Eckerö Line haaveilee uudesta vanhasta laivasta

Aloittaja Pasi Salo, 28.09.2011, 11:44:58

« edellinen - seuraava »

Jani Nousiainen

Nordlandia ohitettiin Tallinnaan tullessa, tuli sinne varmaankin makuutukseen.   Finlandian suhteen ovat onnistuneet saamaan kyllä aikaiseksi tyylikkään aluksen. Vähän  vielä hienosäätöä kaipaa , mutta hyvä sitä tulee :)
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Tupi

#271
Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 31.12.2012, 14:44:00
Nordlandia ohitettiin Tallinnaan tullessa, tuli sinne varmaankin makuutukseen. 

Paljassaareen se näköjään ajettiin..


Edit: Lainaus korjattu.

Timo Toivonen

Viihtyisä paketti on saatu kasaan, ei nyt näin Tallinnasta lähettäessä ole ainakaan vielä mitään tukaluutta havaittavissa. Tälle on tultava toistekin. Aika valtava tärinä vaan täälläkin perän kahvilassa (enkä puhu nyt tämän kirjoittaneesta)  ;)
"Tere tulemast Titanicule!"

Jani Nousiainen

tänään ajavatkin vajaalla kuormalla, mennessä 1200 pax kyydissä. Saa nähdä mikä tilanne on täydellä pokalla, mutta kyllä tällä tulee toistamiseenkin mennä.  Käänsivät Finlandian satama-altaassa ympäri. Vähemmän se peränbaari  tärisee kuin Superilla , vaikka muuten hyvin laji uskollinen sisarilleen käyttäytymisessä onkin.   Hyvä seuraaja Nordlandialle.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Timo Selkälä

Olin mukana Finlandialla sen ekalla reissulla. Tuolla kuvia ja kommentteja.

https://sites.google.com/site/finlandiamaidenvoyage/home
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Timo Toivonen

#275
Laitetaan nyt itsekin tähän vähän tarkemmin kokemuksia 31.12 TLL-HEL siirtymästä.

On tästä saatu värimaailmaltaan enemmän näille vesille sopiva kuin sisarestaan Superstarista. Tulo/infoaula on ainakin kunnon kokoinen, mikä varmasti myös tarpeen. Aika helppohoitoinen (=kolkko ja muovipuinen) tosin, mutta olisiko siihen ehkä istuinryhmiä tulossa. Kahvilan osalta hyvä idea on ollut laittaa erillinen tiski juomien tilauksia nopeuttamaan. Tilat riitti, mutta taisi pokaa olla samaa luokkaa (1200) kuin mennessä. Täytenä onkin sitten varmasti Norsulta tuttua istumapaikan metsästystä luvassa. Säilytyslokerot loppuivat alta aikayksikön. Osa niistä ei ollut käytössä. Eckerömarketista on tullut vähän kuin sairaala, Norsun lämpöinen kodikkuus ja tavarapaljous puuttui ainakin vielä.

Bingon ja karaoken pitopaikka keskilaivan pub Telakka oli kyllä ihan tupaten täynnä ja jotenkin tuntui, ettei ilmanvaihto ihan riittänyt noin suurelle väkimäärälle, mutta sekin varmaan säätökysymys. Bar Naissaar näytti omaan silmään väriteemaltaan kauniisti sanottuna hirvittävältä. Hintoja nostettu kymmenellä pinnalla vähän siellä ja täällä, mutta kai ihan normaalia. Kahvilan kakkoskerros on jotenkin ideoinnin vähyydestä kärsivä.

Se, mihin kiinnitti valitettavasti huomiota, oli laivan ulkokansien ja autokansille vievien portaikkojen likaisuus. Roskisten ja tuhkakuppien puute ulkokansilta toi oman osansa sotkuisuuteen. Pieniä juttuja, jotka on helppo laittaa kuntoon. Autokannen osalta yllätyksensä heikkojalkaisille voi tuoda se, että kolmosen keulassa ei hissiä, mutta tämänkin saanee opasteilla kuntoon.
"Tere tulemast Titanicule!"

Mika Honkonen

Kauankohan Finlandia joutuu vaihtelee kaijaa muiden alusten aikataulujen mukaan ?

Ajaako tallinnassa samaan kuin norsu ?

Tänään näky olevan baltic queen kaijassa 1 ja translandia kaijassa 3. Yleensähän noi on toisinpäin.

Milloinkahan eckerö aikoo vaihtaa translandian tuoreempaan alukseen ? Oisko sopivia vapautumassa finnlinesiltä kun uusivat omaa kalustoa ?

Onko norlandian tulevaisuudesta tietoo ?
"When the weatherman issues a hurricane warning, there's a pretty good chance you're going to get your ass kicked"  Capt. Phil Harris

Ari Savolainen

Milloinkahan eckerö aikoo vaihtaa translandian tuoreempaan alukseen ? Oisko sopivia vapautumassa finnlinesiltä kun uusivat omaa kalustoa ?

Miksi vaihtaa toimiva Translandia johonkin holkkiin joka pitaa "virittaa" rekkalinjalle sopivaksi. Translandiaa on updeitattu melko reilusti, mutta sitahan ei rannan puolelta nae.
AHTS BB Troll, DNV +1A1, DP2, tug, supply vessel, SF, E0, DK(+), HL(2,5), BP 168 t.

Jani Nousiainen

Laiturit kuulemma vielä toistaiseksi  tilapäisiä ja nordlandian tulevaisuudesta ei muutatietoa kuin että lepäilee Tallinnassa. Ja sitten uudenvuoden vietto taisi   muuttaa Tallinnan sataman rutiineja kun Baltic Princess  yöpyi Queenin paikalla.

Vielä vähän lisää kuvia ensimmäiseltä matkalta. Tosin  Korean laivalta olis nyt odottanut että sisääntulo aulassa olisi Gangnam Style soinut  ;D

http://matkustajalaivat.com/Ferries/EckeroLine/Finlandia2001/Finlandia%20Interior/index.html
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Tupi

Ihan siisti kokonaisuus,mutta.....se jokin puuttui.En oikein lämmennyt suoraan sanottuna.Paikoitellen pirun kuuma sisällä,varsinkin bar nosturissa.Palo-ovien katkaisimien sijainti herätti suurta kummastusta.Ne on ihan kenen tahansa ulottuvilla,jopa lasten,näyttää ihan valokatkaisimilta ja aina kun joku painelee niitä niin alkaa torvet soimaan kuten tiedätte,todella kovaa.Eilen näin kävi ainakin 4 kertaa,mitä itse näin/olin paikalla.Henkilökunta kiroili ne alimpaan*******:)

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Ari Savolainen - 02.01.2013, 11:02:17
Miksi vaihtaa toimiva Translandia johonkin holkkiin joka pitaa "virittaa" rekkalinjalle sopivaksi. Translandiaa on updeitattu melko reilusti, mutta sitahan ei rannan puolelta nae.
Nordlandiaa huomattavasti isompirahtikapasiteettisen Finlandian myötä on kenties myös ihan relevanttia kysyä, tarvitaanko erillistä Translandiaa ollenkaan? Tämä toki pienentäisi absoluuttista rahtikapasiteettia Norsu+Transu -tilanteeseen verrattuna, mutta toisaalta tarkoittaisi myös ajokustannuksia vain yhdeltä laivalta. Tämä tietysti riippuu siitäkin, mihin suuntaan linja on ylimalkaan kehittymässä.

Jos Translandiaa ollaan vaihtamassa niin veikkaisin että korvaajaa ei löydy Finnlinesilta vaan joku Eckerö-konserniin kuuluvan Birka Cargon laivoista siirtyy Tallinnan-linjalle.

Jani Nousiainen

Vaarallisten aineiden kuljetus . Siinä varmaan iso syy Translandian olemassa ololle.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Ari Savolainen

#282
Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 02.01.2013, 12:25:48
Nordlandiaa huomattavasti isompirahtikapasiteettisen Finlandian myötä on kenties myös ihan relevanttia kysyä, tarvitaanko erillistä Translandiaa ollenkaan? Tämä toki pienentäisi absoluuttista rahtikapasiteettia Norsu+Transu -tilanteeseen verrattuna, mutta toisaalta tarkoittaisi myös ajokustannuksia vain yhdeltä laivalta. Tämä tietysti riippuu siitäkin, mihin suuntaan linja on ylimalkaan kehittymässä.

Jos Translandiaa ollaan vaihtamassa niin veikkaisin että korvaajaa ei löydy Finnlinesilta vaan joku Eckerö-konserniin kuuluvan Birka Cargon laivoista siirtyy Tallinnan-linjalle.

Minusta tuo kysymys ei ollut millaan tavalla relevantti. Jani Nousiaisen vastaus sensijaan tyhjentava.
Jos ei tunne yksinkertaisia perusasioita RO/Pax liikenteesta kannaatta pitaa sanainen arkku suljettuna, seurata ja oppia.

AHTS BB Troll, DNV +1A1, DP2, tug, supply vessel, SF, E0, DK(+), HL(2,5), BP 168 t.

Valtteri Alander

Onkohan norsu lähdös pitemmälle matkalle vai tyhjennetäänkö tankit, kun on tankkaus-alus vieressä.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Ari Savolainen - 02.01.2013, 14:22:16 Minusta tuo kysymys ei ollut millaan tavalla relevantti. Jani Nousiaisen vastaus sensijaan tyhjentava.
Jos ei tunne yksinkertaisia perusasioita RO/Pax liikenteesta kannaatta pitaa sanainen arkku suljettuna, seurata ja oppia.
Koska tälle foorumillehan ei saa kirjoittaa, jos ei ole lauttaliikenteen asiantuntija. ::) Tätäkään tietoa Translandian olemassaolon syystä en olisi saanut, jos en olisi sanaista arkkuani avannut. Eli ongelmasi tarkalleenottaen oli...?