Aker Finnyardsille Viking Linen uuden Tallinnan laivan tilaus

Aloittaja Teijo Niemelä, 21.11.2005, 12:09:18

« edellinen - seuraava »

Miia

Kai mar toi uus Viikkari pitää mennä testaamaan kun tulee liikenteeseen.Onko kellään tietoa koska siihen saa varata liput? :)

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Santeri Lahdensalo - 21.09.2007, 15:49:26
Tämähän sopii Tallinkille kuin hammas suuhun. Tallink saa operoida Starilla ainoana pikalaivana tammi-maaliskuun.
Kaikkihan odottavat vesi kielellä m/s Viking XPRS:ää, ei siinä Tallink pahemmin mitään voita, kun m/s Rosella seilaa loppuunmyytynä siihen asti kun XPRS tulee liikenteeseen.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Harri Muhonen

Linjakkaan näköinen laiva on viikkarille tulossa. Hyvin sopii laivastoon sen verran on
havaittavissa perinteistä muotoilua keulaosassa, perän ja komean korsteenin antaessa
vauhdikasta vaikutelmaa. Niin ja värityksessä on noudatettu varustamon perinteistä linjaa
eikä ole lähdetty turhia kikkailemaan.

XPeRSeelle  :beer:

Eero Vaskonen

Mielestäni XPRS nimi on ihan hyvä..
Hienon näkönen alus on tulossa!! Pitänee kokeilla sitten kun liikenteeseen pääsee  :beer:

Wirrankosken Rami

Lainaus käyttäjältä: Lasse Mäkinen - 21.09.2007, 14:47:37
Ja mistäs lähtien Ahvenanmaalla kotisatamaa pitävät laivat on liputettu jonnekin muualle kuin Suomeen? :)

...esim romu-lumbergin tankkerit? ::)

Janne Koskinen

#380
Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 22.09.2007, 15:55:29
...esim romu-lumbergin tankkerit? ::)
Off-topicissa ollaan; One of the most modern fleets in the World:    http://www.lundqvist.aland.fi/Fleet.htm
,mutta sen verran aiheessa VL:n suurimman omistajan muodossa.
Toki uudehkokin alus voi olla romu.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Wirrankosken Rami

Aivan varmasti ollaa OU:lla, mutta harva taitaa enää muistaa, että Lundqvistin varustamoa kutsuttiin aikoinaan tuohon tyyliin. ::) He tekivät sitten "eriksonit" eli liputtivat laivansa mukavimmille maille. Uusi Viking *** saanee siis Suomen lipun, koska tulee ajamaan Hki-Tallinn-reitillä, vaikka voisi hulmauttaa blå-gul-rödaakin.

Olli Tuominen

Equasiksesta löytyy jo Viking XPRS ja lipuksi ilmoitetaan Suomea. Mene ja tiedä...

Wirrankosken Rami

Ja mitäs ihmeellistä tässä on? Laivan persiössähän lukee Mariehamn... ::)

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 23.09.2007, 19:24:00
Ja mitäs ihmeellistä tässä on? Laivan persiössähän lukee Mariehamn... ::)
Mutta kun se Mariehamn on Kongossa! No, eipä silti, eihän mikään nyky-Vikingeistä hulmauttele blå-gul-rödaa niin miksei tämäkään.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Miro

Lainaus käyttäjältä: Olli Tuominen - 23.09.2007, 16:42:35
Equasiksesta löytyy jo Viking XPRS ja lipuksi ilmoitetaan Suomea. Mene ja tiedä...

Jos näin on että lippu on Suomi/Åland niin iso :thumb: Vikingille että luottavat/työllistävät suomalaista merenkulkijaa eli Rosellan miehistölle löytyy duunia jatkossakin. Lienee jopa niin että lisähenkilökuntaa joudutaan palkkaamaan koska tuskin Rosellan kokoisen laivan henkilökunnalla pyöritetään Viking XPRS:ää.

