Cinderella Helsinkiin?

Aloittaja Timo Selkälä, 12.06.2013, 19:07:27

« edellinen - seuraava »

Matti Holmström

Janne Juustin kuvat aivan loistavat. (myös flygareista otetut)

Ruotsalaisille on ihan tarpeeksi risteily ja muita laivamatkailun vaihtoehtoja joten Cinderella ehdottomasti takaisin meidän käyttöön...

Näyttäisi olevan parituhatta matkustajaa tänään, eilen saapuessa Helsinkiin 202 eli miehistö.

2013-12-15 11:49:32
4 km/h 318°
AIS: pituus 191m leveys 29m syväys 6.7m
MMSI 266027000 IMO 719188 Call SEAI
Navstat: Restricted manoeuvrability
Passenger – 2179 henkilöä
TALL<>HKI (ETA Dec15 13:00)

Vesa Penttilä

Lainaus käyttäjältä: Oiva Kettu - 15.12.2013, 10:58:49
Onko tupa täynnä?

Kyllä aikalailla ei silleen liikoja että istumaa sopii mutta suositulta vaikuttaa ainekin Tää eka lähtö :)! Ruotsin henkilö kunta pirun ystävällistä ja yrittävät suomeakin puhua :) pärjää tällänen huonosti ruotsia ja englantia puhuva ilman ongelmia

Nalle Fyrqvist

Kiva juttu, että meno on katossa.

Olin viimeksi tuolla aluksella heinäkuun loppupuolella Tukholman linjalla ja kiinnitin myös huomiota siihen kuinka siistissä kunnossa Viking Cinderella oli pidetty.
Suurin muutos mitä huomasin yleisissä tiloissa tapahtuneen pintojen uusimista lukuunottamatta oli se, että The Admiral Hornblower's Pubin ohitse ei päässyt enää kulkemaan Nöjescafen puolelle.
Minkäköhän takia Viking Line vaihtoi eilen Mariellan ja Cinderellan paikkaa keskenään? Ihmettelin tuota kun olin kuvaamassa Suomenlinnan lautalla tuolloin Cinderellaa.

Itsekin olisi tarkoitus kokea Viking Cinderella Helsingin linjalla ensi viikolla yli kymmenen vuoden tauon jälkeen.
Parhaimmat laivat tehdään Suomessa. Varsinkin M/S Silja Festival
Seuraavaksi: Tallink Silja Linella Turusta 23h-risteilyjä M/S Baltic Princessillä kahteen kertaan.

Tapani Salonen

Tänään menossa testaamaan Cindy vuosien jälkeen. Olikohan Cindyn laituripaikan vaihdon syynä se, etteivät XPRS:lle rakennetut matkustajarampit sopineet Cindylle. Muistaako kukaan, kumpaa laituripaikkaa Cindy käytti silloin vuosia sitten 20h risteilyillä? Mikäköhän Cindyn tulevaisuus on.... tämä 20h risteilykonsepti kyllä taida kannattaa, kun tarjoavat jo arkilähtöjä pelkän matkustajamaksun hinnalla!
Mariellan Tallinnan testauksen jälkeen saattaa olla pohdinnassa Cindy HEL-STO linjalle, mikäli STO-MH ei kannata enää.
Tällöin Mariella vapautuisi Tallinnan reitille, mutta millä aikataululla...
1) Isabellalle suunniteltu kaksi vetoa HEL-TAL-HEL
2) 20h risteily, mutta nykymatkustajat tod.näk. haluaisivat maihin Tallinnassa eli jotain Europan mallista aikataulua:
    HEL 1830 -> TAL 830 / TAL 1230-> HEL 1530

Nalle Fyrqvist

Lainaus käyttäjältä: Tapani Salonen - 15.12.2013, 15:11:21
Tänään menossa testaamaan Cindy vuosien jälkeen. Olikohan Cindyn laituripaikan vaihdon syynä se, etteivät XPRS:lle rakennetut matkustajarampit sopineet Cindylle. Muistaako kukaan, kumpaa laituripaikkaa Cindy käytti silloin vuosia sitten 20h risteilyillä? Mikäköhän Cindyn tulevaisuus on.... tämä 20h risteilykonsepti kyllä taida kannattaa, kun tarjoavat jo arkilähtöjä pelkän matkustajamaksun hinnalla!
Mariellan Tallinnan testauksen jälkeen saattaa olla pohdinnassa Cindy HEL-STO linjalle, mikäli STO-MH ei kannata enää.
Tällöin Mariella vapautuisi Tallinnan reitille, mutta millä aikataululla...
1) Isabellalle suunniteltu kaksi vetoa HEL-TAL-HEL
2) 20h risteily, mutta nykymatkustajat tod.näk. haluaisivat maihin Tallinnassa eli jotain Europan mallista aikataulua:
    HEL 1830 -> TAL 830 / TAL 1230-> HEL 1530

Samaa mietin itsekin, että oliko laituripaikan vaihdon syynä uudet matkustajarampit jotka ovat XPRS:lle suunnitellut.
Mielestäni Cinderella käytti aikanaan laituripaikkaa jota käyttää nyt XPRS.

