Muutoksia Finnlinesin rahtiliikenteessä

Aloittaja laivat, 18.12.2001, 00:10:54

« edellinen - seuraava »

Ville Alho

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 17.03.2009, 08:59:10
Aikataulut ovat vapaata riistaa netissä ja AISseja seuraamalla ei ole vaikea huomata mitkä alukset makaavat ja missä. Ymmärtääkseni ei liity mitenkään mihinkään pörssiyhtiöiden juttuihin.

Eipä liity ei. Ja vaikka tieto olisi saatu suoraan joltakulta Finnlinesin konttorilla työskentelevältä sekään ei liittyisi mitenkään pörssiyhtiöiden tiedottamisvelvoitteeseen. Yhtiön ulkopuoliset henkilöt saavat aivan mielin määrin kertoa tietoonsa saamiaan asioita.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Jari Nordman - 12.03.2009, 18:16:45
Mikäs Runnerin tilanne on kun näyttäis seisovan Naantalin telakan rannassa, ja on siellä jo tovin maannut.
Koneongelmia oli ainakin alkuvuodesta?

Runner saapui aamupäivällä Sompaan, ilmeisesti makuutus edessä.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Aikataulut löytyvät tästä lähtien hieman epäselvemmällä tavalla lähtö- tai tulosataman/-maan kautta, kun Finnlinesin kotisivut ovat nyt uudistuneet. Hieman kyllä harmittaa, kun entiset pdf-aikataulut olivat varsin selkeitä ja linjakeskisiä.

Lopuksi mainittakoon saksalaisten Forum Schiffillä ties kuinka monessa threadissa mainittu tieto (muutamat Lyypekin alueen kirjoittajat ovat mielestäni vähän hassuja siellä  :D) että Finlandia on lähtenyt Lyypekistä Tunisiaa kohti. Eli lienee joko rahdattu eteenpäin määräajaksi tai rahtaus päättynyt kokonaan...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Lassi Liikanen

#93
Ymmärsinkö asian oikein, vai aikooko Finnlines vielä Nordö-Linkiltä vielä Europalinkin Helsinki - Travemünde-reitille? Jos näin, niin siinä tapauksessa Helsinki - Trave jää pelkästää Star-alusten käsiin ja Malmö - Travemünde combi-rorojen ajettavaksi.. Tuohan se tietysti synergiaetuja, kun saman luokan laivat operoivat samalla reitillä.

http://www.finnlines.com/index.php/freight_fin/uutisia/liikennetiedotteet/viiden_starin_palvelu_helsinki_travemuende

Jos todellakin combi-rorot katoavat Helsingin katukuvasta, niin tais tulla kiirus Finnhansaa kuvaamaan!

EDIT: Eipä olleet suunnitelmat niin simppeleitä kun oletin. Nimittäin Nordöltä poimittua:

"Starting with the night departure on 15th April 2009 from Travemünde to Malmö MV "Finneagle" will be applied and replace MV "EuropaLink"."

Eli Finneagle siirretään NLI-KPS linjalta Nordö-Linkille, mahtaako Finnhansa sitten mennä FinnLinkille? FLinkillä ei toistaiseksi kyllä mitään infoa muutoksista.  :o

Mikä mahtaa Finnhansalla olla edessä; APRS.fi antanut viimeksi 5.4 Hansasta infoa lähtiessään Helsingistä: "Destination: FREDERICIA (ETA 20090507050000)"
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Pekka Laakso

Hansa lähtenyt Tanskaan telakoitavaksi...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Mikko-Oskari Koski

Luultavasti tietyillä linjoilla on tapahtunut sen verran runsas rahtimäärien pudotus, että vuorojen vähentäminen ja tiivistäminen on tullut kyseeseen. Ainakin tällä hetkellä F:n varausjärjestelmä tarjoaa N-K-linjalle ainoastaan Finnclipperin ja Finnfellowin lähtöjä. Toisaalta Helsingin ja Traven välillä aluskierto on vielä aika pitkälti laskematta, koska vain vappuun asti näyttää systeemi tällä hetkellä tarjoavan uudistettua aikataulua.
Mukava asia uudistuksessa on, että Traven reitillä alkaa viiden aluksen tasainen kierto. Äkkiseltään laskettuna alusten viikkokierto olisi seuraava:
Alus 1: su 15 H-T, ti 03 T-H, to 21 H-T, la 18 T-H
Alus 2: ma 11 H-T, ke 03 T-H, pe 18 H-T, su 03 T-H
Alus 3: ma 21 H-T, to 03 T-H, pe 22 H-T, su 15 T-H
Alus 4: ti 21 H-T, pe 03 T-H, la 18 H-T, ma 16 T-H
Alus 5: ma 16 T-H, ke 21 H-T, la 03 T-H, su 15 H-T
Kierto menee siis ilmeisestikin siten, että seuraavalla viikolla otetaan aina seuraava rivi.

Ainakin muutamilla lähdöillä on nyt sitten kohtuumukavasti aikaa perilläkin, jos vaikka ihan vain risteilylle menee... 8)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Tero Nurminen

#97
Tietojeni mukaan Nordöltä ei tule mitään laivaa Finneaglen tilalle Naantaliin vaan ainakin toistaiseksi Finnsailor alkaa ajamaan Eaglen aikataulun mukaan eli palataan vanhaan kolmen laivan aikatauluun.
Ainut muutos on Clipperin ja Fellowin aikatulujen vaihto eli Clipperistä tulee aamulaiva Naantaliin ja Fellowista iltalaiva.Vaihto tapahtuu 20.04 ja tietojeni mukaan se pitäisi olla sellainen systeemi että laivat vaihtaa paikkaa kuukausittain mutta saapas nähdä.

Olli Tuominen

#98
Tänään tulleen tiedotteen mukaan Finnlines aloittaa viikottaisen syöttöyhteyden Helsingistä Pietariin. Linjalle tulee Transeuropa, joka ajaa toukokuun alusta alkaen Helsingin kautta matkallaan Pietariin. Käsittääkseni paluumatkalla ei Helsingissä käydä eikä Translubeca ainakaan toistaiseksi kierrä Helsingin kautta.
Tässä vielä saksittu tiedote:

Finnlines' North Sea, Biscay, Scandinavian and Poland liner network directly connected with St. Petersburg via HUB Helsinki from May 2009

The Finnlines Group is going to connect its
liner network via HUB Helsinki directly with
the Port of St. Petersburg by using the regular
TransRussiaExpress (TRE) ro-ro liner service
between Lübeck, Sassnitz and St. Petersburg.

TransRussiaExpress has been operating between Germany and Russia since 1997 and
will open a new connection between Helsinki and St. Petersburg at the beginning of May
2009. 

Ms Transeuropa will call at Helsinki every Monday on her way from Lübeck/Sassnitz to
St. Petersburg. The vessel arrives Tuesday morning at St. Petersburg.

Pekka Laakso

Mitenkäs muuten nämä ro-paxien muutokset ovat nykyään päätyneet tänne Muut alukset -osioon... ??? Pitäisi kai avata oma vastaava topic tuonne autolauttapuolelle. ::)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Timo Lehtinen

#100
Lainaus käyttäjältä: Jani Ahvenainen - 16.04.2009, 21:24:22
Onkohan tuo Finnhansan tämänhetkinen AIS tieto ihan läppänä laitettu kun lukee "ROMA, ETA 28.04", kellään tietoa?

Onko sittenkään kun sinne päin muitakin Itämerenliikenteen vehkeitä meni, olikos nyt Finlandia vai Baltica? En jaksa tarkastaa.

Finlandiahan se oli joka Tunisiaan lähti.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Pekka Laakso

#101
Kyllä se paikkansa pitää. Saksalaiset olivat löytäneet foorumillaan jopa tietoja tulevasta reitistä.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Tuo Google-käännös kertoo myös sen, ettei myöskään Finlandiaa rahdattu eteenpäin, vaan siirrettiin emoyhtiön liikenteeseen. Saa nähdä mitä Vasalandille käy, oli nyt siirtynyt Landskronaan telakoitavaksi (Landgångenilla oli jo kuviakin).
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Aleksi Lindström

En ainakaan löytänyt tästä mainintaa täältä eli jos joku ei vielä tiennyt niin Finnhansan uusi nimi on EUROFERRY SICILIA ja lippu Italian...