Timo Selkälä

En usko että XPRS vaatii huomattavasti suurempaa henkilökuntaa kuin Rosella, sillä alus on taatusti suunniteltu henkilökunnan tarpeen minimoimiseksi. Kesällä varmaan on väkeä enemmän, mutta tuskin talvisin. Koska alus viettää vähemmän aikaa merellä niin tarvittavien työtuntien määrää laskenee hiukan, ja satamissa on taas hivenen enemmän aikaa hoitaa esimerkiksi varastojen täydennys sekä kauppojen hyllyjen uudelleen täyttö. Tosin: Jos se esim. kesällä 2009 ajaisi yhden päivittäisen menopaluuvuoron niin uskoisin sen tarkoittavan lisähenkilökunnan tarvetta. Nykyisellään sitä tuskin tarvitaan.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Henri Sutinen

#387
Lainaus käyttäjältä: Miro Karttunen - 24.09.2007, 11:26:07
Jos näin on että lippu on Suomi/Åland niin iso :thumb: Vikingille että luottavat/työllistävät suomalaista merenkulkijaa eli Rosellan miehistölle löytyy duunia jatkossakin. Lienee jopa niin että lisähenkilökuntaa joudutaan palkkaamaan koska tuskin Rosellan kokoisen laivan henkilökunnalla pyöritetään Viking XPRS:ää.

Tässä taas yksi syy lisää, miksi Viikkarin olisi syytä panostaa brändin luomiseen suomalaiseen suuntaan. Vaikka laivafriikit (positiivinen ilmaus!) hyvin asian tietävät, uskon että tavantallaaja mieltää edelleen Silja Linen suomalaisemmaksi :(

Olisi niin makea markkinarako iskeä kiilaa Tallinkiin ja TallinkSiljaan, mutta Viikkari ei tee mitään. Nukutaanko siellä, vai onko varustamoilla joku "herrasmiessopimus" ettei ruveta keulimaan miehistöllä ja varustamon kotimaalla?

Ville Järvinen

Uskoisin kyllä että Viking Line tulee vielä mainostamaan kyseistä alusta ainoana suomalaisena suurena pika-aluksena Helsinki-Tallinna reitillä. Ihmettelen suuresti jos jättävät tämän mahdollisuuden käyttämättä.
Uskon että mikäli liputettaisiin Eestiin, siitä koituisi kuitenkin enemmän haittaa kuin hyötyä; Saisivat iltapäivälehdet taas uutisoida miten Viking vaihtaa suomalaisen työvoiman virolaiseen, ja tulisi todella huonoa PR:ää. Näin nousevat matkustajaluvut saattaisivat jälleen kääntyä laskuun kaikilla suomesta lähtevillä reiteillä.
Kun taasen alus laitetaankin Suomen lipun alle, niin saadaan todella hyvää julkisuutta suomalaisena yhtiönä, joka luottaa suomalaiseen työvoimaan. Käytännössä Viking Linellä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin liputtaa uusi alus suomeen.

als

#389
Lainaus käyttäjältä: Miro Karttunen - 24.09.2007, 11:26:07
Jos näin on että lippu on Suomi/Åland niin iso :thumb: Vikingille että luottavat/työllistävät suomalaista merenkulkijaa eli Rosellan miehistölle löytyy duunia jatkossakin. Lienee jopa niin että lisähenkilökuntaa joudutaan palkkaamaan koska tuskin Rosellan kokoisen laivan henkilökunnalla pyöritetään Viking XPRS:ää.
Ei ihan noinkaan. Rosellan perämies väitti elokuussa, ettei ole todellakaan niin varmaan että Rosellalta siirrytään XPRS:lle.. :-[ En kyllä tiedä syytä, mutta samainen perämies sanoi minulle painolastitankkien tyhjennyksen olevan löylyvesien tyhjennystä! 8) Joko ymmärsin väärin, taikka sitten perämies luuli oikeasti minun luulevan näin olevan.. Eihän Rosellalla taideta pitää enää edes asiakas-saunaa? Toisaalta painolastihan koostuisi tuossa mm. löylyvesistä ja muista paskavesistä mitä aluksesta löytyy. Ymmärsinkö oikein?

Vähän OT:lle..