Aker Finnyardsille Viking Linen uuden Tallinnan laivan tilaus

Aloittaja Teijo Niemelä, 21.11.2005, 12:09:18

« edellinen - seuraava »

Memi Tuurola

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 11.04.2007, 21:23:11
Ennen kuin alan siirtelemään näitä viestejä oikeaan ketjuun olisi kiva kuulla lähde/perustelu väitteellesi.

Mieheni työskentelee Akerilla ja kertoi tuon Galaxy 2:n lohkon saapumisesta telakalle viime viikolla

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Memi Tuurola - 11.04.2007, 21:58:04
Mieheni työskentelee Akerilla ja kertoi tuon Galaxy 2:n lohkon saapumisesta telakalle viime viikolla

Ja tuo lohkohan saapuikin telakalle jokunen päivä sitten:
http://mir.1g.fi/kuvat/laivakuvat/2007-4-9-Helsinki/IMG_7707.jpg

Kysymys kuuluukin ovatko nämä tänään saapuneet palatkin Galaxy 2:en vai onko telakalle lyhyen ajan sisällä tullut lohkoja kumpaankin laivaan?
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Wirrankosken Rami

Laittakaas joku nerokas näiden kahden "lohkon" kuvat vierekkäin, rikkakkain tai muiten vaan vertailuun...Ja siitähän saadaan sitten HS:n Nyt-liitteen mukainen "hehän ovat kuin kaksi marjaa" -sarjis... ::) ;D

Aleksi Lindström

Voihan se tietty olla niinkin että nää tänpäiväsetkin kuuluu Galaxy 2 / Luxury / NB 1361:lle (!) mutta joka tapauksessa maallikosta tuntuu oudolta ensin tuoda ainakin puoli laivaa Ranskasta ja sitten taas rahtailla jotain minilohkoja Turusta... Itse olin ainakin visioinut että Ranskasta tulisi myös peräosa jossain vaiheessa... :-X

Pekka Ruponen

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 11.04.2007, 20:11:45
Osaako muuten kukaan kertoa miksi nuo paloihin spreijatut merkinnät ovat ylösalaisin?

Merkinnät ovat ylösalaisin, koska osalohkot (kansi ja sen alapuoliset laipiot), joista tuo suurlohko on kasattu valmistetaan ylösalaisin.
Pekka Ruponen

Ville Taavitsainen

Muistanko nyt oikein vai onko Galaxyssä yksi rahtikansi ja siinä toisella/molemmilla puolilla keskicasingia autohyllyt? ja Uuteen viikkariin tulee yksi rahtikansi ja yksi matalampi autokansi erikseen?

jos näin oli eli muistin molemmissa tapauksissa oikein niin palat ovat Viikkariin. näkeehän sen itsekkin tuosta kuvasta.
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Ville Alho

Lainaus käyttäjältä: Ville Taavitsainen - 11.04.2007, 22:34:59
Muistanko nyt oikein vai onko Galaxyssä yksi rahtikansi ja siinä toisella/molemmilla puolilla keskicasingia autohyllyt? ja Uuteen viikkariin tulee yksi rahtikansi ja yksi matalampi autokansi erikseen?

jos näin oli eli muistin molemmissa tapauksissa oikein niin palat ovat Viikkariin. näkeehän sen itsekkin tuosta kuvasta.

Juu, uuteen punaiseen tulee kansi busseille ja rekoille ja sen päälle erikseen kansi henkilöautoille.

Kimmo Rantanen

Kyllähän tuo Luxuryyn Ranskassa valmistettu ja jo aikaisemmin Suomeen roudattu lohko näyttäisi tuossa Miranin linkittämässä kuvassa olevan jo ihan kokonaisuudessaan. Verratkaa kuvaa piirrokseen:

http://www.maximini.org/cscn/photos/06_03_2006_Contrat_Aker.pdf
http://mir.1g.fi/kuvat/laivakuvat/2007-4-9-Helsinki/IMG_7707.jpg

Ja voihan sen päätellä niistä kansistakin, että tänään Helsinkiin saapunut lohko kuuluu XPRSsiin... ::)

Jarkko Korhonen

"XPRS luovutetaan Helsingin telakalta tammikuussa vuonna 2008. Aluksen lohkot uitetaan Helsinkiin ensi helmikuussa."

http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2006-10-04,104:4:409488,1:0:0:0:0:0:

XPRS myöhässä vai epätarkkaa raportointia ts. pitäisikö olla alkaen helmikuussa?
Perämies on erämies.

