Ylibuukkaukset

Aloittaja Santeri Salminen, 07.10.2006, 20:18:59

« edellinen - seuraava »

Santeri Salminen

Torstaina oli pientä ylibuukkausta Isabellalla koska siskoni ja muu seurue oli lähteny laivalle ja sitte niille oli sanottu että teidän varattuja hyttejä ei enää ole kaikki täynnä muuta onneksi oli lyxyys hytti ja vielä C luokan hytti niin pääsivät matkaan.Mutta Tuli tässä vielä mielee että tapahtuuko näin usein että eihän toi oo sallittavaa >:(

Niko Viirret

#1
Ööh Isabella oli huollossa eli seisoi Turussa Amorellan kanssa 2.10. - 5.10. eli sitten varmaan tungettiin laivaan niin paljon matkustajia, jotka olivat halunneet matkustaa 2.10. - 4.10. välisenä aikana. ;D

Ville Taavitsainen

Varmaan Viking line myykin matkoja huoltopäiville jotka ovat olleet tiedossa jo varmaan vuosi sitten ::)

hei haloo...
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Santeri Salminen

No kysyn vielä uusiks että tuleeko paljon ylibuukkauksia eikö niillä ole mitään laskimia  ???  Ja sitte vielä kysyisin sitä että kauan tuollainen Laiva odottaa jos juna tulee esim. 30 min myöhässä  ???

Ville Taavitsainen

No jos kyseessä on joku junavuoro joka on selvästi tarkoitettu ja aikataulutettu tuomaan risteilijöitä laivalle turussa, niin tuskin alus jättää junallista risteilijöitä rannalle. Siitähän olis jo hallaa yrityksellekkin. Riippuen tietty odotuksen pituudesta. Kovin pitkä myöhästyminenkin voi olla huono juttu firmalle ja pitää myös huomioda piknik-risteilyt ja niiden aikataulut Maarianhaminassa.

Mutta jos yski ihminen myöhästyy laivasta niin tuskinpa odottavat. Vaikka kerran Stokiksessa laskivat Mariellalla uudestaan perärampin alas, jotta yksi matkustaja pääsi juoksemaan suoraan siitä sisään. Mutta alus ei todellakaan ollut vielä lähtenyt laiturista.
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Ari Savolainen

Oli myös jotain mokia Amorellalla lauantaiaamuna Långnäsistä Turkuun. Hytit oli ylibuukattu. Kun kurvasin hyttiin, nukkui siellä
vanha pariskunta, eikä yhtään vapaata hyttiä, saati sitten miespaikkaa. No onnistui nukkuminen kuitenkin cafeterian pöydän alla
takki tyynynä. HYVÄ VIIKKARI.Näin riittää tyytyväisiä asiakaita.
AHTS BB Troll, DNV +1A1, DP2, tug, supply vessel, SF, E0, DK(+), HL(2,5), BP 168 t.

jsivu

Lainaus käyttäjältä: Ari Savolainen - 08.10.2006, 13:15:53
Oli myös jotain mokia Amorellalla lauantaiaamuna Långnäsistä Turkuun. Hytit oli ylibuukattu. Kun kurvasin hyttiin, nukkui siellä
vanha pariskunta, eikä yhtään vapaata hyttiä, saati sitten miespaikkaa. No onnistui nukkuminen kuitenkin cafeterian pöydän alla
takki tyynynä. HYVÄ VIIKKARI.Näin riittää tyytyväisiä asiakaita.

Ei voi olla totta  :o :o Tuo ylibuukkaus menee jo yli rajojen! Miten Viking Line on voinut noin tehdä  ??? :o

Juha-Matti Harjumäki

Lainaus käyttäjältä: Santeri Salminen - 08.10.2006, 11:57:10
Ja sitte vielä kysyisin sitä että kauan tuollainen Laiva odottaa jos juna tulee esim. 30 min myöhässä  ???
Muutama vuosi sitten, kun olin Silja Europalla, niin Helsingin juna oli pamahtanut. Isabella lähti normaalissa aikataulussaan Silja Europa taas odotti 30 min-tunti sitä junaa, mutta juna oli sen verran myöhässä vielä, ettei Helsingin junasta päässyt Europalle. Kuulutettiin oikein 3 kertaa, mutta ensimmäistä kuulutusta sai odottaa 20 min.

Mä en ole ikinä nähnyt Europaa niin hiljaisena. Kuin silloin. Mikä oli hienoa.  :)
2010

Silja Europa 9.10-10.10.

2008 Isabella 26.1-27.1  XPRS 29.6-30.6.
2007         Gabriella 3-5.4.
Rosella 18-19.6.  Isabella 22-23.9

Santeri Salminen

Melkein sama että ei olis päässyt hyttiin mutta onneks oli löytyny vielä ainakin pari hyttiä isabellalta :thumb:

Arne Wallen

Tuostahan kannattaa kysellä Viikkarilta suoraan,tietävät siellä varmaankin syyn,korvaavat varmaan jotenkin hytin menetyksen jne. ???

Mikko_Tuominen

#10
Lainaus käyttäjältä: Ari Savolainen - 08.10.2006, 13:15:53
Oli myös jotain mokia Amorellalla lauantaiaamuna Långnäsistä Turkuun. Hytit oli ylibuukattu. Kun kurvasin hyttiin, nukkui siellä
vanha pariskunta, eikä yhtään vapaata hyttiä, saati sitten miespaikkaa. No onnistui nukkuminen kuitenkin cafeterian pöydän alla
takki tyynynä. HYVÄ VIIKKARI.Näin riittää tyytyväisiä asiakaita.
No on siinäkin tosiaan järkeä, että buukataan laiva niin täyteen, että omassa hytissä nukkuu vieraita ihmisiä, ja hytin oikea omistaja saa sitten nukkua jossain kahvilan pöydän alla!  >:(
Jokuhan voisi varata itselleensä vaikka sviitin, ja kaikki rahat menisivät kuin kankkulan kaivoon! >:(

Kyllä tuo homma menee jo yli äyräiden...


Lainaus käyttäjältä: Ari Savolainen - 08.10.2006, 13:15:53
Näin riittää tyytyväisiä asiakaita.
Nii-in, tuolla konstillahan niitä hankitaankin oikein kunnolla!

Erik Naarajärvi

#11
Lainaus käyttäjältä: Ville Taavitsainen - 08.10.2006, 12:15:44
No jos kyseessä on joku junavuoro joka on selvästi tarkoitettu ja aikataulutettu tuomaan risteilijöitä laivalle turussa, niin tuskin alus jättää junallista risteilijöitä rannalle. Siitähän olis jo hallaa yrityksellekkin. Riippuen tietty odotuksen pituudesta. Kovin pitkä myöhästyminenkin voi olla huono juttu firmalle ja pitää myös huomioda piknik-risteilyt ja niiden aikataulut Maarianhaminassa.

Mutta jos yski ihminen myöhästyy laivasta niin tuskinpa odottavat. Vaikka kerran Stokiksessa laskivat Mariellalla uudestaan perärampin alas, jotta yksi matkustaja pääsi juoksemaan suoraan siitä sisään. Mutta alus ei todellakaan ollut vielä lähtenyt laiturista.

Lienee paljolti kiinni aikataulun tiukkuudesta, että odotetaanko. Ainakaan lyhemmillä väleillä eivät odota juuri yhtään mitään, pidemmillä vähän jos on toiveita pysyä aikataulussa.

Joskus muinoin Vaasa-Uumaja -välillä odottivat liki puoltakin tuntia, jos oli tarvis. Nykyisin on vähän joka yhtiö ilmoittanut etteivät odota yhtään. Itsellä on kirein laivalle tulo ollut Tallinnassa Finnjettiin, kolme minuuttia ennen lähtöaikaa. Portti kolahti kyllä heti takaa kiinni, kun vaan pääsin sisälle. Kuulinpa hiljan erään foorumilaisen saaneen puhuttua Finnlinkin odottamaan huimat kymmenen minuuttia...


Alkuperäiseen ylibuukkaus aiheeseen: en tiedä miten paljon matkustajamäärää ylibuukataan, mutta rahtia jopa niin, että tietyille vuoroille on vakiovarauksia 110-120% laivan kaistametreihin verrattuna.

jimsmith

Lainaus käyttäjältä: Ville Taavitsainen - 08.10.2006, 12:15:44
No jos kyseessä on joku junavuoro joka on selvästi tarkoitettu ja aikataulutettu tuomaan risteilijöitä laivalle turussa, niin tuskin alus jättää junallista risteilijöitä rannalle. Siitähän olis jo hallaa yrityksellekkin. Riippuen tietty odotuksen pituudesta. Kovin pitkä myöhästyminenkin voi olla huono juttu firmalle ja pitää myös huomioda piknik-risteilyt ja niiden aikataulut Maarianhaminassa.

Mutta jos yski ihminen myöhästyy laivasta niin tuskinpa odottavat. Vaikka kerran Stokiksessa laskivat Mariellalla uudestaan perärampin alas, jotta yksi matkustaja pääsi juoksemaan suoraan siitä sisään. Mutta alus ei todellakaan ollut vielä lähtenyt laiturista.

No Isabella ei odota kun korkeintaan 10minuuttia. Se ei ole varustamon ongelma minne kyseiset matkustajat menee esim. yöksi.
Viikkarin laivoissa on niin tiukka aikataulu että kauheesti ei voi myöhässä lähteä jotta ajallaan oltaisiin Tukholmassa.
Siljan Turun laivoissa on joustavampi aikataulu, siksi heillä on aikaa jäädä talviaikataulun mukaan odottamaan myöhästyneitä junia.

Kalle Keinonen

Perjantainakin oli jotain hämminkiä hyttien kanssa Isabellalla. Menin hakeen ryhmämme lippuja, nii ilmottivat että yhtään varattua B-hyttiä ei ollutkaan kuitenkaan vapaana, joten meille tuli sitten 3kpl A-hyttejä. No, ihan ok vaihto 8)

Lasse Mäkinen

#14
Se viikkarin varausjärjestelmä on muutenkin vähän mielenkiintoinen. Just tässä kesällä kun mentiin porukalla Isabellalle risteilemään eräänä lauantaina, oli kaksi A-hyttiä varattuna, niin kone kertoikin että meidän varaus oli ollut keskiviikolle, vaikka kaveri oli vielä edellisenä päivänä muuttanut matkustajatietoja puhelimitse nimenomaan lauantaita koskien. Siinäpä sitten lähtöselvityksen tädin kanssa ihmeteltiin että mitäs nyt tehdään. Onneksi niillä on aina ne muutama vara-hytti jokaista luokkaa, niin kyllä se sieltä sitten järjestyi lopulta.
Eikä ollut edes ensimmäinen kerta kyseisellä firmalla. Siljalla en ole kyllä moiseen törmännyt, muutaman kerran on tosin laivan ollessa TÄYNNÄ, siirretty "eläinkuljetusluokasta" (turisti II) ylemmäs turisti I:n. Normaalisti tapahtuu joka kerta kun laivalla on hiljaista. Tiedä sitten onko kulta-asiakkuus kyseessä vai jokin kämmi mutta ei haittaa noin päin :)

Erehdyksiä sattuu kaikille kun kyseessä on satojen, tai peräti tuhansien ihmisten sijoittelu tuollaiseen uivaan kerrostaloon, mutta tässä topicissa esitetyt tapaukset kuulostavat kyllä sellaisilta, mitä ei pitäisi tapahtua tuollaisessa organisaatiossa.