Silja Europa siirtyy Helsinki - Tallinna linjalle

Aloittaja Alexsander Bagelius, 07.11.2012, 21:00:50

« edellinen - seuraava »

Lasse Kaila

Jep kyllä noita siten saa ostettua. Puhelinmyynti totesi että voi kyllä mennä vaihto tiukaksi. Onpa tuo nyt sitten vaikea tapaus :(

Kimmo Kääriäinen

Eikös olisi aika hyvä vaihtoehto mennä aamulla Tallinnaan ja palata sitten Europalla takaisin samana iltapäivänä? Onnistunee helpommin noin ilman pitkää aikaa Tallinnassa lillumista?
Kuvia:
kuvia

Timo Selkälä

Tallinkin sivusto kertoo:

Helsinki-Tallinna:
Star & Superstar    Laivaannousu alkaa Tallinnassa noin 45 minuuttia ennen lähtöä.
Huom! Laivaan nousu päättyy 20 min ennen laivan lähtöä.

Joten onnea vaan siihen juoksuun. Tiukkaa tekee.   
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Juhani Reku

Tästä on kinasteltu täällä jo aikaisemminkin toisessa yhteydessä, mutta sääntö on tältä osin selvä: jos kyseistä tuotetta myydään, se on olemassa ja yhtiö lähtökohtaisesti sitoutuu sen tuotteen ostajalle tarjoamaan. Eli jos Europalla on tulossa joku iltaristeilyn ostanut, Star/Superstar ei lähde ennen kuin Europalta tulevan matkustaja on kohtuudella voinut olettaa päässeen kyytiin.

Jos matkustaja itse ryhtyy vitkastelemaan, kaataa kaljakärrynsä sisällön maihinnoususillalle tai muuten aiheuttaa omalla toiminnallaan hämminkiä (mikä ei Tallinnan-laivoilla todellakaan ole poikkeuksellista), niin sitten vastuu siirtyy tietenkin matkustajalle itselleen.

Mikko-Oskari Koski

Iltaristeilytuote Europa=>Shuttle näyttäisi kyllä olevan myynnissä. Jos Europa saapuu ns.normipaikkaansa ja asiakkaalla on jo Helsingistä lähdettäessä tulostettu molemmat matkakortit, voi kaiketi vaihtaa laivaa suoraan kulkematta terminaalin kautta. Jos Europa saapuu Tukholmanlaivan kaijaan (kuten se toisinaan tekee), on melkoisesti pidempi juokseminen, mutta ensimmäisenä ulos rientävän luulisi ehtivän.
Koska putkessa oletusarvoisesti on yksisuuntainen liikenne, pitäisi Europasta terminaaliin menevien asiakkaiden kaiketi päästä laivasta uloskin vasta, kun Shuttleen menevät ovat omassaan, jolloin alkuvaiheessa lankulle voitaisiin ottaa vaihtajat ja samalla kuitata heidän paluukorttinsa matka alkaneeksi. Mutta miten tämä käytännössä on järjestetty, sen kertokoon joku aiheeseen empiirisesti perehtynyt.

"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Petri Lindqvist

Kerrassaan jännittävä konsepti.

Europan menossa ei tapahdu juuri mitään, Starin paluussa tapahtuu vielä vähemmän.

Ainoa jännittävä elementti on, ehtiikö vaihtaa laivaa.

Junno Pekola

Lainaus käyttäjältä: Petri Lindqvist - 14.06.2014, 22:20:53
Kerrassaan jännittävä konsepti.

Europan menossa ei tapahdu juuri mitään, Starin paluussa tapahtuu vielä vähemmän.

Ainoa jännittävä elementti on, ehtiikö vaihtaa laivaa.
Ehtii tehdä ostokset laivalla ja syömään. Laivayhtiölle erittäin kannattava konsepti.

Yllä oleva teksti edustaa vain henkilökohtaista mielipidettäni eikä se ole sidoksissa mihinkään organisaatioon.

Antti Helder

Tuo stuntti onnistuu periaatteessa, käytännössä vaatii että kaikki palaset osuu kohdilleen eikä Europa ole myöhässä ja silti joutuu juoksemaan terminaalin kautta.

