Lainaus käyttäjältä: Petri Nummijoki - 04.12.2023, 20:12:47 Nythän ollaan suunnilleen siinä tahdissa, kuin kovina jäätalvina 2002-2003 ja 2010-2011. Talvi 2009-2010 oli myös olosuhteiltaan hankala ja silloin toinen murtaja lähti töihin vasta joulun jälkeen. Toistaiseksi on siis kaikki mahdollisuudet oikein kunnon jäätalveen.Aikaisin tulevat rajoitukset koko Suomenlahdellekin (kopioitu päivän jäätiedotuksesta):
Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 02.12.2023, 12:05:57 Kylmäähän tässä on luvassa ja edessä voi hyvinkin olla vähintään keskimääräinen jäätalvi.
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 04.12.2023, 15:59:19 PortTrafficin mukaan Otso olisi lähdössä huomenna. AIS:iin on kuitenkin merkitty seuraavaksi määränpääksi Inkoo. Virallisia tiedotteita ja aluksen liikkumista odotellessa...Eikös viime vuonnakin Otso tai Kontio matkalla pohjoisen koukannut murtamassa Inkoon jäät?
Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 05.10.2023, 23:54:03 Toisen Icon-luokan aluksen nimeksi tulee Star of the Seas (lähde).
Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 04.12.2023, 07:41:48 Syksyn tapahtumien valossa voinemme pilke silmäkulmassa lausua "Sevmorput tulee taas — onhan kaasuputkesi tällä kertaa vakuutettu?"Olisin enemmän huolestunut Estlink 1 ja Estlink 2 merikaapeleista, jotka ilmeisesti säästyivät vain siksi, että (NEWNEW POLAR BEAR:in) ankkuri jäi jo Balticconnector kaasuputkeen.
Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 01.12.2023, 15:32:07 ...ja vesillelasku tänään kun varustelulaiturissa on taas tilaa