Galaxylle sisar

Aloittaja Wirrankosken Rami, 21.04.2005, 13:17:01

« edellinen - seuraava »

Niko Viirret

#150
Siis kun tämä " Luxury " korvaa Europan niin lähteekö Europa kokonaan Tallinkin laivastosta vai siirretäänkö se jollekkin muulle linjalle? Vai päästäänkö nauttimaan
uudesta Prince of Danmarkista? ::)

als

Lainaus käyttäjältä: Niko Viirret - 15.12.2006, 17:24:09
Siis kun tämä " Luxury " korvaa Europan niin lähteekö Europa kokonaan Tallinkin laivastosta vai siirretäänkö se jollekkin muulle linjalle?
Luulisin Europan siirtyvän ReBan tilalle Riika-Tukholma reitille?! Se kuulostaa realistiselta, kun muille reiteille ei kai uutta laivaa kaivata. No ehkä Paldiskin reitti?

Mikko R.

Lainaus käyttäjältä: Eero Halme - 15.12.2006, 16:37:48
Eiköhän se festari oo kuitenkin ensimmäisenä tappotuomiolla...mistäs moisen huhun oot muuten kuullut???

Heh heh...enmpäs kerro...  8)

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Mikko Ringman - 15.12.2006, 17:42:32
Heh heh...enmpäs kerro...  8)
Sitten lähdettäkin voi pitää todella "luotettavana".... ::)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Mikko R.

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 15.12.2006, 17:45:30
Sitten lähdettäkin voi pitää todella "luotettavana".... ::)

Siihen voi usko ken haluaa...tämä henkilö on tekemisissä niin telakan kuin koko muun merenkulun kanssa,Joten...

jonas

Lainaus käyttäjältä: Niko Viirret - 15.12.2006, 17:24:09
Siis kun tämä " Luxury " korvaa Europan niin lähteekö Europa kokonaan Tallinkin laivastosta vai siirretäänkö se jollekkin muulle linjalle? Vai päästäänkö nauttimaan
uudesta Prince of Danmarkista? ::)

Entä jos Europa korvaakin Festivalin aamuvuoroilla ja tämä taas siirtyy ReBan tilalle? Noh, keväällä varmasti lisää Turun linjasta ja mahdollisesti vihdoinkin niistä jo kerran sovituista RoPaxeista.

Kille

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 15.12.2006, 18:51:12
Entä jos Europa korvaakin Festivalin aamuvuoroilla ja tämä taas siirtyy ReBan tilalle? Noh, keväällä varmasti lisää Turun linjasta ja mahdollisesti vihdoinkin niistä jo kerran sovituista RoPaxeista.
Tuohon en oikeen jaksa itse uskoa, sillä Europa olisi aivan liian iso aamuvuoroille. Europan ajattaminen aamulla ei olisi taloudellisesti kannattavaa. Ei ole montaa matkustajaa Festivaalillakaan arkiaamuisin talvella ::)

Kalle Id

Turun reitin ylikapasiteetista on puhuttu jo iät ja ajat, eikä ongelmaa todellakaan helpottaisi jos reitille tuotaisiin 800 matkustajapaikkaa lisää.

Niko Viirret

#158
Mahtuuko tämä Luxury sitten siitä Ruissalon ja Pikisaaren välistä pujahtamaan, kun olen saanut sellaisen käsityksen että Europakin mahtuu siitä just ja just?

jonas

#159
Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 16.12.2006, 10:49:21
Tuohon en oikeen jaksa itse uskoa, sillä Europa olisi aivan liian iso aamuvuoroille. Europan ajattaminen aamulla ei olisi taloudellisesti kannattavaa. Ei ole montaa matkustajaa Festivaalillakaan arkiaamuisin talvella ::)

Aamuvuoro turusta on iltavuoro Tukholmasta. Kilpailija Cinderellalle ja Paradiselle... Jos ne muuttivat jo nyt Festarin iltavuorot Tukholmasta aiemmaksi, niin miksi se olisi liian iso? Ovatko ruotsalaiset jotenkin erilaisia matkustajia kuin suomalaiset?

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 16.12.2006, 15:26:26
Turun reitin ylikapasiteetista on puhuttu jo iät ja ajat, eikä ongelmaa todellakaan helpottaisi jos reitille tuotaisiin 800 matkustajapaikkaa lisää.

Juuh,  ja Galaxyn sisaren rekka-ja kaistametrimäärä tulee olemaan melko lailla sama kuin Festarin, joten mikä muuttuisi? Eihän kukaan varmaan lähde siitä, että laivat olisivat aina täynnä, vaan että ihmiset käyttäisivät paljon rahaa laivalla. Festaria houkuttelevampi Luxury varmasti joka tapauksessa on tarjontansa kannalta. Edelleen Turun linjan mahdolliset ongelmat ajallaan pystytään varmaankin ratkaisemaan niillä ropaxeilla, mutta siihen asti jos miettii olemassa olevalla kalustolla hoidettavaa liikennettä, niin miksi Luxury ja Europa olisivat huonompi pari reitillä kuin Europa ja Festival. ReBan korvaajana Festival olisi sitä paitsi loistava. Sama kokoluokka, mutta parempi kunto ja hivenen paremmin Riikan linjalle soveltuva lastikapasiteetti.

Kille

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 16.12.2006, 18:17:13
Aamuvuoro turusta on iltavuoro Tukholmasta. Kilpailija Cinderellalle ja Paradiselle... Jos ne muuttivat jo nyt Festarin iltavuorot Tukholmasta aiemmaksi, niin miksi se olisi liian iso? Ovatko ruotsalaiset jotenkin erilaisia matkustajia kuin suomalaiset?
Ovat ne ruotsalaiset erilaisa matkustajia. Jos katsoo vaikka millä laivalla esim Helsingin linjalla niin kyllä ruotsalaiset ovat selvä vähemmistö. Ruotsalaiset eivät oikeen pidä tästä Suomalaisten laivamatkustamis tyylistä. Ruotsalaiset menevät juuri Paradisen tyyppiselle risteilylle.

jonas

Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 16.12.2006, 18:36:13
Ovat ne ruotsalaiset erilaisa matkustajia. Jos katsoo vaikka millä laivalla esim Helsingin linjalla niin kyllä ruotsalaiset ovat selvä vähemmistö. Ruotsalaiset eivät oikeen pidä tästä Suomalaisten laivamatkustamis tyylistä. Ruotsalaiset menevät juuri Paradisen tyyppiselle risteilylle.

Jaahas, kuinkas sitten selittäisit Cinderellan, lue Europan kanssa hyvin samanlaisen, jos ei sisaren suosion verrattuna Paradisen vaikeuksiin? Mun pointti on vaan edelleen se, että Europa ja Luxury olisivat kovin tasainen pari reitille. Edelleen ruotsalaisten määrää reitillä tärkeämpi juttu on se, kuinka paljon he käyttävät rahaa hytteihin, aterioihin, ostoksiin tai vaikkapa Europalla mahdollisesti toteuttavaan Wallmans-showhun verrattuna suomalaisiin.

Sami Koskinen

En aikonut ruveta spekuloimaan aiheella, sillä arvioin kuullun "totuuden" yhtä luotettavaksi kuin taannoisen Finnjetin myynnin floridalaiselle kasinoyhtiölle.
Tyydyn mainitsemaan, että Turun linja on varmasti hankala. Joillekin lähdöille tarvitaan kapasiteettia, joillekin taas ei. Tyhjiä paikkoja joudutaan siis kuljettamaan edes takaisin ainakin joinakin viikon aikoina. Kun Turun reitille tulee jommalta kummalta operaattorilta uutta kalustoa, se varmaankin on ropax.
Suomenlinna II aivan liian harvoin

Kille

Kun nyt on spekuloitu tästä Luxuryn asettamisesta Turunlinjalle niin oma mielipiteen on se, että Luxury ei sovi tälle linjalle. Koska täällä ollaan totuttu siihen, että laivassa on paljon uloskatselu mahdollisuuksia jotta näkee Turun kauniin saariston mutta esim. Galaxyssa ei ole paljon "maisemapaikkoja" esim keulassa vain muutama ikkuna josta niistäkin näkee huonosti, perän ravintolassa myöskin pienet ikkunat ja niissä on vielä isot ikkunanlaudat joten ikkunan lähelle ei pääse, pubissa ja whisky/viinibaarissa taas on pelastusveneet edessä, ainut mistä näkee ulos on Grillhousen edessä mutta siinäkään ei ole penkkejä joten ei siinä kauan seiso. Mutta Galaxyssa nämä ymmärtää koska onhan se suuniteltu että on muutaman tunnin merimatka ja loput se seisoo rannassa. Eli Luxuryssa pitäisi tehdä joitain muutoksia sisätiloihin jotta nämä seikat saataisiin korjattua. Kuten Turun laivoissa onkin esim Europa isot avarat arcadet jossa penkkejä varrella sekä perän windjamer bar ja saunaosaston isot ikkunat ja taas Isabellassa: arcade funclub sekä Skybar. Amorellassa samat kuin Isassa mutta ilman Skybaaria. ja Festivalssa Panoramabar sekä Dancing Palace. Tietenkin kannelle boi mennä mutta sielä harvemmin viihtyy muuta kuin kesällä, vai luottaako Tallink ilmastonmuutokseen ::)

Mikko R.

Katseet Turun reitin uudistukseen

Eklundin mukaan Viking Linen investointilistalla on seuraavana nimenomaan Turun reitti.

- Kyllä siitä on keskusteltu ja mietimme nyt Turun linjan tulevaisuutta, Eklund kertoo.

Haasteita Viking Linelle tuo se, että rahtipuolelle kasvua ei Turun reitillä enää nykyisillä laivoilla voi saada. Lisäksi spekulaatiot siitä, että kilpailija Tallinkin rakenteilla oleva matkustajalautta Galaxy II tuotaisiin Turun reitille, ovat vahvistuneet. Tallinkin aluksessa rahtitilaa on huomattavasti nykyisiä aluksia enemmän.

Mahdollisten uusien matkustajalaivojen aiheuttamia muutoksia pohditaan jo Turun satamassa.

LÄHDE: Turun Sanomat 31.1.2007


Koko uutinen : http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-01-31,104:4:435503,1:0:0:0:0:0: