Amorella myyty

Aloittaja Arto Papunen, 05.08.2022, 10:30:04

« edellinen - seuraava »

Petri Helenius


Jussi Mäkelä

Voisiko se olla vaihtoehto, että Viking Line hankkisi Birkan Tukholman kesäristeilyliikenteeseen ja siirtäisi Cinderellan Helsinki-Tukholma -reitille?

Sauli Nurmi

Lainaus käyttäjältä: Tapio Väyrynen - 21.09.2022, 09:38:32
Jos ensi kesäksi tulee entinen Nordlandia. Niin miten ne meinaa pysyä sillä aikataulussa. Onko riittävän "ketterä"  jos Tallinnassakin käydään.

Huhuissa puhuttaneen siitä kymmenen vuotta uudemmasta ex-Olau Hollandiasta, jolla ei ole mitään tekemistä Eckerön kanssa.


Lisäksi jos kyseessä on vain kesäksi tuleva laiva, niin silloin on kyllä tarjontaa enemmänkin, kun ei tarvitse mistään jääluokista välittää.

Tauno Hermola

Koskas Amorellan sinne Välimerelle pitäisi suunnata, kun Katajanokalla näyttää edelleen makaavan?

Jussi Mäkelä

Ainakin aikaisemmin satamalistauksessa näkyi Amorellan lähtevän to 22.9.

Tauno Hermola

Lähtikin jo 21.9. 20:46 Suomen aikaa.

Pekka Laakso

#21
Öresundista eli kansankielellä Juutinraumasta menee Amorellakin, minkä tosin olisi voinut etukäteen olettaakin.

EDIT 1: Näyttäisi jäävän ottamaan bunkkeria Råan ankkuripaikalle keskelle Öresundia/Juutinraumaa. Mielenkiintoista, etteivät tee sitä tavallisilla bunkrauspaikoilla joko Göteborgin tai Skagenin ankkuripaikoilla.

EDIT 2: Skagen ohitettu perjantaina alkuillasta.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Hannu Sarell

Millaisellakohan miehityksellä tällaiset siirrot ajetaan. Tietysti sillalla Vikingin väkeä ja varmaan Corsicankin. Konehuoneessa varmaan samoin, mutta mitenköhän kansimiehistö ja vaikka ruokahuolto.

Sven Liljeström

Joku oli sitä mieltä, että ISABELLE sopisi 5 kk pitkään rahtaukseen Viikkarille v. 2023.
Tietääkö kukaan Viron viranomaisten kanssa tehdyn rahtaussopimuksen kestoa tai
muuta sisältöä?
Mikäli rahtaussopimus päättyy keväällä 2023 ja sopimuksen jo sovitut pidennyksetkin
on käytetty, niin alushan on vapaa, ellei omistajalla ole sille kannattavampaa käyttöä itse.
Toinen asia on sitten, annetaanko alusta minkään hintaiseen päivävuokraan kilpailijalle?!
Historia on tosin osoittanut, että kun Tallink-Silja aikanaan osti aluksen "kuleksimasta",
Viikkari möi, koska saatu ostotarjous riitti heille.
Mitenköhän on toisinpäin?!




Sven Liljeström

Muistaakseni Hbl:ssä oli vähän aikaa sitten artikkeli, jossa sanottiin, että kun astiat ja kipot ja
sen sellaiset on kerätty talteen, niin Viking Line "ajaa" aluksen Välimerelle.
Mikäli ostajan väkeä on matkalla mukana, on siinä hyvin aikaa käydä vanhan daamin
ominaisuuksia lävitse.
Kai siellä määränpäässä jonkinlaiset avaimien luovutusseremoniat ovat.
Voin toki muistaa väärinkin.

Sauli Nurmi

Varmaankin menee samalla tavalla kuin Mariellan kanssa.
Siitähän saa lisää tietoa vaikka tästä haastattelusta:

http://alandsradio.ax/gomorron/ombord-pa-ms-mariellas-sista-fard

Tauno Hermola

Milloin Amorella muuten ajoi viimeisen Vikingin vuoron? Sitä vaan ajattelin, että ei kai se kippojen keräily nyt ole voinut kestää melkein kahta kuukautta ;D

Petri Lahti

Lainaus käyttäjältä: Tauno Hermola - 24.09.2022, 14:18:42
Milloin Amorella muuten ajoi viimeisen Vikingin vuoron? Sitä vaan ajattelin, että ei kai se kippojen keräily nyt ole voinut kestää melkein kahta kuukautta ;D

Mistä se kaksi kuukautta tulee?

Amorella ajoi viimeisen lähtönsä Tukholmasta la 17.9 Helsinkiin, minne se saapui su 18.9. Aluksen  tyhjennus meni melko nopeasti, laiva lähti ke 21.9. illalla kohti Italiaa.

Hannu Sarell

Kuuntelin tuon Ålandsradion jutun. Jos oikein ymmärsin, niin Mariellalla oli 22 Vikingin porukkaa ja neljä Italiasta.

Ilves Valta

Lainaus käyttäjältä:  Sven Liljeström - 23.09.2022, 20:43:36
Joku oli sitä mieltä, että ISABELLE sopisi 5 kk pitkään rahtaukseen Viikkarille v. 2023.
Tietääkö kukaan Viron viranomaisten kanssa tehdyn rahtaussopimuksen kestoa tai
muuta sisältöä?
Mikäli rahtaussopimus päättyy keväällä 2023 ja sopimuksen jo sovitut pidennyksetkin
on käytetty, niin alushan on vapaa, ellei omistajalla ole sille kannattavampaa käyttöä itse.
Toinen asia on sitten, annetaanko alusta minkään hintaiseen päivävuokraan kilpailijalle?!
Historia on tosin osoittanut, että kun Tallink-Silja aikanaan osti aluksen "kuleksimasta",
Viikkari möi, koska saatu ostotarjous riitti heille.
Mitenköhän on toisinpäin?!
Nyt kun kaivoin alkuperäisen tiedotteen aiheesta, niin sopimus oli huhtikuusta lähtien 4+2+2 kuukautta, eli loppuu joko ensi kuun alussa tai sitten joulukuun alussa. Paitsi tietysti, jos Viron valtio haluaa rahdata laivan uudelleen – en usko, että Tallinkilla on mitään sitä vastaan.

Laivan myynti Tallinkille vuonn 2013 ja nykyhetki eroavat nähdäkseni siinä, että kun Viking myi Tallinkille laivan oli selvää, ettei Tallink käytä sitä Vikingin kanssa kilpailevaan liikenteeseen – Silja Festival oli tuolloin Tallinkin laivastossa ainoa, joka oli järkevää Isabellalla korvata. Kun taas nyt Tallink antaisi nimenomaisesti kilpailijalleen paremman laivan jolla kilpailla itseään vastaan. Ei ajatuksena täysin mahdoton, mutta erittäin epätodennäköinen.