle?) ja BP:n Russian a la Carte Katarinan uusi nimi on Katarina's Kitchen. Samoin Gourmet Baltic Princess on jatkossa Happy Lobster.

Joonas Alm

Lainaus käyttäjältä: Pasi Laakso - 28.11.2012, 17:39:52
Jos nyt oikein tulkitsin Tallinkin online-varaussysteemiä, niin reittien vaihdoksen myötä laivojen ravintoloihin tulisi ainakin sen verran muutoksia että Europalle tulisi uutena ravintolana Russian Maxim (Tauruksen tilalle?) ja BP:n Russian a la Carte Katarinan uusi nimi on Katarina's Kitchen. Samoin Gourmet Baltic Princess on jatkossa Happy Lobster.

Lisättäköön tähän vielä se, että buffetista tulee Buffet Princess. Mahtaakohan Katarinalla säilyä sama menu ja tila, vai laitetaanko jonkinlaiseen remppaan? Jos kuulisin vain tuon nimen, ensimmäisenä ajatuksissani ei olisi venäläinen tummanvihreä-tummanpunainen-ruskea ravintola.  ;D

Rami Kristian Wirrankoski

Ja edelleenkin on voimassa e.m. viestintäpäällikön yläpuolella johdossa olevan henkilön lausunto siitä, että Silja Europan nimi muuttuu...Nooh, katsotaan kuka vedättää ja ketä ja milloin  ;D

Kalle Id

Minä sain myös toisaalta Tallink Siljan Suomen-toimistosta tiedon, että BP olisi kuitenkin saamassa hylkeen piippuunsa... firman sisältä tulee nyt hyvin erilaista tietoa, saa nähdä mikä osoittautuu oikeaksi.

Pasi Laakso

Mielestäni tämä tietojen variaatio kertoo siitä että lopullinen päätös laivojen vaihdosta tehtiin hyvin yllättäen, eikä firman sisällä ollut "kulissien takana" aikaa valmistautua tähän muutokseen. Samasta kertoo sekin että kesti pitkään ennenkuin nettisivuille saatiin asiasta mitään lyhyttä tiedotetta kummempaa tai että ehdittiin ottamaan yhteyttä niihin asiakkaisiin joihin tämä vaikuttaa. Etenkin se että asiakkailta pantataan lähes 3 viikkoa tietoa ettei jo maksettua tuotetta voidakaan toimittaa ei ole kyllä mitenkään kovin hyvää asiakaspalvelua.

Itseltäni vietiin tässä muutoksessa ns. laiva alta koska nyt tammikuun lopussa ei ole iltalähtöjä Turusta, mutta vasta tällä viikolla minuunpäin otettiin yhteyttä asiasta. Kun vaihdoin sitten tuon jo maksetun matkan helmikuun alkuun, niin saamassani vahvistustekstarissa laivan nimenä on S.Princess vaikka asiakaspalvelun henkilö puhui vaan BP:stä. Joten ota tästä sitten selvää  ???




Mikko-Oskari Koski

Nyt tuo nettivaraussysteemikin tarjoaa oikeita laivoja oikeisiin lähtöihin ja niillä nimillä, joilla olemme ne tähänkin asti oppineet tuntemaan. Se saattaa olla tämän kysymyksen ratkaisu, oltiinpa tuon järkevyydestä sitten mitä mieltä tahansa.
TallinkSilja on sikäli tehnyt uusia laivoja nimetessään järkevästi, ettei se ole lisännyt virallisiin nimiin mitään Tallink-, Silja- tai TallinkSilja-etuliitteitä. Näin siitäkin huolimatta, että tähtisarjan nimissä nuo varustamoliitteet voisivat olla hyvinkin järkeviä. Se, että varustamo on vanhoille Siljan aluksille tuon typerän nimen alkuosaliitteen jättänyt, on kovin omituista ja varustamon valitseman imagolinjan vastaista, mutta eipä Tallinkin "linja" nyt muutenkaan mitään suurta järjen kipinöintiä ole ilmentänyt.  8)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 29.11.2012, 12:43:45
TallinkSilja on sikäli tehnyt uusia laivoja nimetessään järkevästi, ettei se ole lisännyt virallisiin nimiin mitään Tallink-, Silja- tai TallinkSilja-etuliitteitä. Näin siitäkin huolimatta, että tähtisarjan nimissä nuo varustamoliitteet voisivat olla hyvinkin järkeviä. Se, että varustamo on vanhoille Siljan aluksille tuon typerän nimen alkuosaliitteen jättänyt, on kovin omituista ja varustamon valitseman imagolinjan vastaista, mutta eipä Tallinkin "linja" nyt muutenkaan mitään suurta järjen kipinöintiä ole ilmentänyt.  8)
Päin vastoin.  Ison lautan nimen vaihtaminen on niin kallis operaatio että niille rahoille löytyy paljon hyödyllisempääkin käyttöä.  Käyttää sitten markkinointi nimenä mitä haluaa.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Timo Selkälä

Mm kaikkiin pelastuslauttoihin, -liiveihin on hankittava uudet nimet mikä itsessään ei niin hirvittävästi maksa, mutta vie monta työtuntia, dokumentteja menee kasapäiten, kyltit sun muut on pikkujuttu. Loppujen lopuksi siihen menee aikaa ja rahaa, ja siksi nämä tehdään yleensä uudelleen rekisteröintien yhdessä. Esim. Europallahan lienee noin 4000 pelastusliiviä! Siinähän sitten vaan teippailemaan.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Kalevi Lehto

Mikähän muuten mahtaa tulla "baltian prinsessan" kotipaikaksi? Mariehamn, Helsinki vaiko peräti Turku(mikä olisikin hienoa, eihän Boren vetäytymisen jälkeen ole turkulaisia laivoja Ruotsin liikenteessä näkynyt!). Jostakin syystä, muistaakseni jotakin verotukseen liittyvää, ovat Suomen lipun alla purjehtivat matkustajalaivat yleensä rekisteröity nimenomaan Maarianhaminaan.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Mikko-Oskari Koski

Onhan kotipaikan ja -maan muuttuessa kaikki pelastusmateriaali yms.aina käytävä läpi. Ei siinä teippauksessa Silja Europa-Mariehamnin peittäminen Eurostar-Tallinnilla olisi sen isompi prosessi kuin mitä nyt on niiden MHQ:iden muuttaminen TLL:ksi. Ja plasticilla varmaan tosin päin, sillä mikäli Tallinkin peliautomaatti- ja kasinosopimus on PAFin kanssa, on tämä pseudo-oolantilaisuus edessä yhä. Turku olisi toki kaikin tavoin parempi ja perustellumpi kotisatama sieltä Tukholmaan risteilevälle kipolle, jonka varustamon koti kuitenkin on vieraalla maalla.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 29.11.2012, 19:04:44
Ja plasticilla varmaan tosin päin, sillä mikäli Tallinkin peliautomaatti- ja kasinosopimus on PAFin kanssa, on tämä pseudo-oolantilaisuus edessä yhä.
Jaa, näistä peliasioista tämä järjestely sitten johtuukin? Tosin paffin pelit taitaa Tallinkin laivoilla olla, vaikka kotisatama onkin Stockholm, Tallinn, tai Riga. Jos olisi Turku, tai joku muu mannersuomen kaupunki kotipaikkana, taitaisi olla RAY:llä jotakin sanomista asiaan. Miten muuten Finnlinesilla nyt, kun aluksia on liputettu Suomeen, mikä on tullut kotipaikaksi ja onko niillä paffin peliautomaatteja yleensäkään?
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 30.11.2012, 05:40:59
Jaa, näistä peliasioista tämä järjestely sitten johtuukin? Tosin paffin pelit taitaa Tallinkin laivoilla olla, vaikka kotisatama onkin Stockholm, Tallinn, tai Riga. Jos olisi Turku, tai joku muu mannersuomen kaupunki kotipaikkana, taitaisi olla RAY:llä jotakin sanomista asiaan. Miten muuten Finnlinesilla nyt, kun aluksia on liputettu Suomeen, mikä on tullut kotipaikaksi ja onko niillä paffin peliautomaatteja yleensäkään?

Vahvaa OT:tä. Finnlinesin suomalaisten laivojen kotisatama on ymmärtääkseni Helsinki. Peliautomaattiasiaan en sano mitään.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/