Merenkulku > Laivakuvaaminen

Digikameran käyttöolosuhteet

(1/2) > >>

Petteri Kallanmaa:
Voiko digikameralla ottaa talvella kuvia? Luin joidenkin kameroiden käyttöolosuhteista, ja joihinkin oli laitettu minimi astemääräksi 0 Celciusta.

Pekka Laakso:

--- Lainaus käyttäjältä: Petteri Kallanmaa - 11.07.2003, 00:54:39 ---Voiko digikameralla ottaa talvella kuvia? Luin joidenkin kameroiden käyttöolosuhteista, ja joihinkin oli laitettu minimi astemääräksi 0 Celciusta.

--- Lainaus päättyy ---
Sitä olen itsekin kuullut. En aiokaan käyttää digiä 25 asteen pakkasessa. Silloin muuten kinofilmikamerakin on käyttönsä rajamailla nimittäin ykköskamerani jäätyi talven kovien pakkasten tuloksena. :'(

Matti Kauppinen:

--- Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 11.07.2003, 01:09:11 ---Silloin muuten kinofilmikamerakin on käyttönsä rajamailla nimittäin ykköskamerani jäätyi talven kovien pakkasten tuloksena. :'(
--- Lainaus päättyy ---

Kärsikö tuo kamerasi paljonkin tuosta jäätymisestä? Itse kyllä kuvailin omalla kamerallanai silloin Torniossa asuessani surutta vielä -30 asteen pakkasessakin, en tosin laivoja, mutta kuitenkin.

Heikki Helen:
Mä kyllä asun samalla paikkakunnalla kuin Peksi ja ihmettelen kanssa, että pakastimessako toi Peksi säilyttää kameraansa... mä kun en ees päässy viime talvena värjöttelemään autossa lämpimikseni, vaan polkupyörän kanssa piti talvipakkasissakin pärjätä... mulla kun ei ollut kertaakaan pakkasen takia mitään ongelmia kamerassa...

Arttu Laaksonen:

--- Lainaus käyttäjältä: Petteri Kallanmaa - 11.07.2003, 00:54:39 ---Voiko digikameralla ottaa talvella kuvia? Luin joidenkin kameroiden käyttöolosuhteista, ja joihinkin oli laitettu minimi astemääräksi 0 Celciusta.

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä mä oon kuvaillu talvella kovemmissaki pakkasissa ja kamera on toiminut ja toimii edelleen. Lähinnä pakkasella on vaikutusta kameran akkujen toimintaaikaan, joka kylmässä vähenee aika paljon.

Kameralle voi olla myös haitallisia lämpötilan vaihtelut (siis myös normaaleille kameroille). Ite ainakin kun oon kuvannu pakkasessa ja tulen takas sisään lämpimään, niin jätän kameran laukkuun jossa se palaa hitaammin takaisin sisälämpötilaan. Tämän pitäisi ehkäistä kosteuden tiivistymistä kameran sisään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta