Muutoksia Finnlinesin rahtiliikenteessä

Aloittaja laivat, 18.12.2001, 00:10:54

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Jäänyt mainitsematta pikku-Birkojen siirtyminen Korsnäsiltä Finnlinesin rahtaukseen. Ajelevat Hulliin ja Antwerpeniin.

"NEW CHARTER FOR BIRKA TRANSPORTER, BIRKA EXPORTER AND BIRKA SHIPPER

Birka Cargo Ab Ltd and Finnlines Plc. have signed a contract concerning chartering of three vessels.
The vessels concerned is mv Birka Transporter, mv Birka Exporter and mv Birka Shipper.
The vessels will begin the charter period from the beginning of 2008."


http://www.birkacargo.com/News/Eng_New_Charter_Transporter.htm
Copyright © 2022 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Joppelis

Mikäs kiulu ajelee Finnoakin tilalla  ???

Miksu

Löytyiskö Finskilinskin sivuilta...

Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 21.01.2008, 22:05:28
Jäänyt mainitsematta pikku-Birkojen siirtyminen Korsnäsiltä Finnlinesin rahtaukseen. Ajelevat Hulliin ja Antwerpeniin.

"NEW CHARTER FOR BIRKA TRANSPORTER, BIRKA EXPORTER AND BIRKA SHIPPER

Birka Cargo Ab Ltd and Finnlines Plc. have signed a contract concerning chartering of three vessels.
The vessels concerned is mv Birka Transporter, mv Birka Exporter and mv Birka Shipper.
The vessels will begin the charter period from the beginning of 2008."


http://www.birkacargo.com/News/Eng_New_Charter_Transporter.htm
Finnlinesin rahtauksen jälkeen sisarukset siirtyvät pidemmäksi aikaa Holmen Paperille:

Vessels in new charter for Holmen Paper AB

Birka Cargo has signed an agreement with Holmen Paper AB, concerning the vessels, Birka Transporter, Birka Exporter and Birka Shipper.
The vessels will begin the charter period from the beginning of 2010. It has been agreed for continuous cooperation until 2016.


©2008 Birka Cargo Ab Ltd.

Juhani Mehto

Finnlines ja Birka ovat sopineet neljän vuoden jatkoajasta Birka Carrierin, Expressin ja Traderin rahtaukseen, alkaen ensi vuoden alusta.

Asiasta kertoi Turun Sanomat.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Markus Takala

#65
Kysymys: Onkos nyt sitten junalauttaliikenne loppunut kokonaan Turun satamasta, kun huomasin että Runner makasi Turussa (kantasatamassa) viikonlopun yli,voi toki olla normi huoltopäivät, kun onhan Runner ennenkin tehnyt huoltoja, mutta kun laivalistassa näkyy seuraavat käynnit olevan kaijaan 41, en tunne Turun satamaa niin tarkasti, mutta oletan että 41 on kantasataman ro-ro kaija?

Edit: 41 on siis kantasamatan kaija , kuten näkyy tästäkin kartasta:http://www.portofturku.fi/portal/port/suomi/esittely/alueet_ja_kartat/kartta_laivapaikoista/, eli voitaneen olettaa junalautta liikenteen loppuneen Turusta

Juhani Mehto

#66
Lainaus käyttäjältä: Markus Takala - 23.09.2008, 23:10:47
Kysymys: Onkos nyt sitten junalauttaliikenne loppunut kokonaan Turun satamasta, kun huomasin että Runner makasi Turussa (kantasatamassa) viikonlopun yli,voi toki olla normi huoltopäivät, kun onhan Runner ennenkin tehnyt huoltoja, mutta kun laivalistassa näkyy seuraavat käynnit olevan kaijaan 41, en tunne Turun satamaa niin tarkasti, mutta oletan että 41 on kantasataman ro-ro kaija?

Edit: 41 on siis kantasamatan kaija , kuten näkyy tästäkin kartasta:http://www.portofturku.fi/portal/port/suomi/esittely/alueet_ja_kartat/kartta_laivapaikoista/, eli voitaneen olettaa junalautta liikenteen loppuneen Turusta

Ensinnäkin, Sea Wind kulkee edelleen Turusta, eli junalauttaliikenne ei ole loppunut. Pansiosta se on puolestaan loppunut jo jonkin aikaa sitten. Senpä takia Pansion 'ramppi' rempataankin nyt vain kumipyöräliikennettä varten. Tuon muutostyön ajan (joulukuun puoliväliin) normaalisti Pansiossa käyvät alukset (Runner, Baltica, Vasaland) käyvät kantasatamassa.

Ja löytyyhän tuosta tietoa myös Turun sataman nettisivulta.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

#67
Editoitu viestiä:


Voisin epäillä, että Master vaihtaa reittiä johtuen lukuisista sen teknisistä ongelmista, joista on myös voitu lukea aina ajoittain Finnlinesin liikennetiedotteista. Nythän tässä siis käy niin, että Birka Carrier ja Express siiretään Bilbaon reitiltä Hull/Antwerpen reiteille Birka Traderin ja Finnmasterin tilalle, jotka vuorostaan siirtyvät sitten tuonne Bilbaon linjalle. Tässä välissä myös kaksi pikku-Birkaa tekevät yhdet Espanjan reissut.
Copyright © 2022 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Pekka Laakso

Ja Masterin kone on taas levinnyt:

"Changes in Finnlines Baltic and North Sea Liner Services schedules -08.10.2008

Ms Finnmaster - Delayed due to serious engine breakdown

North Sea - Finland

Ms Finnmaster - Serious engine breakdown

We regret to have to inform you that ms Finnmaster had a serious engine breakdown in Kiel Canal last night, on 7 October 2008, on her way from Antwerp to Helsinki.

Ms Finnmaster is currently being towed to Kiel Holtenau, where she will be inspected. Ms Finnmaster will unfortunately not catch her schedule, i.e. she can not be in Helsinki on Thursday, 9 October 2008, as scheduled.

We will provide you with more information on ms Finnmaster and the schedule soonest we have got more precise information on the situation."


Tiedote

Näillä näkymin ensi vuonna sitten DFDS saanee paljon iloa kyseisestä laivasta... ;)
Copyright © 2022 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Teemu Malinen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 08.10.2008, 10:30:47
Ja Masterin kone on taas levinnyt:

"Changes in Finnlines Baltic and North Sea Liner Services schedules -08.10.2008

Ms Finnmaster - Delayed due to serious engine breakdown

North Sea - Finland

Ms Finnmaster - Serious engine breakdown"


Tiedote

Näillä näkymin ensi vuonna sitten DFDS saanee paljon iloa kyseisestä laivasta... ;)
Olisi mielenkiintoista nähdä tilastotietoa onko MAN:nin 48/60 oikeasti niin ongelmallinen kone kuin tuntuu, vai onko sitä vain sattumalta törmännyt useaan ko. motin laukeamiseen. Paska laitoshan se on käyttäjän kannalta joka tapauksessa.

Pekka Laakso

#70
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 22.12.2008, 20:30:04
Muutoksia tulee näemmä sen verran paljon, että on parempi kai ottaa huomioon myös tuo vanha kunnon liikennemuutosketju:
http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=7097.60 Taidanpa linkittää tuonne uusimmat Baltic ja North Sea -aikataulut.

Vuoden 2009 ensimmäiset aikataulut:

http://www.finnlines.fi/uploads/ft6geytb.pdf >Itämerenliikenne mukaanlukien ro-paxliikenne

http://www.finnlines.fi/uploads/k4l9ul2umy6ss.12.2008%20-%2018.1.2009.pdf > Pohjanmeri

Mitä käynee pikku-Birkoille (Exporter ja Transporter) kun aikataulu näyttää tyhjää kuun alusta? Näillähän piti olla sopimusta vielä koko ensi vuosi... Vai siirtyvätkö esim. Puolan linjalle... ???
Copyright © 2022 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 22.12.2008, 20:35:56 Mitä käynee pikku-Birkoille (Exporter ja Transporter) kun aikataulu näyttää tyhjää kuun alusta? Näillähän piti olla sopimusta vielä koko ensi vuosi... Vai siirtyvätkö esim. Puolan linjalle... ???
Toiselle löysinkin itse vastauksen: Birka Exporter siirtyy norjalaisen Sea-Cargon (www.sea-cargo.no) rahtaukseen ainakin siksi aikaa kun aiemmin Finnlinesiltakin tuttu Trans Carrier on Puolassa pidennettävänä. Tulee kulkemaan Norjan ja Amsterdamin (no pitihän se arvata...) välillä.
Copyright © 2022 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Juhani Mehto

Pienenä ilmoituksena mainittakoon, että Global Carrier saapui Turkuun pari päivää sitten ja siskonsa Freighter tulee myöhemmin tänään. Kummallakaan ei ole ilmoitettua lähtöaikaa laivalistassa, mahtaisiko olla makuutus edessä?
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

#73
^Mikä ettei, olisihan sellainen suht kiinnostava ja ainakin ajankohtainen aihe.
Copyright © 2022 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Juhani Mehto

Finnsailor aloittaa tämän kuun lopulta ajaa osin myös FinnLinkin ulkopuolella. Alus ajaa normaalit vuoronsa FinnLinkillä ti-ke, minkä jälkeen tulee to Pansioon, lastaa sieltä tavaraa Traveen (la) ja kulkee sieltä purkamaan Vuosaareen (ma), mistä taas tiistain aamuyön lähdöksi Naantaliin.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.