Cinderella Helsinkiin?

Aloittaja Timo Selkälä, 12.06.2013, 19:07:27

« edellinen - seuraava »

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Sami Tikkanen - 15.07.2013, 21:46:07
Ei tarvitse kellua, mutta allekirjoittaneesta ainakin 21h risteily ikäänkuin rikkoutuu eikä edes tunnu kunnon risteilyltä silloin kun välissä juostaan kuivalle maalle ostoksien perässä. Samoin risteilyn henki kärsii kun merimatkojen aikana yleistiloissa roikkuu jengiä matkalaukkujensa kanssa eli reittimatkaajia. Tämä kuitenkin vain minun mielipiteeni. Mutta BP:n "risteilyillä" on ollut näin ja sen on huomannut, Cinderellan risteilyillä Ruotsissa ei ole edellämainittuja asioita, vaan se tuote on varsinainen "inside-risteily".

Toivottavasti Viking Line veisi Tallinnan risteilyjen asiakkaat sen verran itselleen, että TallinkSiljan olisi keksittävä Europalle jotain muuta käyttöä.


Tallinnan risteily ilman Tallinnassa käyntiä...   20 vuotta sitten toimiva idea.  Ei enää menestyisi ja  Cindy ainoastaan voisi toimia Europaa vastaan jos  olisi  halvemmalla lipulla. Ainoa mitä Cindy tarjoaa Europaan verrattuna parempaa on kunnollinen yökerho  , kaikessa muussa  sitten jääkin jälkeen. No  ravintoloiden tarjonta nyt menee maku asioiden piikkiin , mutta  esim hytit  Europalla paljon  paremmat ja  Cindyltä puuttu sellainen perusasia kuin TV:t hyteistä.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Arto Papunen

Itse kuvitellut että TV sellainen kapistus, joka noissa uudistuksissa olisi jokaiseen laivaan hankittu, mitkä liikennöi tänä päivänä. Hyteillä ei taida olla niin väliä tuulipukukansan risteilyillä, toki eikö Cinderellalla ollut vaan suhteellisesti enemmän C-hyttejä. Eiköhän aikataulu ole sellainen, että risteilijät ei maihin mene, mutta reittimatkaajat pääsevät.

Onko kelläkään mitään vanhaa katalogia, paljonko se autokansikapasiteetti oikeasti oli ennen niitä sisäisiä sponsoneita?

Jani Nousiainen

480 henkilöautoa muistaakseni, nykyisellään jostain  vuosikertomuksesta luin että olisi jotain 300
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Sami Tikkanen

#63
Europalla on varmaan kuvaputkitelkkarit hyteissä.. onhan ne ihan  kivoja että näkee baari meisingit hyttiin.

Jani Nousiainen

Arvelisin että varmaan jakaantuisi  porukka melko tasan. Arkena matala sesongilla kun  BP/ europa  monesti ollut n. 1000 hengen pokalla niin se jos jaetaan kahtia niin eipähän kummallakaan ole meno katossa.  En kuitenkaan usko että mitään isoa kokonais matkustajamäärän lisäystä 20 tunnin riusteilyille. Eri asia jos  oikeasti uusi laiva tulisi reitille.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Oiva Kettu

Minusta cinderella on varsin suurelle osalle suomalaisia uusi laiva.  On aikaa puoli sukupolvea kun helsingistä viimeksi ajannut.  Tuo "kokeilun" ajankohta minusta viittaa Venäläisten kosiskeluun laivalle.
Ja tosiaan laivoina ei voi verrata, toki cindyllä en ole itse käynyt mutta tutut jotka käyneet kehuneet vanhaa laivaa loistokuntoiseksi ja heihin luottanut elämässä suuremmissakin asioissa :D  ja europan itse kokeneena on eroa kuin kaljalla ja laatuviinillä.

Jyri Niemelä

Nii, eihän se laivan syy ole, jos ei huolta pidetä aluksen kunnosta. Huomaa kyllä kumpi varustamoista pitää aluksistaan huolta, Viking vai Tallink.
Menneet Laivamatkat:
15.3.2013 Viking Grace
9.5.2014 Silja Europa
28.12.2014 Gabriella
Tulevat:

Juhani Reku

Janille kommenttia väitteeseen, että vain yökerho on Cinderellalla parempi: olen vuosien varrella yöpynyt monissa neljän ja viiden tähden hotelleissa ja törmännyt niissä vähän samankaltaiseen ilmiöön kuin Europa-Cinderella-parissa: on hienosti hoidettuja, tyylikkäitä ja arvokkaasti vanhentuneita hotelleja, jotka yhä ansaitsevat luokituksensa. Ja sitten on ränsistyneitä, likaisia ja elähtäneitä hotelleja, joihin ei tee ne nähtyään mieli edes kirjautua sisään. Europa ja Cinderella eivät toki alkujaankaan ole mitään tähtiluokitusten yläpäätä, mutta niissä tilanne on silti iha sama. Europa on todella hirveässä kunnossa, huonosti hoidettu läävä, sen sijaan Cinderella on vanhentunut hyvässä hoidossa. Siten Europalla hyvin harva asia on ainakaan paremmassa kunnossa kuin Cinderellalla.

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Juhani Reku - 16.07.2013, 11:55:15
Janille kommenttia väitteeseen, että vain yökerho on Cinderellalla parempi: olen vuosien varrella yöpynyt monissa neljän ja viiden tähden hotelleissa ja törmännyt niissä vähän samankaltaiseen ilmiöön kuin Europa-Cinderella-parissa: on hienosti hoidettuja, tyylikkäitä ja arvokkaasti vanhentuneita hotelleja, jotka yhä ansaitsevat luokituksensa. Ja sitten on ränsistyneitä, likaisia ja elähtäneitä hotelleja, joihin ei tee ne nähtyään mieli edes kirjautua sisään. Europa ja Cinderella eivät toki alkujaankaan ole mitään tähtiluokitusten yläpäätä, mutta niissä tilanne on silti iha sama. Europa on todella hirveässä kunnossa, huonosti hoidettu läävä, sen sijaan Cinderella on vanhentunut hyvässä hoidossa. Siten Europalla hyvin harva asia on ainakaan paremmassa kunnossa kuin Cinderellalla.

Siitä olen täysin samaa  mieltä  että Europa kaipaa täydellisen rempan.  Cinttu  kevyemmässä käytössä ja  Ruotsin kovan kilpailun takia on uudistettu pinnoiltaan useampaankin kertaan , mutta pointti olikin että  tarjoaako se mitään muuta uudempien pintojen ja yökerhon lisäksi verrattuna Europaan, niin ehdoton EI. Molemmat  lautat  on yleistiloiltaan Mariella tyypin aluksia , eli tarjoaa periaatteessa melko samanlaisen konseptin.  Eli en usko sen houkuttelevan  pidemmän päälle  paljoakaan lisää  matkustajia  Tallinnan 20 tunnin risteilyille.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Juhani Reku

Mitä uutta oikeastaan mikään laiva tarjoaa Mariella-konseptiin verrattuna? Monien mielestä edes Grace ei tuonut siihen mitään uutta, puhumattakaan Romantika-Galaxy-sarjalaisista. Pelkkä televisio joka hytissä tai laavakivigrilli ei oikein riitä uudeksi konseptiksi.

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Juhani Reku - 16.07.2013, 23:57:14
Mitä uutta oikeastaan mikään laiva tarjoaa Mariella-konseptiin verrattuna? Monien mielestä edes Grace ei tuonut siihen mitään uutta, puhumattakaan Romantika-Galaxy-sarjalaisista. Pelkkä televisio joka hytissä tai laavakivigrilli ei oikein riitä uudeksi konseptiksi.

Jos laitetaan 3000 vuodepaikan sijasta 6000  vuodepaikkaa samalle linjalle /  tuottteelle niin eikö sinun mielestä siihen tarvita jotain mikä oikeasti houkuttelisii lisää väkeä?  kun nykyisinkään matala sesongilla arkisin ei kovin täynnä edes yksi alus kulje

Sere, Symppa ja Grace on omaa suunnittelua. Muiden yleisten tilojen sijoittelu pohjautuu Mariellaan. Galaxy-sarja on siinä pisimmälle vann kehitetty.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Tapani Salonen

Cintun kokenut joskus aikoinaan Turun kesälaivana, mutta nyt ois kiva kokeilla Tallinnan välillä
Europan pettyneenä (infoa HETI KUN JOKU HUOMAA VARAUSMAHDOLLISUUDEN)

Teemu Peju

Laitoin Vikingille vähän tiedustelua, että mille ajalle laiva tulee helsinkiin ja minkämoisia risteilyjä tekee, niin näin vastasivat:

Hei,

kiitos viestistäsi.

Cinderella tulee Helsinki Tallinna reitille  14.12 – 7.1 väliselle ajalle.

Lähtö on Helsingistä klo 18.30 ja laiva on takaisin klo 15.00.  (ei maihinnousumahdollisuutta Tallinnassa.)

Risteilyt ovat  viihdepainotteisia 21 tunnin  bileristeilyitä sisältäen tähtiartisteja.



Lisää tietoa tulee nettisivullemme syksynaikana.

Matti Holmström

Lainaus käyttäjältä: Teemu Peju - 19.07.2013, 13:19:49
Laitoin Vikingille vähän tiedustelua, että mille ajalle laiva tulee helsinkiin ja minkämoisia risteilyjä tekee, niin näin vastasivat:

Hei,

kiitos viestistäsi.

Cinderella tulee Helsinki Tallinna reitille  14.12 – 7.1 väliselle ajalle.

Lähtö on Helsingistä klo 18.30 ja laiva on takaisin klo 15.00.  (ei maihinnousumahdollisuutta Tallinnassa.)

Risteilyt ovat  viihdepainotteisia 21 tunnin  bileristeilyitä sisältäen tähtiartisteja.



Lisää tietoa tulee nettisivullemme syksynaikana.

-90's  will be back...


Sami Tikkanen

#74
Lainaus käyttäjältä: Arto Papunen - 15.07.2013, 22:47:30
paljonko se autokansikapasiteetti oikeasti oli ennen niitä sisäisiä sponsoneita?

Pisti tuolla Wikipedia.org:ssa Viking Cinderellan sivulla silmään tämä. Ennen vuoden 2003 isompaa remppaa tosiaan 480 autoa mahtui kuten Jani vastasikin. Sen jälkeen ainoastaan 100. Rahdin kaistametrejä on 760. Samalla myös max nopeus laski yhdellä solmulla ja matkustajakapasiteetti pieneni 2700:sta 2560:een ja makuupaikat 2700:sta 2500:aan.