Aker Finnyardsille Viking Linen uuden Tallinnan laivan tilaus

Aloittaja Teijo Niemelä, 21.11.2005, 12:09:18

« edellinen - seuraava »

Karri Koho

Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 08.04.2008, 20:38:01
Onkohan tässä jokin turvallisuusjuttu taustalla? Vaarallisten aineiden kuljetukset kenties? Luulen itse että on kyseessä vain jonkinlainen tyylisuunta...[/offtopic]
Vaaralliset aineet on yksi ja sit toinen tyylin aiheuttaja lienee perän rakenteet. Kun perä on solakka ja pitkä, ei ole niin paljon nostetta. Perän rakentaminen taipumien minimoimiseksi lisävahvistuksin tulee näin kalliiksi. Siksi perä jätetään ilman ylimääräisiä rakennelmia. Vrt. vanha kalusto Rosella, V.Sally, Diana II. Näin minulle on kerrottu. Superstar on eri tyyppinen, ei ehkä niin energiatehokas (villi arvaus). Toisaalta Superstar on perästä melko yhtenäinen "palkki", joten se lisää jäykkyyttä.

Ville Taavitsainen

Lainaus käyttäjältä: Aleksi Lindström - 08.04.2008, 19:21:40
Niih paitsi kuten täälläkin on jo moneen kertaan mainittu, XPRS ei ole lyhenne expressistä vaan sanasta experience, tosin tätä ei ole vielä tiennyt kukaan ei-laivaharrastaja jonka kanssa laivasta on ollut puhetta...

Ei kai kukaan laivaharrastaja tosissaan usko tuohon Experience-hömppään? kyllähän se on ihan selvää että XPRS tulee sanasta Express ja juurikin tuo väite että sana nimen takana olisi "Experience" on vikingillä keksitty suuren yleisön harhaan johtamiseksi. Mutta siinäkin meni vikaan kun joka tapauksessa kun tavallinen tallaaja, joka tuota yhtä lehdistötiedotetta ei ole lukenut ja joka tuon nimen näkee laivan kyljessä, sanoo että "Kato, Viking Express". ja sillä nimellä tuo alus tullaan varmasti tuntemaan.

eikä Vikingkään kovin tosissaan voi olla tuon "Experiencen" kanssa kun ei missään muussa ennakkomainonnassa ole kerrottu mitä nimen pitäisi merkitä ja mistä se on keksitty. toisin kuin Rosellaa käsittelevässä uudessa lehdistötiedotteessa jossa kerrotaan kyllä yli 25 vuotiaan laivan nimen historiasta ja siitä mistä nimi on peräisin (Roslagen => Rosella)

Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Jari Nieminen

Lainaus käyttäjältä: Karri Koho - 08.04.2008, 21:03:05
Vaaralliset aineet on yksi ja sit ...
Ne vaaralliset aineet mitä sisälle voi ottaa, voi ottaa koko täkin pituudelta!!!

Karri Koho

Näist vaarallisista aineista on moni puhunut foorumilla, mutta tämä on siis hömppää? Jari, tiedät ilmeisesti asian työn tms. puolesta?

Jouni Kalliomäki

Lainaus käyttäjältä: Karri Koho - 10.04.2008, 22:04:50
Näist vaarallisista aineista on moni puhunut foorumilla, mutta tämä on siis hömppää? Jari, tiedät ilmeisesti asian työn tms. puolesta?

Kaikenlaista kulkee laivoilla, itselläkin ollut joskus kiva kuljetus...  :) Tuolla jotain tietoa ja säädösten numeroita, joista lisää tietoa, uskoisin...:

http://www.mintc.fi/scripts/cgiip.exe/WService=lvm/cm/pub/showdoc.p?docid=2003&menuid=101

Janne Koskinen

#605
Viimeksi IMO/IMDG lasteja matkustaja-alukselle (matkustaja-alus=yli 12 matkustajaa) yli 10 vuotta sitten lastanneena niin, silloisten määräysten mukaan IMDG-lasteja sai ottaa 1/suunta. Otettiin aina ihan keulaan tai perään; nopean ulossaanti mahdollisuuden vuoksi. Tosin määräykset on saattaneet muuttua. Finnlinkin aluksilla taitaa tosin kulkea IMDG-lasteja enemmänkin. Muistan joidenkin varustamojen ajaneen erillisiä IMDG-vuoroja, jolloin otettiin max. 12 pax. Joku muu varmaan tietää paremmin.

EDIT: Finnlink taitaa ajaa ainakin osittain ADR-säännøin (maaliikennesäännøin) kuten jo Ugissa aikoinaan. Sorry OT:ssa hiippailu.

http://www.mintc.fi/oliver/upl828-LVM36_2007.pdf
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Jouni Kalliomäki

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 11.04.2008, 00:21:09
Viimeksi IMO/IMDG lasteja matkustaja-alukselle (matkustaja-alus=yli 12 matkustajaa) yli 10 vuotta sitten lastanneena niin, silloisten määräysten mukaan IMDG-lasteja sai ottaa 1/suunta. Otettiin aina ihan keulaan tai perään; nopean ulossaanti mahdollisuuden vuoksi. Tosin määräykset on saattaneet muuttua.

Jeps, näinhän se meni ainakin muutama vuosi sitten, en tiedä onko muuttunut. Todennäköisesti ei. Itsekin mietin hieman turvallisuutta, mutta kait se on laskettua, mitä voi viedä ja miten laivoilla. Kaikki ei ole niin pahaa kuin näyttää...

Jukka Koskimies

Viking XPRS on vielä Raumalla mutta näköjään ajattelee tulla Helsinkiin huomisillaksi (16.4.) klo 19.

Jari Nieminen


Roope Haapala

Ilmeisesti lähtenyt jo tänään koska ei näkynyt enää telakalla  :)
Minkäs minä sille mahdan?

Pekka Laakso

Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Jore Vornanen

Näyttää Xprs olevan kiertämässä Ahvenanmaata. Matkanopeus AIS:n mukaan 26,8 solmua. Pistäytyneekö Maarianhaminassa matkallaan?

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Jore Vornanen - 15.04.2008, 21:31:24
Näyttää Xprs olevan kiertämässä Ahvenanmaata. Matkanopeus AIS:n mukaan 26,8 solmua. Pistäytyneekö Maarianhaminassa matkallaan?
Kunniakierroksella esittäytymässä kotonaan !
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Pekka Laakso

Vielä mahdollisesti kiinnostuneille tiedoksi, että XPRS:n lähtö näkyy Rauma Steven webbikamerassa 15. päivä aikahaulla 16:20
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Jukka Koskimies

XPRS näkyy nyt köyhän miehen AISLivessä Hangon kohdalla niin että todellisuudessa lienee jo muutamaa kymmentä mailia lähempänä.