Lauttareitti Kotkan ja Sillamäen välille

Aloittaja Miran Hamidulla, 20.09.2004, 22:44:47

« edellinen - seuraava »

Veikko Ahola

Lainaus käyttäjältä: Esa-Pekka Helanne - 20.10.2007, 09:51:47
No nyt se sitten on ohi. :(

Kävin eilisiltana vielä viimeisen kerran katsomassa Vironian Kotkaan saapumista, harmi vain ettei sattunut kameraa mukaan. Sattuiko kukaan muu ikuistamaan Vironian viimeistä saapumista tahi lähtöä Kotkasta?
Minä olin, kuvat löytyvät Yökuvaaminen-topicista. Olihan se kyllä aika haikeaa katsella kun Vironia lipui viimeistä kertaa ohi :'(

Olli Tuominen

Onko kenelläkään mitään tietoa, mitä Vironialle ollaan tekemässä nyt kun se jäi työttömäksi? Pitääkö Narva Line sen toistaiseksi vai ollaanko se laittamassa myyntiin? Tuskin Saaremaan Laevakompaniilla on sille muuta käyttöä ja käyttämättömänä sitä tuskin kannattaa Sillamäessä seisottaa..

Kari Rantamäki

Lainaus käyttäjältä: Olli Tuominen - 28.10.2007, 20:38:38
Onko kenelläkään mitään tietoa, mitä Vironialle ollaan tekemässä nyt kun se jäi työttömäksi? Pitääkö Narva Line sen toistaiseksi vai ollaanko se laittamassa myyntiin? Tuskin Saaremaan Laevakompaniilla on sille muuta käyttöä ja käyttämättömänä sitä tuskin kannattaa Sillamäessä seisottaa..

Vironiahan ei ole Narva Linen tai SLK:n laiva ylipäätänsä, vaan Euro shipping Oü:n omistama laiva. Omistajat ovat täysin alan ulkopuolisia sijoittajia, joilla on lähinnä kiinteistökehitys ja kiinteistösijoitustoimintaa, joten saa nähdä mitä tulee tapahtumaan, sillä aikaisemmin laivanomistukseen liittyvät businekset ovat pyörineet SLK:n ympärillä. Voisihan olla mahdollista, että tässä haettaisiin exittiä koko busineksesta, mutta sitten jäljelle jäisivät vielä ne SLK:lta jossain vaiheessa ostetut alukset.

Olli Tuominen

Lainaus käyttäjältä: Kari Rantamäki - 29.10.2007, 00:19:43
Vironiahan ei ole Narva Linen tai SLK:n laiva ylipäätänsä, vaan Euro Shipping Oü:n omistama laiva.
Näinpä tietysti. Mutta silti on mielenkiintoista nähdä, mitä Vironialle tapahtuu.

Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Olli Tuominen - 28.10.2007, 20:38:38
Onko kenelläkään mitään tietoa, mitä Vironialle ollaan tekemässä nyt kun se jäi työttömäksi? Pitääkö Narva Line sen toistaiseksi vai ollaanko se laittamassa myyntiin? Tuskin Saaremaan Laevakompaniilla on sille muuta käyttöä ja käyttämättömänä sitä tuskin kannattaa Sillamäessä seisottaa..

Vironia sai nyt ainakin pienen keikan korvaamaan rikkoutunutta Via Marea Paldiski-Kapellskär-linjalla:

http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=11908.0

Kimmo Rantanen

Narva Line Kotka-Sillamäe -linjalle

Narva Line suunnittelee vakavasti avaavansa Kotka-Sillamäe -linjan uudelleen joskaan ei aivan nopealla aikataululla. Saaremaa Laevakompaniin tytäryhtiön tavoitteena on kolmiomainen reitti Sillamäen, Ust-Lugan ja Kotkan välillä. Perusajatuksena on, että rekka-autot voisivat tällöin välttyä aikaa vieviltä rajamuodollisuuksilta Narvassa, Ivangorodissa ja kaakkoisen Suomen raja-asemilla.

Kertaalleen liikennöinnin Kotka-Sillamäe -reitillä lopettanut Narva Line uskoo hankkeeseen, jos kauppa idän ja lännen välillä jatkuu vähintään nykyisellään. Uskosta kertoo se, että varustamo on jo katsastanut reitille sopivia aluksia muun muassa Ruotsissa.

Kymen Sanomat  12.12. 16:12


Timo Lehtinen

Laitetaan vaikka tänne kun asiaa sivuaa.

Merikokouksen listalla laivareitti Kunda-Kronsdadt-Kotka

Suomenlahden Merikokous käsittelee tämän viikon kokouksessaan muun muassa laivaliikenteen käynnistämisselvityksen valmistelua reitillä Kunda-Kronstadt-Kotka.

Keskiviikkona alkavan kokouksen asialistalla on myös varautuminen mahdollisiin laivaonnettomuuksiin Suomenlahdella, meripelastuksen ja öljyntorjunnan riskienhallinta, merenkulun koulutus ja merihistoria.

Verkostossa on toimijoina mukana muun muassa kaupunkeja kuten Pietari, Kotka ja Hamina, oppilaitoksia, tutkimuslaitoksia, museoita, yrityksiä ja yhdistyksiä Suomesta, Venäjältä ja myös Virosta.

Suomenlahden Merikokouksen Suomen puheenjohtajana on Kymenlaakson maakuntajohtaja Juha Haapaniemi.

Tämänviikkoiseen kokoukseen on ilmoittautunut noin 60 osanottajaa ja se pidetään Suomi -talossa Pietarissa.

Kokous järjestetään kaksi kertaa vuodessa, keväällä Suomessa ja syksyllä Venäjällä järjestettävä
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Pekka Linnainen

Kundan–Kotkan–Kronstadtin kolmiolinja on Länsi-Virumaan maaherran ponnekkaasti ajama hanke. Sikäläinen lääninhallitus tilasi alkukuusta myös tähän liittyvän kannattavuusselvityksen. Kundan satama kuuluu sementtiyhtiölle, jonka omistaa saksalainen Heidelberg-konserni. Se ei ollut takavuosina lainkaan kiinnostunut matkustajaliikenteestä, mutta toisin on nykyisen johtajan aktivoiduttua: http://www.virumaateataja.ee/993944/kunda-kotka-kroonlinna-laevaliin-koondab-huvilisi/

Sillamäen lähteiden mukaan myös kolmiolinja Sillamäe–Ust-Luga–Kotka on yhä tapetilla. Sillamäeltä Ust-Lugaan liikennöivä ULS Global Group haluaa kuulemma selvittää mahdollisuudet ajaa suorinta reittiä Ust-Lugasta Kotkaan. Kuten muistatte, Narva Line kaatui pitkälle "Venäjän sisäjärveen", määräykseen kiertää mennen-tullen luovuttettujen ulappasaarten länsipuolelta.
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Kari Rantamäki

http://pr.pohjarannik.ee/?p=10054

Itä-Virun ja kymenlaakson "maaherrat" pitävät tärkeäksi Sillamäki-Kotka laivalinjan uudelleen käynnistämistä. Ollaan valmis hakemaan eu-tukia yhteisesti.

Linda Linen ja St Peter linen kanssa on keskusteltu operoimisesta.

Seppo Honkanen

Vaihteeksi tämä Sillamäen(kin) "kaavailtu" reitti taas takkuaa.
Yle siteerasi virolaislehteä 28.8.2023:

"Huonoja uutisia kaavaillulle Viron ja Suomen  laivayhteydelle"

Kotkan ja Sillamäen väliseen laivayhteyteen tarvitaan julkista rahaa noin seitsemän miljoonaa euroa vuodessa, kertoo virolainen Põhjarannikk-sanomalehti.
https://yle.fi/a/74-20047249

Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Seppo Honkanen - 29.08.2023, 12:52:52 Vaihteeksi tämä Sillamäen(kin) "kaavailtu" reitti taas takkuaa.
Yle siteerasi virolaislehteä 28.8.2023:

"Huonoja uutisia kaavaillulle Viron ja Suomen  laivayhteydelle"

Kotkan ja Sillamäen väliseen laivayhteyteen tarvitaan julkista rahaa noin seitsemän miljoonaa euroa vuodessa, kertoo virolainen Põhjarannikk-sanomalehti.
https://yle.fi/a/74-20047249


Aina vaan jostain yhteiskuntien pohjattomista laareista löytyy rahaa hukattavaksi näihin konsulttien selvityksiin. Jos laivalinja olisi kannattava ilman tukia, niin yrityselämä hoitaisi linjalle laivan.

Pekka Linnainen

Toiveunet eivät tutkimalla muuksi muutu, vahvistaa Kaakkois-Suomen AMK:n tuore tutkimus. Kotkan–Sillamäen laivalinjalle ei löydy asiakaspotentiaalia (eikä Suomesta julkista tukirahoitusta): https://www.xamk.fi/xamkin-tutkimus-kotka-sillamae-laivareitille-ei-loydy-potentiaalia/
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri