Silja Europa siirtyy Helsinki - Tallinna linjalle

Aloittaja Alexsander Bagelius, 07.11.2012, 21:00:50

« edellinen - seuraava »

Marko Manninen

Lainaus käyttäjältä: Jussi Lampinen - 01.08.2014, 19:02:38
Täällähän sitä kannattaa valittaa jos joku ei ole laivalla toiminut. Oliskohan oikeampi osoite laivan info matkan aikana voisi saada asiat korjaantumaan

Veikkaan, että on valitettukin. Toiset antaa asiakaspalautetta laivaa vaihtamalla. Plastic tai Kreisi on vaihtoehtoja, kuitenkin Europalle.
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Sami Myllymäki

Tallinkilla on ihan turha valittaa respaan mitään. Olen joskus valittanut ja siellä vaan levitetään käsiä.

Tallink-Siljalla ei nyt sitten ole kuin kaksi laivaa enää mun silmissäni: Serenade ja Symphony, tietty myös Isabelle mutta ei oikein innosta kun tietää että sekin on 'raiskattu' Vikingin ajoista  :-[

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Sami Myllymäki - 02.08.2014, 19:49:48
Tallinkilla on ihan turha valittaa respaan mitään. Olen joskus valittanut ja siellä vaan levitetään käsiä.

Jep. Kun mutsi kävi sanomassa, että hytissä on 28 astetta lämmintä ja venttiileistä tulee astmaisen hiiren yskähdyksen verran raitista ilmaa, niin respasta sanottiin että illalla alkaa tulla viileää ilmaa kun ulkoilmakin jäähtyy. Ehkä tämän voisi hyväksyä jossain G-luokan hytissä konehuoneen alla, mutta ei noissa kalliimman hintaluokan hyteissä.

Muutakin vikaa risteilyssä toki oli, mutta ilmastoinnin/ilmanvaihdon toimimattomuus on selkeä laivaan liittyvä tekninen epäkohta.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Joni Huopana

#423
Minä olen työn puolesta käynyt läpi kaikki TallinkSiiljan 11 laivaa hytteineen reilun puolentoista vuoden aikana, eikä ole ollut mitään ilmastointiongelmia minkään laivan kohdalla. Myönnetäköön, että en ole yrittänyt jäähdyttää hyttiä alle 22 asteen.

Harri Anukka

Lainaus käyttäjältä: Joni Huopana - 02.08.2014, 21:53:05
Minä olen työn puolesta käynyt läpi kaikki TallinkSiiljan 11 laivaa hytteineen reilun puolentoista vuoden aikana, eikä ole ollut mitään ilmastointiongelmia minkään laivan kohdalla. Myönnetäköön, että en ole yrittänyt jäähdyttää hyttiä alle 22 asteen.

No nämä viimeaikaiset helteet ovat kyllä olleet liikaa Europalle, varmaan on joku ilmastointikoje mennyt epäkuntoon siellä, sitä ei edes välttämättä saa korjattua ihan hetkessä... tarkoitan että jos vaatii varaosia jne.
Mutta myönnetään että asiakaspalvelun osalta, niin varmaan laivan respassa olisi parantamisen varaa, tai sitten ei vain täysin ymmärretty ongelmaa... tai ongelma oli tiedossa, ei vain koska se saadaan korjattua.

Kuitenkin kun lukee näitä, niin alkaa tuntua melkein ihan hyvältä että päästään Silja Europasta eroon, se näyttäisi vaativan niin paljon huoltoa että ei Tallink ikinä laita siihen niin paljon rahaa ja nyt kun tilalle tulee ihan hyväkuntoinen laiva, niin ei pitäisi olla valittamista (paitsi ehkä asiakaspalvelusta)

Ville Taavitsainen

Se nyt vaan on niin et jossain vaiheessa kovalla kulutuksella ollut laiva (tai vaikka auto tai mikä vaan) menee siihen kuntoon että korjaamalla siitä tulee ihan ok mutta todella uudenveroiseksi sen laittaminen on ihan mahdoton juttu taloudellisesti. Jos se laiva olisi tarkoitus laittaa jonnekkin naftaliiniin niin kannattaisiahan se korjata mutta rikki se menee kuitenkin jos se käyttöön laitetaan korjausten jälkeen.

Europalla olisi edelleen voinut vaihdella mattoja ja korjata tuolien kankaita, tai jopa repiä joistain tiloista laipioita myöten kaikki pois niinkuin esin Stena tekee ja rakentaa uudelleen mutta siltikin sen iän näkee joistakin kohdista. Hissit ihan ala-arvioisessa kunnossa ja hyttien kattoja korjailtu peltilevyillä sänkyjen yläpuolilta. kaikki hyttien ovet pitäisi vaihtaa jos haluaa siistin laivasta. porraskäytävät repsotti joka paikassa ja porrastasanteiden lattiasta pellit noussut ylös ja notkui jalan alla. Itse ainakin kaikkeen tuollaiseen tulee kiinnitettyä huomiota ja se syö kyllä arvostusta laivaa kohtaan.

Itse juuri piti vanhan auton kanssa tehdä päätös että nyt riittää rahan laittaminen siihen ja uudempaa tilalle vaikka vanhakin auto uskollisesti kuljetti 7 vuotta ja oli melkein jopa keräilymalli (GTI) joita ei paljoa enää missään näe. Mutta uudempi, ilmastoitu, ruosteeton, taloudellisempi, hyvässä maalissa, ja helpompi saada päästöistä läpi kiinnosti helppoudellaan. Ihan sama varmaan tullut Tallinkille eteen Europan kohdalla
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Mika Honkonen

Noihin asiakas  palvelu tilanteisiin pitää muistaa että hekin ovat ihmisiä. Jos kahtena tai kolmena päivänä on parisataa ihmistä valittanu samasta asiasta ja osa vieläpä enemmän asiattomasti kuin asiallisesti niin alkaa se ottaa pannuun. Varsinkin baltialaisen dna:n omaavat ihmiset osaa olla tylyn oloisia vaikkeivat sitä tarkoita. Jos on tottunu aina iloisiin karjalais tyttöihin niin sitten on mentävä  saimaalle. Tallink on mielestäni viime vuosina kuitenkin saanut reklytoitua/koulutettua asiallisempaa henkilökuntaa kuin ennen.
"When the weatherman issues a hurricane warning, there's a pretty good chance you're going to get your ass kicked"  Capt. Phil Harris