Baltic Pilot Ltd Oy

Aloittaja Lauri Isberg, 16.08.2007, 09:15:11

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

#30
Sorry huono artikulointi, tarkoitin viranomaisvaatimukset (MKL) tutkintojen suhteen Finnpilot&Baltic pilot samat.

Edit: tutkintoajo lienee oikea termi (ei koeluotsaus).
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Ylermi Luukko

J.K:lle, mielestäni sana artikulointi ei sovellu tähän konekeskusteluun. Kyse täytyy olla aivan muista seikoista, vai mitä.

Ville Valonen

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 23.08.2007, 10:00:33


Juridisesti kuitenkin Baltic pilot ja AH kaksi eri LTD:ta, joten ei ongelmia.




Kannattaa lukea siellä baltic pilotin lopussa oleva maininta omistajasta  ::) olisko tällä MERIKAPTEENILLA jotain tekemistä AH, n kanssa noin niinku juridisesti :D

Kari Rantamäki

Lainaus käyttäjältä: Ville Valonen - 23.08.2007, 16:42:01

Kannattaa lukea siellä baltic pilotin lopussa oleva maininta omistajasta  ::) olisko tällä MERIKAPTEENILLA jotain tekemistä AH, n kanssa noin niinku juridisesti :D

Kahdella juridisesti erillisellä yhtiöllä ei ole välttämättä mitään tekemistä keskenään vaikka omistaja, tai omistajat olisivat samat.

John Hacklin

Voi olla toimiva ratkaisu myös tuollainen. Esim. jos toiminta alkaa Raumalla, niin Jason voi mennä normaalia odottelupaikkaa kauemmas luotsinottopaikalle viemään luotsin, ja vaikka ottaa saapuvan S-Grachtin/MSC:n tms Raumalla avustusta tarvitsevan aluksen hinaukseen jo aiemmin. Samallahan siitä saisi myös muhkeammat tilit hinauskeikkaa kohden kuin mitä nykyään

Voin sanoa Pekka, 25-vuoden kokemuksella Mäntyluodosta, että luotseja ei viedä hinaajilla laivalle kuin vain tyyninä kesäpäivinä,Turun satamassa. Ulkomerellä ,esim Isokari,Rauma Utö, Hanko ja Mäntyluoto esimerkkeinä, suoritus hinaajalla on mahdoton. Sen verren "swelliä" tuppaa olemaan, ettei edes nykyisellä LLL:n kalustolla aina tahdo heti onnistua, vaikka kuinka taitavat pelimiehet olisivat puikoissa. Hinaajat, esim. Jason ovat toki kohtalaisia hinaajia , mutta eivät kuitenkaan luotsikuttereita, niinkuin eivät Rajavartiolaikoksen rautavillet, sun muut puhalluttajapaati. Niin se vain on, että tankkiauto on tankkiauto, ja kappaletavara-auto kappaletavara-auto, ett sillee!

Ville Valonen

Toinen mielenkiintoinen asia tulee esille tässä mietiskellessä.... Jos AH,n toiminta todetaan lailliseksi js se saa jatkua niin silloin se myös laajenee. Luotsauksia on suomessa sama määrä riippumatta siitä kuka ne tekee. Finnpilot on velvoitettu lain nojalla tuottamaan ne palvelut kaikilla alueilla niin toiminnan tullessa tappiolliseksi on mentävä hattu kourassa valtin kassalle.
Näin me veronmaksajat sitten maksamme AH,n yritystoiminnan. Tietty nyt haussa on se 3 milliä jonka Finnpilot tuloutti valtiolle mutta jotenkin tuntuisi paremmalta jos ne rahat menis valtion kassaan kuin futikseen ::)

Jussi Laine

Minusta tämä keskustelu paljastaa, että Suomessa moni ei ymmärrä mitä tarkoittaa aito kilpailu markkinataloudessa. Se on ajan henki ja siihen on sopeuduttava tai kuoltava. Monopolit ovat tiensä päässä.

Finnpilotin edustajat ovat järkyttyneitä, kun kohtaavat kilpailua mutta jokainen muistaa kuinka äreä Håkans itse oli, kun Kankareen Janet ilmestyi Raumalle kilpailemaan.

Liiketoiminnassa kilpailu on aina ollut hyväksi ja paras keino pärjätä kilpailussa on, että jokainen hoitaa hommansa niin hyvin kuin osaa. Antaa asiakkaiden päättää. Se, että käynnistetään mustamaalaavaa puhetta kuinka ajetaan kiville, että saadaan pelastushommia tai että laskut menevät sekaisin ym, on mielestäni tosi naivia.

Ville Valonen

Lainaus käyttäjältä: Jussi Laine - 24.08.2007, 09:17:20


Liiketoiminnassa kilpailu on aina ollut hyväksi ja paras keino pärjätä kilpailussa on, että jokainen hoitaa hommansa niin hyvin kuin osaa. Antaa asiakkaiden päättää. Se, että käynnistetään mustamaalaavaa puhetta kuinka ajetaan kiville, että saadaan pelastushommia tai että laskut menevät sekaisin ym, on mielestäni tosi naivia.

Oikeassa olet mutta mustamaalauskin on osa kilpailua niinkuin tuo Janet keskustelussa käyty todella henkilöönkäyvä vinoilu osoittaa. Vai onko sekin sallittu vain joillekin.

Se mikä tässä oikeastaan närästää niin on tuon mainitsemani toisen yrittäjän kohtalo, jolta toiminta kiellettiin kun hän eteni asiassa lain vaatimassa järjestyksessä. Nyt näyttää siltä että on klubbenilla sovittu että kuka saa ruveta kilpaileen ja kuka ei.
Taitaa Merenkulkulaitoksessa alkaa taas likapyykin pesu :(

JNordman

Lainaus käyttäjältä: Ville Valonen - 24.08.2007, 08:37:10
Toinen mielenkiintoinen asia tulee esille tässä mietiskellessä.... Jos AH,n toiminta todetaan lailliseksi js se saa jatkua niin silloin se myös laajenee. Luotsauksia on suomessa sama määrä riippumatta siitä kuka ne tekee. Finnpilot on velvoitettu lain nojalla tuottamaan ne palvelut kaikilla alueilla niin toiminnan tullessa tappiolliseksi on mentävä hattu kourassa valtin kassalle.
Näin me veronmaksajat sitten maksamme AH,n yritystoiminnan. Tietty nyt haussa on se 3 milliä jonka Finnpilot tuloutti valtiolle mutta jotenkin tuntuisi paremmalta jos ne rahat menis valtion kassaan kuin futikseen ::)

Nyt kannattaa ehkä muistaa, että Alfons Håkans ja Baltic Pilot on eri yhtiöitä, ja AH:n toiminta on käsittääkseni todettu lailliseksi jo "kymmeniä" vuosia sitten....
Ja luulenpa myös, että meidän veronmaksajien ei tarvitse rahoittaa AH:n yritystoimintaa, vaan sen takia yhtiöllä on useita hinaajia jotka tekevät tätä puolestamme... (Joskus muistan lukeneeni jostain, että Zeus tienaa "kymmeniä markkoja" päivässä...)
Ja kaiken muun lisäksi luulen, että merikapteeni Joakim Håkansin intressinä (inter´ssinä ;D) ei ole ollut jalkapallo, kun hän on Baltic Pilot Ltd:n perustanut.
Mutta nämähän ovat vain tavallisen veronmaksajan luuloja...

Ai niin, sen verran pitää kyllä sanoa; että kävin yhtiön Aiolos-luotsikutterissa, ja voinpa väittää että kyseessä on ainakin suomen hienoin kutteri sisustukseltaan... Teakkiä ei ole säästelty, kun on byssaa rakennettu  :thumb:
Hyvät on oltavat yhtiöt luotseilla ainakin veneessä! (Muutamassa kilpailevan yhtiönkin paateissa on matkustettu...)
Hauskaa perjantaita foorumilaisille...  :beer:


JNordman

Lainaus käyttäjältä: Ville Valonen - 19.08.2007, 21:29:14
sen verran mielenkiintoinen aihe että pakko kommentoida. tiesittekös että vuotta aiemmin on yritetty perustaa luotsausfirma mutta merenkulkulaitos tyrmäsi yrityksen luotsauslakiin perustuen ???
nähtäväksi jää onko suomessa laki sama kaikille vai riittääkö että yrittäjällä on ulkomaalaiselle kalskahtava sukunimi ::)
Lainaa
Se mikä tässä oikeastaan närästää niin on tuon mainitsemani toisen yrittäjän kohtalo, jolta toiminta kiellettiin kun hän eteni asiassa lain vaatimassa järjestyksessä. Nyt näyttää siltä että on klubbenilla sovittu että kuka saa ruveta kilpaileen ja kuka ei.
Taitaa Merenkulkulaitoksessa alkaa taas likapyykin pesu Sad

Käyttäjänimi Ville Valonen tarkoittanee Turkulaisyritystä, joka varustamotoiminnan ohella hoitaa myös yksityissatamaa länsirannikolla?

