Arvaa laiva ja kuvauspaikka

Aloittaja Aarne Saarinen, 08.10.2012, 20:33:20

« edellinen - seuraava »

Rami Kristian Wirrankoski

Mitäpä tuosta Viialasta tarvis tietää? Siitä en kyl kovinkaan paljoa, mutta tässä jotain.

s/s VIIALA. Entiset nimet OLLE, TOIMI ja OLLE. Alkeperäinen nimi, rakennuspaikka ja -vuosi ei tiedossa.
Mitat: 15,45 x 3,55metriä. Hörykone 62 indikoitua hv. Kattila tehty 1908.
Ostettiin 1930-luvulla Ruotsista Tornion Röyttään hinaajaksi. SItten myytiin Himangalle ja sieltä Kokkolan Ykspihlajaan.
Viiala Oy osti sen ilmeisesti 1947. Höyrykäyttöinen 1950-luvun alkuun. Nykyisin olemassa huvikäytössä Tampereen vesillä...

Pertti Nuottimäki

Tuo Ruotsista Suomeen muutto on mielenkiintoinen. Laivan tai oikeastaan filminpätkän otti puheeksi ruotsalainen höyrylaivamies jolla on meriittiä mm. Rexin, Örnenin ja Boren(jäänmurtaja) kunnostuksesta. Saapa nähdä löytyisikö häneltä jotain uutta tietoa. Jos niin käy, en tietoa panttaa.
S/s Mary, Å/f Runn

Lauri Pakkanen

Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Rami Kristian Wirrankoski

#243
Paikkahan on toki Viipuri...muuta saavat jatkaa siitä mitä, miksi, milloin  ;)
Ehkäpä vihjeet riittivät..=D

Kerrotaan sitten vielä, että kuvasta puuttuu s/s Warkaus...

Jari Granlund

Höyrylaivoja (LauriJaSaimaaAinakin)Viipurissa2011MatkallaPietarinRegattaan.

Tai.

Höyrylaivoja(LauriJaSaimaaAinakin)ViipurinRegatassa1993.

Toivottavasti äidinkielenopettajani ei koskaan näe tätä.

Rami Kristian Wirrankoski

Ei Jari kumpikaan vastauksistasi osunut (ja en kerro äidinkielen opellesi..heheh)  ;D

Matti Tersa

etualalla S/s Lauri, Laurin takana KruunuSaimaa, taaimmaisena ja lähimpänä Knuutinpojan patsasta silloinen S/s Louhivesi. Louhivesi toimi valuutamyymälänä ja ravintolana tuossa Linnansillan kupeessa. Oisko ollu jo hieman ennen Neuvostoliiton romahtamista ja jonkun aikaa sen jälkeen. Louhiveden alkuperäinen nimi on Imatra II, sen jälkeen Lappeenranta. Nykyisin m/s Sunnan ....
masa tersa

Lauri Pakkanen

Perhana. Nyt tuli kyllä oikea vastaus!
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Jari Granlund

Vähän jäi vielä epäselväksi milloin ja miksi laivat ovat Viipurissa. Haben Sie rautalanka, Bitte?

Rami Kristian Wirrankoski

Koska tietoa ei tullut, niin tässä: alukset ovat Viipurissa elokuussa 1970. Kyseessä oli "tutustumismatka" reittiin ja kaupunkiin suunniteltua Viipurin regattaa varten - joka sitten toteutuikin Viipurin juhlavuonna =)

Lauri Pakkanen

1970?  :D

Ja niin, se etummainen matkustajalaiva on todellakin ex-Louhivesi, tuossa vaiheessa jo m/s Imatra II.
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Heikka Hirvonen


Marko Mäkelä


Heikka Hirvonen

Tais olla liian helppo  ;)

Lauri Pakkanen

Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.