Kirjoittaja Aihe: Rahtikapasiteeteistä  (Luettu 1958 kertaa)

Arto Papunen

  • Pursimies
  • **
  • Viestejä: 297
Rahtikapasiteeteistä
« : 26.04.2021, 11:02:18 »
Näin kun rahdin ehdoilla mennään niin alkanut tuo rahtitilat kiinnostaa laivoilla. Lähinnä nyt se kuinka paljon sitä kapasiteettia oikeastin on laivoilla rahdille.
Viking Glorylle tulisi se yksi kaistaa enemmän rahtia, mutta montako kaistaa siellä on rekoille nyt esimerkiksi Gracella? Omat silmät näyttäisi eri videoiden perusteella, että perästä katsoen olisi 3 vasemmalla ja 5 oikealla? esim: https://www.youtube.com/watch?v=N0V1PK67yFQ&t= Kun taas Silja Europa näyttäisi olevan paljon kapeampi rahdille 3+3? https://www.youtube.com/watch?v=Sh227zaL2AI&t= Europa näyttäisi olevan vielä leveämpi kuin Grace, että hieman yllättää. Onkos jollain nyt tiukempaa faktaa asiaan?

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2623
    • kships.blogspot.com
Vs: Rahtikapasiteeteistä
« Vastaus #1 : 26.04.2021, 14:36:07 »
Europan erona Graceen on se, että sillä on hyttejä autokannen ulkosivuilla, kun Gracellä (ja oikeastaan kaikille muille näiden vesien lautoilla nykyään, poislukien Serenade ja Symphony) autokansi on koko laivan levyinen. Tämä oli iso osasyy Europan poistamiseen Turun-linjalta; vaikka laiva kokonaisuutena on iso, on sen rahtikansi poikkeuksellisen pieni laivan kokoon verrattuna.
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."

Arto Papunen

  • Pursimies
  • **
  • Viestejä: 297
Vs: Rahtikapasiteeteistä
« Vastaus #2 : 26.04.2021, 15:14:04 »
Näinkö oikein, että Tallinkin risteilylaivaviisikko seitsemällä kaistalla? Kuinkahan Amorella, Gabriella, Mariella ja Cinderella? Tokihan viimeisessä on niitä rakenteita tehty sinne autokannelle, mutta paljonko alunperin kaistoja?