Kyseiseen satamaan johtaa väylä, jota luotsausliikelaitos ei halunnut luotsata yöllä väylän vaarallisuuden takia, ja Turkulaisyrityksen oma (kovanonnen) alus kävi jatkuvasti kyseisessä satamassa, joten anoivat lupaa luotsauksen aloittamiseen omaan satamaansa.

Tietääkseni lupa-anomukseen tuli liikenneministeriöstä ympäripyöreä päätös, joka voitiin tulkita kielteiseksi ja näin yksityinen luotsaushanke kuopattiin.

Melkein voisin väittää, että samanlainen päätös on tullut/tulossa Baltic Pilot Ltd.:lle, mutta taitavat kuitenkin "kääntää viimeisenkin sivun"

Tuosta Mkl:n likapyykistä en tiedä... onko heidän pesukoneensa tullut jo huollosta kun pyykinpesu voi taas alkaa ::)

Ylermi Luukko

-kaikennäköisiä nimiä kirjoittajien joukosta löytyy näköjään
-vaan sellaiset nimet tällä palstalla, jotka eivät osaa tai eivät uskalla osallistua omalla nimellään, niin heitä en kaipaa, en todellakaan, he ovat joulupukkeja, siis heitä ei ole olemassakaan.

JNordman

Yhdyn täysin edelliseen kirjoittajaan! Jätän Joulupukkien ja muiden kuvitteellisten hahmojen kirjoitusrustaukset täysin omaan arvoonsa...

Janne Koskinen

#43
Lainaus käyttäjältä: John Hacklin - 23.08.2007, 22:25:42
Voi olla toimiva ratkaisu myös tuollainen. Esim. jos toiminta alkaa Raumalla, niin Jason voi mennä normaalia odottelupaikkaa kauemmas luotsinottopaikalle viemään luotsin, ja vaikka ottaa saapuvan S-Grachtin/MSC:n tms Raumalla avustusta tarvitsevan aluksen hinaukseen jo aiemmin. Samallahan siitä saisi myös muhkeammat tilit hinauskeikkaa kohden kuin mitä nykyään

Voin sanoa Pekka, 25-vuoden kokemuksella Mäntyluodosta, että luotseja ei viedä hinaajilla laivalle kuin vain tyyninä kesäpäivinä,Turun satamassa. Ulkomerellä ,esim Isokari,Rauma Utö, Hanko ja Mäntyluoto esimerkkeinä, suoritus hinaajalla on mahdoton. Sen verren "swelliä" tuppaa olemaan, ettei edes nykyisellä LLL:n kalustolla aina tahdo heti onnistua, vaikka kuinka taitavat pelimiehet olisivat puikoissa. Hinaajat, esim. Jason ovat toki kohtalaisia hinaajia , mutta eivät kuitenkaan luotsikuttereita, niinkuin eivät Rajavartiolaikoksen rautavillet, sun muut puhalluttajapaati. Niin se vain on, että tankkiauto on tankkiauto, ja kappaletavara-auto kappaletavara-auto, ett sillee!

1990-luvulla olin Alandia Bayn kanssa puolitoista vuotta Vælimerella ja 90% luotseista tuli hinaajalla, 5% helikopterilla (Sidi Kerir) ja vain 5 % kutterilla,næin myøs talvisaikaan marras-maaliskuussa. Vælimeri on tietysti eri asia kuin Mæntyluoto, mutta kuitenkin. Laivassa oli noin 15 m freeboard painolastissa.Myøs muualla poijulastauspaikoissa hinaaja yleisin luotsikuljetuksen muoto (poijulastauspaikat yleensæ kaukana ulkomerellæ).
Mæntyluoto lienee yksi hankalimmista luotsinottopaikoista Suomessa, eikæ sitæ kaiketi voi yleistææ kaikkialle Suomeen tai sitten Vælimeren luotsit ovat kaikki akrobaatteja.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Ylermi Luukko

-voi hyvä sylvi teidän kanssanne, eihän se luotsin otto ole mikään temppu, vaan se luotsin jättö, siinä sitä sirkustemppuilua tarvitaan.
-on muuten pirun tarkat rosentit tiedossa, onneksi tulee yhteensä se sata, kuinka joku voi muistaakin noin tarkkaan.
-on ne pojat välimerellä kovia akrobaatteja, on muuten ne koukkumiehetkin, jotka kiipustelevat ylös pitkin ankkurikettinkiä, joten taito menee isältä pojalle.