Kirjoittaja Aihe: Aker Finnyardsille Viking Linen uuden Tallinnan laivan tilaus  (Luettu 288739 kertaa)

Rami Hämäläinen

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 62
No niin ja nyt eikun ruvetaan keksimään nimeä uudelle laivalle ::) vakavasti puhuen ei nyt vielä kannata liikaa innostua, kuitenkin tuo on vasta aiesopimus ja eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu. Mutta todella hienoa jos tuo toteutuu :D :beer:

Ehdottomasti Kusella olisi loistava nimi!!  ;D

No leikki leikkinä...
Tuskin VL raaskii vanhasta sotaratsusta(Mariella) luopua, joten lähtisivätkö turun linjalla seilaavat sisarukset vaihtoon!?! Siirtyisikö "Martzu" Turkuun ja uudet alukset Helsinkiin...

Only gaad nous....
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa...
...eikä sekään kovin tärkeätä...

Risto Uusivirta

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 68
. Rosella on taisteluiden jälkeen jätetty Suomen lipun alle, mahtoikohan päätöstä helpottaa tieto siitä että Rosellasta tullaan parin vuoden kuluttua luopumaan?
Miten niin Rosellasta tullaan parin vuoden kuluttua luopumaan, vai onko sinulla jotain varmaa tietoa asiasta? Täällähän on vain spekuloitu sitä että uusi alus saattaisi mahdollisesti korvata Rosellan ja Rosellasta luovuttaisiin.
Kusella ::) hmm...noh ainakin se sopisi hyvin Vikingin nimi perheeseen :)

Gallet

  • Vieras
OT: Niin... siellä olisi kiva vastata puhelimeen "moro! missäs olet?" "ai mää vai?! no mä oon Kusella"...

Miran Hamidulla

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 5093
Kuten jo useasti tässä todettua, aluksen hinta on nykyaikaisen peruslautan standardihinta. Tuolla rahalla ei saa alusta, joka tarjoaisi mitään uutta esimerkiksi Cinderellaan, Mariellaan tai Gabriellaan verrattuna, ja Turun linjalle tullessaan tuollaisia aluksia olisi tilattu varmasti samantien kaksi kappaletta. Kannattaa myös huomioida Nils-Erik Eklundin syksyllä Taloussanomille antama kommentti, jonka mukaan nopeissa ropaxeissa on Tallinnan linjan tulevaisuus sekä viime viikkoisessa kasinolaivajutussa Boris Ekmanin toteamus siitä, ettei Tallinnan linjalla ole vielä millään varustamolla linjalle optimaalista alusta. Noista kommenteista pitäisi pystyä jo päättelemään aika paljonkin...
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Jarkko Ruusulaakso

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 136
  • :::
Hienoa että saadaan uutta Punaista verta näille merille :)
Vihdoinkin tulee näille vanhoille tutuille varustamoille uusia laivoja!!! :) ;D :thumb: :beer:

Jarkko Ruusulaakso

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 136
  • :::
Aurella,Kapella,Turella,Rosella,Mariella,Isabella,Cinderella,Amorella,Gabriella...ella,...lla...la...a :P
Ja auta armias jos laivan nimi on joku -ella päätteinen :-X   

Wirrankosken Rami

  • Vieras
Miten niin Rosellasta tullaan parin vuoden kuluttua luopumaan, vai onko sinulla jotain varmaa tietoa asiasta?

Jokunen aika sitten aluksen päällikön haastattelussa eräässä nimeltä mainitsemattomassa lehdessä hän nimenomaan korosti sitä, että laivan koneet ja tekniikka on ihan "loppu". Romuranta häämöttää....

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2652
    • kships.blogspot.com
Tuli tässä mieleen tämä keskusteluketju viime keväältä Vikingin mahdollisesta uudisrakennuksesta... Ei liene täysin mahdoton ajatus että uudessa aiesopimuksessa olisi yhä kyse samasta perusajatuksesta, SeaFrance Rodinin kokoinen alus liikkuisi ainakin samassa hintaluokassa kuin mitä uudelle alukselle on raportoitu.

Risto Uusivirta

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 68
Kaksi alusta HEL-TAL reitille on sekin ainakin teoreettinen mahdollisuus, mutta onko reitillä tarpeeksi kysyntää uudelle tonnistolle (varsinkin kun Tallink tuo jo ennen Vikingiä yhden, mahdollisesti kaksi, uutta nopeaa alusta reitille)?
Minä en kyllä oikein usko että Viking laittaisi HEL-TAL reitille kaksi alusta, sillä tuskinpa porukkaa riittää tarpeeksi kahdelle laivalle. Mutta olisi kyllä aika veto jos lähtevät kahden aluksen voimin haastamaan Tallinkin.

Eero Halme

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 114
Eka laiva tulee varmastikin Hel -Tal reitille korvaamaan Rosellan, mutta voisivatko kaksi seuraavaa tulla Hel - Sto reitille, jos kerran viikkari on ehkä luopumassa Tku - Sto linjasta (Aamulehti 22.11.05)???

Miran Hamidulla

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 5093
Eiköhän se Aamulehden juttu ole enemmänkin spekulaatiota... ::)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Eero Halme

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 114
Niinhän se taitaa olla, silti ihan mielenkiintoinen väläytys Tallinkin hallituksen jäseneltä Keijo Mehtoselta...

Tero Ilus

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 139
  • Traden Lofooteilla
Rigan jääongelmat johtuu vain erittäin heikosta jäänmurtajakapasiteetista. Koko Riganlahden murtoa hoitaa yksistään vanha Varma, ja heikkoa jäärahtilaivaliikennettä riittää.

Pari talvea sitten "vaikeana" jäätalvena silloinen Transparaden käytti murtaja-avustusta vain kerran... Helsingin edusta on huomattavasti vaikeampi jäiden kannalta

1A Superilla pitäisi kyetä kulkemaan Rigan lähes aina ilman avustusta.

Teijo Niemelä

  • Försti
  • ****
  • Viestejä: 623
    • www.cruisebusiness.com, twitter.com/cruisebusiness
Johan niitä matkoja jaetaan ilmaiseksi. Ei riitä, että kirjekuoressa lähetetään lahjakortti, mutta tänään tuli sellainen ilmaisjakeluna, ilman kuorta ja nimeä, postin mukana: Helsinki-Tukholma-Helsinki, A- tai B-hytissä... Että, sellaista kampanjointia.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Risto Hartikainen

  • Matruusi
  • **
  • Viestejä: 174
    • Rahapeliopas
Missä päin Posti on moisia jakanut? Ei ainakaan Vantaan Länsimäessä.