Helsingin Satama julistaa sodan osa 983534.

Aloittaja Miran Hamidulla, 20.05.2002, 02:57:34

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

Helsingin Satama on sitten tehnyt jälleen uuden alue valtauksen laivaharrastajien terrorisoinnissa. Hernesaaren risteilijälaiturin eteen on nimittäin rakennettu aita, jossa tosin on avoimia portteja, ja joka on niin matala ettei sen ylittämiseksi tarvitse edes hypätä, mutta jonka taakse hätistetään näköjään ulkopuoliset laivan saapuessa laituriin. Olin nimittäin tänään kuvaamassa Norwegian Dreamia Hernesaaren kärjestä, ja juuri kun olin (onneksi) ehtinyt ottaa kuvat laivasta tuli joku sataman työntekijä käskemään häipymään aidan taakse. Tämä käsky oli sinänsä todella naurettava sillä laiva kiinnitettiin 100 metrin päähän paikasta jossa olin joten en mitenkään voinut olla tiellä eli häätömääräyksessäni oli kyse peri suomalaisesta ilosta käyttää vähäistäkin valtaa, jos sitä vähänkin sattuu olemaan. Muuta selitystä en keksi. Mielenkiintoista nähdä oliko tämä tapaus yksittäistapaus vai onko tämä Helsingin Sataman uusi toiminta malli? Mikäli on niin se on todella byrokraattinen sillä monisatametrisen laiturin tyhjentäminen koko pituudeltaan silloin, kun sen toisen päähän kiinnittyy laiva on todellista hätävarjelun liioittelua! Varsinkin silloin jos alus saapuu laituriin peräedellä jolloin parhaat kuvaus olosuhteet alkavat olla silloin kuin alus on laiturin välittömässä läheisyydessä. Tällöin häätämisestä olisi ollut vielä enemmän haittaa kuin tänään.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Heikki Kautiainen

#1
ei muuta kun allekirjotettaa nootti joka lähetetään Helsingin satama laitoksen johtajalle.

ei ne asiat muuten muutu, ja aina sitä voi tiedustella että miks tällästä tehdään.

Kenny Leong

#2
Joo-o....aikamoinen tapaus. Ärsyttävää kyllä. Ehkäpä tämä satamatyöntekijä otti sen niin henkilökohtaisesti että päätti vittupäissään alkaa urputtamaan.....jaa-a.

Meitä on moneen junaan. Mutta muista Mir. Me seisomme takanasi valmiina pyhään sotaan.

laivat

#3
Itse asiassa lähetin Helsingin satamalle yhden liuskan pituisen sähköisen mielipidekirjoituksen satamatyöntekijöiden törkeästä käytöksestä laivaharrastajia kohtaan, ja myös siitä, että HelSa ei ollut valmis myöntämään meille kulkulupaa Länsistamaan olemattomien perusteiden takia.

Matti Kauppinen

#4
Sami, kerrothan myös tänne, jos saat vastauksen Helsingin Sataman taholta.

laivat

#5
Toki.

laivat

Iltapäivällä sain vastauksen satmasta. He olivat yllättyneitä kirjoituksestani, ja nyt asiaa tutkitaan. Vastauksen lähettäjä oli sitä mieltä, että kuvausluvan olisi pitänyt onnistua. Minuun otetaan yhteyttä uudestaan sitten, kun sataman turvallisuuspäällikkö on käsitellyt asiaa.

Aleksi Lindström

#7
Vai että oikein sataman turvallisuuspäällikkö....

Mulla oli pari vuotta sitten kuvauslupa (kylläkin Skattalle), jonka oli allekirjoittanut satamakapteeni Kari Wallin, eli johtuisko sitten jostain terrorismipelosta  :P että nyt otetaan tommonen asenne että tarvitaan kaiken maailman turvallisuuspäälliköitä setvimään päivänselvää asiaa...

Hoh hoijjaaaa!  ::)