Godby Shippingin alusten rahtauksista

Aloittaja Janne Koskinen, 16.04.2010, 12:59:06

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 20.04.2020, 13:47:21 Edit: Kymen Sanomien mukaan myös Mistral saattaa olla tulossa Kotkaan. Ellei sille ilmeisesti löydetä rahtaajaa sitä ennen...
Niin se Mistralkin näyttää olevan tulossa Kotkaa kohti, ETA tällä hetkellä ensi lauantaiksi.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#76
Siirsin viestit Koronaviruksen vaikutukset kootusti -viestiketjusta tänne sikäli mikäli keskustelu jatkuu koskien enemmänkin Godby Shippingin laivojen nykytilaa kuin koronaviruksen suoria vaikutuksia. -Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Jussi Laine - 04.05.2020, 13:25:56
Karibialla on yli 100.000 risteilylaivojen miehistöä jumissa yli 50 laivalla. Matkustusrajoitusten vuoksi he eivät päässeet lentämään kotimaihinsa. Useimmilla laivoilla on corona tartuntoja ja miehistö joutuu olemaan hyteissään päivät pitkät kuin vankilan selleissä.
Palkkaa ei tietenkään makseta.

https://www.theguardian.com/environment/2020/apr/30/no-end-in-sight-100000-crew-on-cruise-ships-stranded-at-sea-coronavirus?CMP=share_btn_tw

Esimerkki tutulta rahtilaivalta:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006502580.html

Palkaa sentään juoksee ja työtä riittää. Saman varustamon laivoistahan moni on laitettu leppään.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#77
Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 09.05.2020, 17:57:35
Esimerkki tutulta rahtilaivalta:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006502580.html

Palkaa sentään juoksee ja työtä riittää. Saman varustamon laivoistahan moni on laitettu leppään.
On se kumma tilanne tuolla varustamolla. Yhdellä laivalla riittää siis normaalia enemmän töitä, kun ahtaajien työtkin tehdään, mutta vaihtomiehistöä ei saada paikalle. Kun taas viisi muuta alusta lojuvat toistaiseksi Maarianhaminassa ja Kotkassa, ja niiden miehistöjen lomauttamisista on ollut puhetta...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Ikävät uutiset varustamon ympärillä jatkuvat: Godby Shipping tiedottaa somekanavillaan, että varustamon perustaja Alpo Mikkola on kuollut viime sunnuntaina eli 10. toukokuuta. Kotkaan makuutetuissa aluksissa (ja oletettavasti kaikissa muissakin varustamon aluksissa) oli sunnuntaina suruliputus.

Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#79
Misida on rahdattu P&O Ferriesille Irlanninmerelle Dublinin ja Liverpoolin välille, kertoo Ålands Sjöfart.

https://www.sjofart.ax/nyheter/misida-trafik-po-ferries

https://www.niferry.co.uk/po-ferries-increases-capacity-on-both-irish-sea-routes/

Midas sen sijaan aloittaa kokonaan uudella reitillä Riikan ja Oxelösundin välillä:

https://www.wagenborg.com/news/wagenborg-expands-roro-service-with-new-line-between-riga-and-oxeloesund

Mahdollisuus muillekin varustamon laivoille, jos tarvitaan lisäkapasiteettia:

""Wagenborg Shipping Sweden AB further strengthen its position in the Baltic area after establishing this new line", Bengt Meuller, Managing director of Wagenborg Sweden says. Due to the excellent knowledge of the roro market combined with the local knowledge and network of Swedish ports, partners, and clients, the third RORO line of Wagenborg could start in cooperation with Godby Shipping. Thanks to their flexible fleet, the capacity of the line between Riga and Oxelösund can be increased if needed by adding a new larger vessel or simply adding a second one to the route."

https://www.oxhamn.se/nyheter/oxelosund-ny-forbifart-stockholm-for-gods-pa-sjo/

Ålands Sjöfart kirjoittaa vielä Midaksen uudesta reitistä:
https://www.sjofart.ax/nyheter/godby-shipping-ny-linjetrafik

Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#80
Misida kulkee Godbyn positiolistan mukaan Irlanninmerellä syyskuun loppuun asti. Lokakuussa se siirtyy norjalaisen Sea-Cargon rahtaukseen, jonne päätyy myös Misana jo elokuussa:

"Major upgrade by Sea-Cargo
4th July 2020

Sea-Cargo is proud to announce the arrival of MV MISANA and sister MV MISIDA. The vessels will arrive and enter service in second half of 2020; August and October respectively.

Sea-Cargo has entered into a long term contract for these beautiful, modern and large ro-ro vessels – planning a major upgrade of existing services, with increased frequency and capacity. In Q4 2020 and Q1 2021 we will introduce two new routes to our already well built and extensive liner network – with Sweden and Poland both getting direct weekly connections.

Watch out for more news about new ports, schedules and details of the new services in near future."


https://www.sea-cargo.no/latest-news/

Sea-Cargon laivastossahan on jo useita entisiä suomalaisaluksia ja nykyisistäkin Bore Bay on heidän liikenteessään.

EDIT: Somen mukaan Sea-Cargon rahtaus kestäisi vuoden 2021 loppuun, jonka jälkeen on optio jatkaa rahtausta. Mistralille on löytynyt myös uusi rahtaaja, jota ei toistaiseksi ole lupa julkistaa. Godby puhuu jostain uudesta reitistä sen kohdalla.

EDIT: https://www.godbyshipping.fi/en/press/chartering-situation
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#81
Maritimedanmarkin mukaan Mistral korvaa entisen Bore Bankin eli Akranesin Smyril Linen Tanska-Färsaaret-Islanti rahtireitillä, ja Akranes aloittaa samalla uuden reitin Rotterdamista Norjan eri satamiin:

https://maritimedanmark.dk/Mobil/?Id=44007

Samalla Misana on lähtenyt tänään makuutuksesta kohti Norjan Bergeniä ja Sea-Cargon kuljetuksia.

Godbyn sometuksia Mistraliin liittyen odotellessa...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Kalle Id

Hauskaa tässä on se, että Mistralin rahtaus mahdollistaa näin Smyrilille uuden reitin, joka kilpailee sitten Sea-Cargon kanssa – jolle Godby rahtaa myös laivoja.

Pekka Laakso

Sea-Cargon aikataulujen perusteella Misana asetetaan aluksi Norjasta Esbjergin kautta Amsterdamiin kulkevalle reitille samalla korvaten SC Astrean, jonka nimi jo paljastaa sen entiseksi Finncarriersin Astreaksi.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 29.07.2020, 14:32:57
Maritimedanmarkin mukaan Mistral korvaa entisen Bore Bankin eli Akranesin Smyril Linen Tanska-Färsaaret-Islanti rahtireitillä, ja Akranes aloittaa samalla uuden reitin Rotterdamista Norjan eri satamiin:

https://maritimedanmark.dk/Mobil/?Id=44007

Godby ilmoitti tänään, että Mistralin rahtausta on jatkettu neljällä kuukaudella ainakin maaliskuuhun 2021.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Kalle Id

Toisaalla oli pohdintaa, että olisiko Mistral korvaamassa Smyrilin lippulaiva Norrönan sen mennessä juurikin nyt talvella isoon remonttiin?

Juhani Mehto

Godby on saanut rahdattua Midaksen marraskuusta aina ensi vuoden joulukuuhun. Alus palaa Karibialle ja on Accordia Shippingin ajossa USA:n ja Karibian välillä (todennäköisesti ainakin Haitiin).

Tästä lisää Godbyn facebook-sivulla.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

#88
Havaintoja ennen virallisia somepäivityksiä  ::) : Misida on nyt lopettanut Irlanninmerellä ja on siirtymässä Norjaan, jossa on aloittamassa Sea-Cargon pitkäaikaisrahtauksen. Se näyttäisi ensi alkuun korvaavan SC Connectorin (entinen Express), joka siirtynee telakalle Flettner-roottorien asennukseen.

Myöskin yllä mainittu Midas on nyt poistunut Itämereltä Skagenin kautta matkallaan Floridaan.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#89
SMU:n mielipidekirjoitukset ovat yleensä olleet varsin järkipuhetta, mutta tämä uusi teksti on kyllä mielestäni todella kaukana järkevästä. Veikkaanpa, että on kirjoitettu pelkällä tunteella unohtaen operaattoreiden käyttämien kalustojen tekniset seikat sekä pitkäaikaiset kuljetussopimukset.

https://www.smu.fi/uutiset/kemin-liikenteeseen-ruotsalainen-varustamo-wallenius-sol-samaan-aikaan-suomalaisvarustamo-godby-shippingin-m-s-baltica-makaa/

Niin ja Wallenius SOL/TransProCon ei muuten aikoinaan uusinut enää Baltican aikarahtausta. Syitähän emme tietenkään tiedä, mutta veikkaan ainakin aluksen iän vaikuttaneen päätökseen.

Omasta mielestäni Godbyn - tuota noin omalaatuinen - sometusstrategiakin näyttää tähän tekstiin verrattuna jopa järkevältä...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.