Kirjoittaja Aihe: MV Werften (oli: Genting Hong Kong ostaa kolme Nordic Yardsin telakkaa Saksasta)  (Luettu 11726 kertaa)

Teijo Niemelä

  • Försti
  • ****
  • Viestejä: 623
    • www.cruisebusiness.com, twitter.com/cruisebusiness
Mielenkiintoinen kuvio, etta Genting Hong Kong alkaa rakentaa uudisrakennuksiaan omilla telakoillaan. Aiemmin se oli ostanut jo Lloyd Werftin:

http://cruisebusiness.com/index.php/news-section/top-headlines-category/5992-genting-hong-kong-acquires-three-more-shipyards-in-germany-2
« Viimeksi muokattu: 12.01.2022, 15:58:35 kirjoittanut Tuomas Romu »
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Johan Snellman

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 56
Mielenkiintoista on varsinkin se mistä matkustajalaiva osaaminen hankitaan. Stralsundin suoritus Scandlinesin lautoissa oli sen verran surkea että pelottaa.Hasardipeliä niin kuin laulussa sanotaan.

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 5361
Mielenkiintoista on varsinkin se mistä matkustajalaiva osaaminen hankitaan.
Aiemmin heidän hankkimaltaan Lloyd Werftiltä todennäköisesti. Tosin sehän on erittäin tapaturmaherkkä telakka, paljon hämminkiä sattunut vuosien varrella alkaen Pride of American kallistumisesta...

Veikkaan, että näillä Itämeren rannikon telakoilla tultaneen tekemään runko- ja lohkotöitä Bremerhaveniin.
Copyright © 2022 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Tuomas Romu

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 2073
Arctech Helsinki Shipyardilta katoaa merkittävä länsimainen kilpailija, jos uusi omistaja ei aio panostaa arktisiin aluksiin.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Teijo Niemelä

  • Försti
  • ****
  • Viestejä: 623
    • www.cruisebusiness.com, twitter.com/cruisebusiness
Mielenkiintoista on varsinkin se mistä matkustajalaiva osaaminen hankitaan. Stralsundin suoritus Scandlinesin lautoissa oli sen verran surkea että pelottaa.Hasardipeliä niin kuin laulussa sanotaan.

Lloyd Werft palkkasi Jarmo Laakson johtamaan telakoiden integrointia. Viimeksi han toimi RCI:n projektipaallikkona Meyerin Papenburgin telakalla.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Juhani Mehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2298
  • Chios Luck tulossa Kantvikiin 2.10.2013
Deltamarin ja Elomatic suunnittelevat Star Cruisesille MV Werftenillä (Gentingin telakoiden yhteisnimi) rakennettavan 200.001 bt:n risteilijän. Alus tulee olemaan suurin Saksassa koskaan rakennettu matkustaja-alus, ja muutenkin yksi maailman suurimpia. Aluksen pituudeksi tulee 340 ja leveydeksi 54 metriä ja se luovutetaan vuonna 2020. Projekti on kautta aikain suurin sekä Deltamarinille että Elomaticille.

Deltamarinin uutinen
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2652
    • kships.blogspot.com
Lopultahan tässä telakkaorganisoitisopassa kävi niin, että noista Nordic Yardsin telakoista muodostettiin uudisrakennustelakka MV Werften - joka käytännössä keskittyy rakentamaan aluksia Gentingin brändeille - mutta Lloyd Werft jää uuden yhtiön ulkopuolelle eikä osallistu uudisrakennuksiin, vaan jatkaa nykyiseen tapaan korjaus- ja muutostyötelakkana.

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 5361
Lopultahan tässä telakkaorganisoitisopassa kävi niin, että noista Nordic Yardsin telakoista muodostettiin uudisrakennustelakka MV Werften - joka käytännössä keskittyy rakentamaan aluksia Gentingin brändeille - mutta Lloyd Werft jää uuden yhtiön ulkopuolelle eikä osallistu uudisrakennuksiin, vaan jatkaa nykyiseen tapaan korjaus- ja muutostyötelakkana.
Lloyd Werftin tapauksessa tarkoittanet jatkamista laivojen polttamistelakkana. Tuskinpa millään muulla länsimaisella korjaustelakalla on sattunut vuosien aikana yhtä monta korjaus- tai asennustöistä syttynyttä laivapaloa... :P
Copyright © 2022 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:

Tuomas Romu

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 2073
MV Werften konkurssiin:

Cruise Ship Builder MV Werften Files for Bankruptcy

Telakalla on tällä hetkellä rakenteilla peräti 9500 matkustajan Global Dream, jonka valmiusaste on noin 75 %. Aluksen suunnittelussa ovat olleet mukana myös suomalaiset Deltamarin ja Elomatic:

Deltamarin and Elomatic to design second Global class cruise ship for MV WERFTEN

edit: Samassa rytäkässä meni ilmeisesti myös Lloyd Werft:

Germany blames Malaysian owner for shipyard bankruptcy
« Viimeksi muokattu: 11.01.2022, 18:41:26 kirjoittanut Tuomas Romu »
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Tuomas Romu

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 2073
All information and details given in good faith but not guaranteed!