Superfast lopettaa Rostock-Södertälje -linjan

Aloittaja Eerik Laine, 22.04.2002, 03:37:46

« edellinen - seuraava »

Eerik Laine

Huonoja uutisia   :(

Superfast ilmoitti tänään että se lopettaa Södertälje - Rostock linjan, koska linjan kehitys ei ole tavoittanut asetettuja tavoitteita. Superfast IX and Superfast X aloittavat sen sijaan jo 17.5.2002 linjalla Rosyth-Zeebrugge-Rosyth joten Skotlannin linja aukeaa suunniteltua aikaisemmin.

Tilanteeseen lisäksi vaikuttanut Superfast XI och Superfast XII:n myöhästynyt toimitus sekä Superfast III:n ja Superfast IV_n myynti Australiaan.

Superfast aikoo ilmoituksen mukaan keskittyä Itämerellä menestykkääseen Hanko-Rostock linjaan  ::)

Sääli etteä Superfastin Ruotsin seikkailut jäivät näinkin lyhyiksi  :(

Miran Hamidulla

#1
Nopeaa toimintaa Superfastilta kun tämän vuoden alussa aloittivat Ruottin linjan ja nyt jo muutaman kuukauden kuluttua sen jo lopettavat. Ehkäpä tämä voisi toimia myös opetuksena muutamille täkäläisille varustamoille (erityisesti siellä Merenkurkussa) ettei pidä jäädä junnaamaan liian pitkäksi aikaa tappiolliseen toimintaan jos ei homma toimi.

Ramilla kävi sitten oikeen kunnon tuuri kun pääsi mukaan yhdelle harvoista Superfast X:n Itämeren keikoista ja vieläpä ekalle.  ;D ;) :D *kateellinen*
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

wirrankoski

#2
Ei kannata yhtään olla kateellinen: "Kun on matkustanut yhdellä Superfastilla - on matkustanut niillä kaikilla...", sen verran vähän ne toisistaan eroavat. Mitä tulee "kymppiin", niin ainoa huomaavani eroavaisuus "seiskaan" ja "kasiin" verrattuna oli niinkin suuri ero kuin SF X:n hytteihin asennetut savuilmaisimet! Henkilökunta laivoilla on kuin yhdestä puusta veistettyä, joko ylenpalttisen ystävällistä tai ala-arvoisen tylyä. Että siihen malliin...

Rami

Miran Hamidulla

Veikkaanpa että Superfast ei vähällä selviä Ruotsin liikenteensä lopettamisesta vaan jälkipyykistä tulee todella likainen sillä Södertälje oli tehnyt yli 50 miljoonan kruunun satsaukset uuteen terminaaliinsa, ja kun liikenne lopetettiin jo muutaman kuukauden kuluttua niin luulisin, että pian kuulemme Södertäljen johtajilta sanat: SEE YOU IN COURT SUPERFAST!  ;D
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Eerik Laine

#4
Eli Södertälje tuleee ehkä tekemään Naantalit  ;D

Nojoo mutta lisäinfona vielä sen verran että koko Ruotsin liikenne loppui jo eilen ja vuorot eilisestä lähtien peruttiin  ::)  :-X

Miran Hamidulla

#5
LainaaNojoo mutta lisäinfona vielä sen verran että koko Ruotsin liikenne loppui jo eilen ja vuorot eilisestä lähtien peruttiin  ::)  :-X
...ja tällä hetkellä IX ja X lojuvat Kielissä odottamassa uuden liikenteensä alkua. :-/
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Salomon Kaukiainen

#6

LainaaLaivojen lyhyet satamassaoloajat eivät salliulkopuolisen väen tuomista tätä tehtävää suorittamaan.

Lyhyet satamassaoloajat? Superfastithan on satamassa aina kolme tuntia, itse olen ihmetellyt miten se kääntyminen voi niinkin kauan kestää, kun kerta lastinkin saa purettua kahden rampin kautta.

Joka tapauksessa kilpailu niinkin hyvän maantieyhteyden, kuin mitä Ruotsista manner-Europpaan on, tuntuu järjettömältä. Kyseisellä reitillä vielä Superfastien nopeusetu oli suorastaan mitätön, ongelmana kun oli ns. Finnjet-ilmiö, eli laivalla ei voitu ajaa suurilla nopeuksilla matalan veden takia. Kuulemma keskinopeus reitillä oli n. 20 solmua.

Ihmetyttää kyllä vähän Superfastin tapa lopettaa liikenne, yhtäkkiä vain kerrotaan että se on loppu nyt. Ilmeisesti jotain kreikkalaista kulttuuria...

Taitaa tämän johdosta kaatua paskaa niskaan myös  HDW:n telakalle, Superfast XI:n ja XII toimitusten myöhästyttyä pari kuukautta. Ja eihän noi HDW:n toimitukset Superfastille ole koskaan ihan täsmällisiä olleet... Huhujen mukaan koko HDW:n johto olisi tämän jälkeen saamassa kenkää tilauskirjojen loistaessa tyhjyyttään.
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

laivat

#7
Näinkin nopea lopetus pistää kyllä ajattelemaan. En ymmärrä, miksi linja täytyi lakkauttaa heti, kun matkustajamäärät näyttivät olevan pieniä. Kaikki vie oman aikainsa!

Jäikö Superfastilta suunnitelmat tekemättä vai onko sillä niin paljon rahaa, että se on valmis pyörittämään laivojaan eri reiteillä, myös sellaisilla, joilla ei kauppa käy? Toisaalta tämähän oli vasta ensimmäinen syrjähyppy vai oliko? Södertälje-linjan menestyksettömyys paistoi jo kaus ennen kuin liikenne oli edes alkanut. Lopuksi voin todeta, että Skotlannin-liikenne epäilyttää minua.

Timo Selkälä

#8
Hei!
Södertäljen liikenne tuotti keskimäärin 80 000 euroa tappiota/matka. (Näin ainakin kasin staffi väitti.) Alkujaankin he ovat ymmärtäneet linjan merkityksen väärin - ysi ja kymppi olisi pitänyt asettaa Hanko-Södertälje-liikenteesen ja näin ollen Silja, Viking ja Finnlink olisivat olleet ihmeissään että mikä iski kannattavuuteen... Mutta tätä ei Kreikassa koskaan tulla ymmärtämään.

30.04 Superfast VIII kosketti lähtiessään Rostockista maarampin ylätasoa. Ramppi suljettiin pari päivää myöhemmin ja ei ollut avattu uudestaan ainakaan päästessäni lomille viikko sitten.
Pärjäilkää.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.