Ei voi kuulema oikaista suoraan; Mulle sanottiin Tallink-Siljan aspasta että eivät suosittele sitä mutta kyllä ne myy sen lipun mutta silloin täytyy varautua siihen että joutuu yöpymään europalla tai maissa.

Se että onko siinä järkeä vai ei on jokaisen oma valinta, itse en lähtisi tuohon.

Joni Huopana

Baltic Princessin aikana tein useasti päiväristeilyn, jossa siirryin 12.30 saapuvalta Starilta/Superstarilta suoraan 13.00 lähtevälle Princessille. Hyvin onnistui päiväsaikaankin, jolloin enemmän väkeä.

Mika Honkonen

Pyydän jo anteeksi että asiani on OT:tä mutta seurailin just helsingin ja tallinnan satamien webcameja ja huomasin että silja europa tuli superstar:n edellä (aivan peräkkäin) helsinkiin klo 16.
Käsittääkseni superstar:n ois pitäny pyyhkäistä europan ohi matkalla ja olla 15:30 helsingissä.

Toinen asia mitä seurasin sitä käsittämättä oli että princess maria laittoi koneet käymään (savuttamaan) n.16:45 jota ennen ja varsinkin jälkeen europan korsteenista pöllähteli mustia savupilviä ja heti perään tuli valkoiset savut. Mielestäni mustan savun pitäisi tulla kun koneita rasitetaan mutta mikäs aiheuttaa valkoista pitempään kestävää savua ?
Käsittääkseni koneita ei välttämättä sammuteta helsingin käännön ajaksi mutta ei kai kuulu asiaan että lähettelee savumerkkejä ?

Käsityksiäni saatte korjata ja kommentoida
"When the weatherman issues a hurricane warning, there's a pretty good chance you're going to get your ass kicked"  Capt. Phil Harris

Toni Ohvo

Lainaus käyttäjältä: Mika Honkonen - 17.06.2014, 18:06:11
Pyydän jo anteeksi että asiani on OT:tä mutta seurailin just helsingin ja tallinnan satamien webcameja ja huomasin että silja europa tuli superstar:n edellä (aivan peräkkäin) helsinkiin klo 16.
Käsittääkseni superstar:n ois pitäny pyyhkäistä europan ohi matkalla ja olla 15:30 helsingissä.

Superstar ohittaa Silja Europan matkalla n. klo 14.30 ja saapuu klo 15.30 Helsinkiin. Tänään Superstar ollut myöhässä jostain syystä.

Pasi Laakso

Lainaus käyttäjältä: Toni Ohvo - 17.06.2014, 20:05:17
Superstar ohittaa Silja Europan matkalla n. klo 14.30 ja saapuu klo 15.30 Helsinkiin. Tänään Superstar ollut myöhässä jostain syystä.

Marinetrafficin mukaan näyttäisi siltä että Superstarin käännöt on kestäneet tänään pitkään,  pisimmillään 1 h 27 min Helsingissä ja  1 h 42 min Tallinnassa.

Antti Helder

Lainaus käyttäjältä: Pasi Laakso - 17.06.2014, 20:15:42
Marinetrafficin mukaan näyttäisi siltä että Superstarin käännöt on kestäneet tänään pitkään,  pisimmillään 1 h 27 min Helsingissä ja  1 h 42 min Tallinnassa.

Uusi harjoittelija ruorissa ;D

Harri Anukka

Lainaus käyttäjältä: Antti Helder - 17.06.2014, 20:44:38
Uusi harjoittelija ruorissa ;D

Ehkä, mutta taitaa oikeasti johtua siitä että on vain niin paljon matkustajia / ajoneuvoja, ei vaan ehdi lastata niin lyhyessä ajassa kun pitäisi...

Timo Selkälä

Mikä ei sinänsä ole ihme kun alustyyppiä ei ole suunniteltu noin nopeasti käännettäväksi. Kahden kannen suora lastaus säästäisi aikaa ja rahaa.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.