Merenkurkun liikenne oli vuosia hiipumassa ja olisiko se loppunut kokonaan ellei pitsakeisari Rabbe Grönblom olisi jatkanut sitä omalla riskillään. Laivaa morkattiin mutta se oli parempi kuin ei mitään.
Ei Grönblom ihan kokonaan omalla riskillään liikennettä ajanut, Vaasan kaupunki ja Uumajan kunta (sekä ajoittain muutkin tahot Suomessa) tukivat RG Linea taloudellisesti koko sen olemassaolon ajan. (Ja sitä ennen Siljan viimeistä yritystä liikennöidä linjaa 1999-2000).
Tähän asti liikenne on kehittynyt mukavasti ja tuotti ainakin ennen Coronaa voittoa.
Tästä kun tein artikkelia joka ei lopulta sitten toteutunut joko Vaasan kaupunginjohtaja tai Uumajan kunnan sijoitusyhtiön johtaja (en nyt muista tähän hätään kumpi) kertoi, että vaikka liikenne itsessään tekee voittoa, niin tulot eivät kata laivan pääomakustannuksia (ainakaan nyt kun liikenteessä on paljon aiempaa tältä osin kalliimpi Aurora Botnia), saatika sitten tehdä kaupallisen operoijan vaatimaa tuottoa sijoitetulle pääomalle.