Väyrysen Antti

Entäs minkä lohkoja Kraft+Scanbarge toi reilu pari viikkoa sitten?
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Heikki Saraste

Aioin kysyä eilen tästä laivalohkosta, mutta foorumi oli jumissa, eikä kysymys lähtenyt eteenpäin. Se taisi olla hyväkin, koska nyt asiasta on jo enemmän tietoa. Arvelin laivalohkoa alussa uuden Viking Linen lautan kappaleeksi, kunnes s/s Tursolla tapaamani henkilö kertoi sen olevan Carnival Cruise Lines -varustamon uuteen alukseen tuleva kappale, joka tuotiin Ranskasta tänne varastoon, kun se sattui valmistumaan. Etsin netistä tietoa, mikä kyseisen varustamon alus olisi tekeillä Suomessa, mutta mikään vaihtoehto ei oikein täsmännyt. Nyt kun katselin eri laivojen kuvia ja vertailin kappaleen kuvaa niihin, m/s Galaxyn sivuprofiili täsmäsi aika hyvin. Eli jotain sukua kyseiselle laivalle tämä kappale näyttäisi olevan.

http://mir.1g.fi/kuvat/laivakuvat/2007-4-9-Helsinki/IMG_7707.jpg
http://static.flickr.com/56/130846214_d2f68c5e74.jpg

Lohko on Tallink-tekstin kohdalta.





Ville Taavitsainen

Pala on Galaxy 2:sen osa, se selvitettiin jo keskustelussa joka käsittelee kyseistä laivaa. Aker ei rakenna missään päin ranskaa tai maailmaa Carnival Corporationille laivoja tai niiden osia. Ennemminkin kaikille Carnivalin kilpailijoille  :)
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Miran Hamidulla

#192
Tämän päiväisen kölinlaskun yhteydessä on sitten vihdoin paljastettu XPRSin "suuret salaisuudet"...

http://www.vikingline.fi/yritysinfo/lehdistotiedotteet/uutiset_070416_xprs_kolinlasku.asp

Myös läpileikkaus ja kansikartat löytyvät...

http://www.vikingline.fi/merella/viking_xprs/lapileikkaus.asp

Lisäksi XPRSin esittelysivuille on tullut tietoa ja kuvia aluksen palveluista ja hyteistä.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Jarkko Korhonen

238 hyttiä/728 vuodepaikkaa (vrt. Rosella 1184)= ei nykyisenkaltaista miniristeilytoimintaa  :(
Perämies on erämies.

Miran Hamidulla

Onko Rosellan miniristeilytoiminnalla käyttöä noin suurelle hyttimäärälle? Ehkä Viikkarilla on laskettu, että tuo hyttimäärä riittää miniristeilyasiakkaiden ja muiden laivassa yöpyvien tarpeisiin.

Mitä noihin XPRSin tiloihin muuten tulee, niin olen lievästi pettynyt. Aluksen hehkutettiin olevan selkeästi Staria parempi ja ravintolakonseptin piti olla "vallankumouksellinen". Kuitenkin kaikki nuo ravintolat ovat jo jollain tapaa nykyisilläkin lautoilla nähtyjä. Esimerkiksi tuollainen tanssibaarin ja kahvilan yhdistelmä on tuttua tavaraa jo Turun linjalta. Alus on kutakuinkin Starin kokoinen, mutta silti Starilla vaikuttaisi olevan yleistä tilaa enemmän, mutta XPRSillä on kuitenkin selkeästi enemmän matkustajapaikkoja. Kuinkakohan ruuhkaista aluksen tiloissa tulee olemaan täydellä päivävuorolla?
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar