Muutoksia Finnlinesin rahtiliikenteessä

Aloittaja laivat, 18.12.2001, 00:10:54

« edellinen - seuraava »

Tero Nurminen

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 16.01.2009, 22:00:42
Finnsailor aloittaa tämän kuun lopulta ajaa osin myös FinnLinkin ulkopuolella. Alus ajaa normaalit vuoronsa FinnLinkillä ti-ke, minkä jälkeen tulee to Pansioon, lastaa sieltä tavaraa Traveen (la) ja kulkee sieltä purkamaan Vuosaareen (ma), mistä taas tiistain aamuyön lähdöksi Naantaliin.

Korjataan sen verran että Finnsailorilla on 3 lähtöä viikossa Naantalista eli ti-to ja to tulee Pansioon ja jättää osan henkilökunnasta pois.

Juhani Mehto

Finnsailor harjoitteli tänään Pansion väylällä, ajeli edestakaisin Viheriäisten ja laiturin välillä.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Tässä välissä voitaisiin mainita, että Hullin/Antwerpenin reiteiltä väliaikaisesti väistynyt Birka Transporter on siirtynyt Stellalle yhä telakoitavana olevan Breantin tuuraajaksi. Kulkee mm. Kotka-Helsinki-Paldiski > Bremerhaven-Hampuri.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Olli Tuominen

Finnlinesin liikenteessä näyttää tapahtuvan muutamia muutoksia, joista ehkä merkittävin on kuun lopussa avattava viikottainen roro-linja Imminghamiin Isoon-Britanniaan. Ensimmäinen lähtö uudella linjalla on Helsingistä launataina 28.2. Millä aluksilla linjaa aletaan liikennöimään?

Puolan reitin tarjonta puolestaan putoaa neljään lähtöön (Helsingistä) viikossa.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Olli Tuominen - 21.02.2009, 21:17:23
Finnlinesin liikenteessä näyttää tapahtuvan muutamia muutoksia, joista ehkä merkittävin on kuun lopussa avattava viikottainen roro-linja Imminghamiin Isoon-Britanniaan. Ensimmäinen lähtö uudella linjalla on Helsingistä launataina 28.2. Millä aluksilla linjaa aletaan liikennöimään?

Puolan reitin tarjonta puolestaan putoaa neljään lähtöön (Helsingistä) viikossa.

http://www.shipgaz.com/news/top20/top1_news.php

"Finnlines will start a new weekly ro-ro service between Helsinki and Immingham on February 28 with the Birka Express."
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Ja kuten tuolla mainittiin, yksi Hullin lähtö tullaan korvaamaan tuolla Imminghamin käynnillä (säästyy hieman merimaileja, Imminghamhan on siinä sopivasti matkan varrella). Eli ei ilmeisesti laajempaa muutosta luvassa... Saksan liikenteessä on sen sijaan mielenkiintoista nähdä, otetaanko Mill ja Pulp takaisin remonttien valmistuttua, vai pysyykö Beachy Head jatkossakin Saksan reiteillä. Lähiviikkoinahan se selviää. ::)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Olli Tuominen

Lainaus käyttäjältä: Olli Tuominen - 21.02.2009, 21:17:23
Finnlinesin liikenteessä näyttää tapahtuvan muutamia muutoksia, joista ehkä merkittävin on kuun lopussa avattava viikottainen roro-linja Imminghamiin Isoon-Britanniaan. Ensimmäinen lähtö uudella linjalla on Helsingistä launataina 28.2. Millä aluksilla linjaa aletaan liikennöimään?
Vastaan tuohon itse esittämääni kysymykseen, eli Imminghamin linjalle otetaan Birka Express.

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 22.02.2009, 13:46:09
Saksan liikenteessä on sen sijaan mielenkiintoista nähdä, otetaanko Mill ja Pulp takaisin remonttien valmistuttua, vai pysyykö Beachy Head jatkossakin Saksan reiteillä. Lähiviikkoinahan se selviää. ::)
Beachy Head siirtyy Helsingin ja Antwerpenin väliselle linjalle. Ilmeisesti Finnpulp ottaa sen paikan Saksan linjalla.

Tiedot käyvät ilmi tänään ilmestyneestä Pohjanmeren aikataulusta.

Pekka Laakso

Siltäpä nyt näyttää, täällä tapahtunee myös muitakin muutoksia, Antares olisi nimittäin tulossa ilmeisesti Finlandian tilalle loppuviikon Lyypekin laivaksi. Uutta Baltic aikataulua yhä odotellessa...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pasi Leino

Uusi Saksan aikataulu: http://www.finnlines.fi/uploads/vxqhb4pr8pt4ny.pdf

Näyttää siltä, että Finnlines tiputtaa Kotkan käyntinsä yhteen kertaan per viikko, ja linjalla jatkaa Antares. Finnpulp ajamaan Turku - Travemünde.


Pekka Laakso

#84
Uusi North Sea -aikataulu. Mielenkiintoisinta lienee Birkojen siirtyminen kulkemaan vuorotellen Rauma-Hull-Amsterdam-Helsinki-Immingham-Antwerpen-Helsinki. Samalla Hawk siirretään Espanjan reitille ja Kraft pitkästä aikaa Hullin liikenteeseen. Ilmeisesti Beachy Head korvaa sen sitten Aarhusin reitillä... Joka tapauksessa suora yhden laivan yhteys välillä Helsinki-Antwerpen jää nyt kokonaan pois.

http://www.finnlines.fi/uploads/2ipzf.pdf
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

JNordman

Mikäs Runnerin tilanne on kun näyttäis seisovan Naantalin telakan rannassa, ja on siellä jo tovin maannut.
Koneongelmia oli ainakin alkuvuodesta?

Pekka Laakso

#86
Ja tulihan se Baltic aikataulukin:
http://www.finnlines.fi/uploads/uuahror5k.pdf

Kuten jo olen totenut, muutoksia yhä tulossa, kun saadaan Mill liikenteeseen. Tuleekin takaisin Kotkan/Turun reitille, mutta toistaiseksi yksin, kun Pulp kulkee Runnerin tilalla Turku-Trave -väliä.

Rauman liikenteessä Vasaland jää toistaiseksi kokonaan pois Finnlinesilta, ja Antares ja Baltica tulevat hoitamaan liikennettä tästä lähtien...

Myös Finlandian tilanne on auki: nyt heittää ainoastaan yhden reissun Vuosaaren työnseisauksen vuoksi, sitä ennen oli jo ollut parisen viikkoa makuutettuna Lyypekissä.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Köpi

Hei

Mielestäni sinun kannattaisi harkita noiden tietojen levittämistä yleisellä keskustelufoorumilla! Nämähän jo haiskahtavat sisäpiiritiedoilta. Vrt. "Kun saadaan Mill liikenteeseen" ! Tietänet pörssiyhtiöiden säännöt ja tiedottamispolitiikan ? Joten oleppa varovainen mitä kirjoittelet ! Aikataulut ovat muutenkin laivayhtiöiden asiakkaiden käytössä mutta nuo makuuttamiset  jne... hmm

t. Jussi 

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Jussi Holmsten - 17.03.2009, 07:47:46
Hei

Mielestäni sinun kannattaisi harkita noiden tietojen levittämistä yleisellä keskustelufoorumilla! Nämähän jo haiskahtavat sisäpiiritiedoilta. Vrt. "Kun saadaan Mill liikenteeseen" ! Tietänet pörssiyhtiöiden säännöt ja tiedottamispolitiikan ? Joten oleppa varovainen mitä kirjoittelet ! Aikataulut ovat muutenkin laivayhtiöiden asiakkaiden käytössä mutta nuo makuuttamiset  jne... hmm

t. Jussi 

Aikataulut ovat vapaata riistaa netissä ja AISseja seuraamalla ei ole vaikea huomata mitkä alukset makaavat ja missä. Ymmärtääkseni ei liity mitenkään mihinkään pörssiyhtiöiden juttuihin.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Jussi Holmsten - 17.03.2009, 07:47:46
Hei

Mielestäni sinun kannattaisi harkita noiden tietojen levittämistä yleisellä keskustelufoorumilla! Nämähän jo haiskahtavat sisäpiiritiedoilta. Vrt. "Kun saadaan Mill liikenteeseen" ! Tietänet pörssiyhtiöiden säännöt ja tiedottamispolitiikan ? Joten oleppa varovainen mitä kirjoittelet ! Aikataulut ovat muutenkin laivayhtiöiden asiakkaiden käytössä mutta nuo makuuttamiset  jne... hmm

t. Jussi 
Jussi: Kuten tuolla on jo todettua, ovat varustamoiden aikataulut julkisia, mikäli ne löytyvät varustamoiden nettisivuilta, kuten myös asiakastiedotteet myöhästymisistä yms. kun vapaasti ovat luettavissa. Sama koskee myös eri satamoiden laivalistoja, ja suurimpaan osaan AIS-sivustoihin on myös vapaa pääsy. Ja näistähän tietoja kerään. Ihmettelen tarttumistasi kommentista "kun saadaan Mill liikenteeseen", sillä yleisessä tiedossahan on ollut Pulpin ja Millin remontit, ja niistä johtuneet väliaikaiset muutokset eri reiteillä. Toisinaan myös muilta keskustelupalstoilta tai verkkolehdistä irtoaa tietoja, esim. Saksassa makuutettavaksi joutuneista aluksista... Joten jäitä hattuun ja avointa mieltä. :)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.