Jos tuo kakkosvaihtoehdon kaltainen järjestely toteutuisi, niin toivoisin silloin että laiva olisi tällöin seisomassa yön merellä eikä tehtäisi samoin kuin Tallink Silja.
Parhaimmat laivat tehdään Suomessa. Varsinkin M/S Silja Festival
Seuraavaksi: Tallink Silja Linella Turusta 23h-risteilyjä M/S Baltic Princessillä kahteen kertaan.

Ville Taavitsainen

cinderellalle pitäs itsekkin kohta astella. Siellä se näytti jo satamassa seisovan kun käveltiin kappeliin aloittelujuomille
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Tupi

Minä väitän,että Cinderella käytti aikoinaan Ek7:aa(sama kun Xprs)nykyään.Nyt siinä kuitenkin pönöttää Gabriella joka näyttää menneen siihen suoraan tänään tultuaan.Satamalistan mukaan taas huomenna olisi Cinderella menossa Ek7,ja Mariella Ek6 mutta tiedä sitten pitääkö paikkansa..

Toni Ohvo

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Ikävalko - 15.12.2013, 15:31:43
Minä väitän,että Cinderella käytti aikoinaan Ek7:aa(sama kun Xprs)nykyään.Nyt siinä kuitenkin pönöttää Gabriella joka näyttää menneen siihen suoraan tänään tultuaan.Satamalistan mukaan taas huomenna olisi Cinderella menossa Ek7,ja Mariella Ek6 mutta tiedä sitten pitääkö paikkansa..

Kyllä itsekin muistelen, että Cinderella olisi aikoinaan ollut Xprs:n nykyisessä laiturissa. Tuskin mitään niin radikaaleja muutoksia laituriin tehty 10 vuoden aikana, ettei mahtuisi siihen. Mutta huomenna se selvinee, jos Cinderella sitten Ek7:aan menee.

Oiva Kettu

Onko sillä mitää tekemistä millaiset ohjainsysteemit näissä on? Olen katsellu et xprs keulan ja gabriellan väli ei ole kovin suuri ?  Tämä vaan maalikkoehdottelua kun en tiedä noitten teknikasta enempi, onko niissä eroa. Ne laiturit  on hiukan eri linjassa toisiinsa, mutta jos se ruotsinlaiva on paikallaan ennen xprs.n tuloa on XPRSn parkki ikäänkuin jonkinlainen taskuparkki josta se itse ainkin selviytyy ilman hinaajan apuja.

Arto Papunen

Jossain toisessa ketjussa muistaakseni mainittiin olevan ohjauspotkurit XPRS:ssä.

Noh ainakin Cinderella menee telakalle ja jotain muutoksia tulee, jospa saisi väkeä Tukholmassa takaisin Cintulle. Ja yhtälailla meni täälläkin hinnat loppumetreillä halvaksi. Olisi hauska tietää kuinka 20h risteilyt syö XPRS:n risteilytuotetta ja mikä suosio tuolla 18.30-21.30 reittimatkalla on.

Tuomas Mäkelä

Olen myös nähnyt, että vaikka Tukholman laiva on paikallaan XPRS tulee laituriin ilman, että menee ensin Tukholman laivan viereen, eli ilman taskuperuutusta.

Toni Ohvo

Lainaus käyttäjältä: Arto Papunen - 15.12.2013, 17:46:45
Jossain toisessa ketjussa muistaakseni mainittiin olevan ohjauspotkurit XPRS:ssä.

Noh ainakin Cinderella menee telakalle ja jotain muutoksia tulee, jospa saisi väkeä Tukholmassa takaisin Cintulle. Ja yhtälailla meni täälläkin hinnat loppumetreillä halvaksi. Olisi hauska tietää kuinka 20h risteilyt syö XPRS:n risteilytuotetta ja mikä suosio tuolla 18.30-21.30 reittimatkalla on.

Uskoisin, että jonkin verran Xprs:n risteilymatkustajia on Cinderella vienyt. Myös olisi mielenkiintoista tietää, kuinka tämä Cinderellan vierailu vaikuttaa Europan matkustajamääriin?

Sami Tikkanen

Oli mahtava "neitsytristeily"!  ;D Se jotenki se tunnelma ja mukavuus tuolla paatilla on ihan mieletön verrattuna oikeastaan mihin tahansa muuhun paattiin omasta mielestäni.  Hyvä juttu myös että hinnat taxfreessä vaihdettiin Tallinnan linjalle sopiviksi.
Ja on näköjään edullista juu nyt klubilaisille, hieman harmi kun itse just kerkesin toisenki risteilyn jo maksamaan. No kyllä sitä tuosta laivasta itse ainakin voi maksaakin jonkin verran.
http://www.vikingline.fi/fi/suomi/viking-club/risteilyt/ms-cinderella-20-h/cinderella-fceri1/

Vesa Penttilä

Todellakin oli mahtava.. painii iha eriluookassa ku nää BP t yms :P tunnelma oli mahtava!

Oiva Kettu

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Mäkelä - 15.12.2013, 18:14:30
Olen myös nähnyt, että vaikka Tukholman laiva on paikallaan XPRS tulee laituriin ilman, että menee ensin Tukholman laivan viereen, eli ilman taskuperuutusta.
vielä vaativampaa :)   cindy ei ole ainakaan tänään syönyt xprs matkaajia. Siitä mitä nähnyt tämän 2600 matkustajan täytöllä nyt ehkä 2000. Busseja yllättävän paljon tuli, kuulemma hytit loppunmyyty kun vasta lipunmyynnissä sellaista kysyin.