Ex-Bore I:n uudet seikkailut

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 09.01.2006, 20:33:22

« edellinen - seuraava »

Kimmo Rantanen

Ettei "Express Line" olisi tämän ScandLink suunnitelman takana? ScandLinkin piti aloittaa liikenne Norjan Drammenista Puolan Swinoujscieen johtaja Harald S. Thorstensenin mukaan jo viime keväänä, mutta varustamo "ei ole löytänyt" sopivaa ro-pax-kalustoa reitille.

Jani Nousiainen

Baltic Kristina has been chartered for deployment between Bari and Durres.

The ferry has been chartered by Express Line, an Italian company with operations between Italy and Albania.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Miran Hamidulla

Kaupat Express Linen kanssa ovat menneet kiville, joten ostajaa etsitään taas, tosin ensimmäistä kertaa uutisoinnissa mainitaan myös romutuksen mahdollisuus...

Fate of Baltic Kristina again in doubt

There may be a new auction for the ferry Baltic Kristina by the end of
2006. While there is no new owner of the ferry it will be maintained by
Riga Free Port. Earlier, a Norwegian company, Express Line
Incorporation, wanted to buy the ferry, but the officials at Riga Free
Port considered this company "doubtful", adding that there are also
other companies interested in it. Some insiders are unofficially saying
that the ferry may have to be turned into scrap metal.

Dienas Bizness, 22.08.2006
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Miran Hamidulla

Riga Freeport sivut kertovat seuraavaa...

02.02.2007

The ferry "Baltic Kristina" was sold for 780,000 Lats

The company "EURO 7 Fernseh& Marketing GmbH", which is registered in
Hamburg, yesterday bought the ferry "Baltic Kristina" for 780,000 Lats. The
starting price was 500,000 Lats.

In today's extracurricular meeting the Board of Freeport of Riga approved
the results of the auction.

The ferry "Baltic Kristina" is built in 1973, in Finland. Its length over
all is 116.51 metres, width - 22 metres and height - 13.5 metres
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

juzzy

Minkähänlaiseen liikenteeseen alus tulee,  ??? Mukava kuulla että ovat löytänyt kaunottarelle käyttöä, ettei tarvinnut ihan romuksi myydä. Kuinka kauan alus on seisonut Riiassa? Milloin aluksen on määrä lähteä Riiasta? Ja vielä lopuksi, minkälaisessa kunnossa alus tällä hetkellä on?

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Jussi Kopra - 02.02.2007, 22:03:34
Minkähänlaiseen liikenteeseen alus tulee,  ??? Mukava kuulla että ovat löytänyt kaunottarelle käyttöä, ettei tarvinnut ihan romuksi myydä.

Eihän tuo kauppa välttämättä tarkoita sitä, että alus tulisi liikenteeseen. Ennemmin tuollainen epämääräinen ostaja viittaa juuri romuksi myymiseen. Muihin kysymyksiisi löytynee vastaus jo tästä topicista/muualta foorumilta.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 02.02.2007, 22:06:59
Eihän tuo kauppa välttämättä tarkoita sitä, että alus tulisi liikenteeseen. Ennemmin tuollainen epämääräinen ostaja viittaa juuri romuksi myymiseen. Muihin kysymyksiisi löytynee vastaus jo tästä topicista/muualta foorumilta.

Lisäksi - kun otamme huomioon  että kauppahinta on alle kolmannekseen siitä mitä he itse maksoivat siitä niin romuttaminen on jopa hyvin luultavaa.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Miran Hamidulla

Optima Weekly kertoo seuraavaa...

'Baltic Kristina' 1,775tdw Blt 03/73 Wartsila,Fin M/E Sulzer 344 Cars/369
Pass

Sold To Undisclosed Turkish Buyers At 1.34mil USD



Tuntematon ostaja Turkista ei jätä aluksen kohtaloa arvailujen varaan... RIP
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Marko Stampehl

Kauppahinta on suunnilleen sama mikä tuo saksalainen TV-firma maksoi. Se mitä ei käy ilmi tästä on, joko tuo TV-firma nyt myi aluksen eteenpäin, vai onko kyseessä sama kauppa jossa ostajan tieto päivitettiin  ???

Onhan muita, kuitenkin hieman nuorempia, aluksia myyty Turkkiin liikenteeseen, ei rantaan ajettavaksi. (esim. entinen KING OF
SCANDINAVIA, nykyinen CESME)
Marko
Ich fotografiere, also bin ich!

Kalle Id

Turkish Marmara Linesin Cesme tuli minullekkin mieleen... tai oikeastaan se että TML:llä oli liikenteen alkuaikoina käytössään kaksi alusta, eikä olisi ihan mahdoton ajatus ewttä olisivat ostaneet Baltic Kristinan Cesmen pariksi. Mutta se että ostajan nimeä ei ole kerrottu viittaisi kyllä vahvasti siihen että BK lähtee pian matkalle romurantaa päin.

Aleksi Lindström

En lähtisi kuitenkaan vielä toivottelemaan RIP:ejä, myynti-ilmoituksesta puuttui romukaupoille tyypillinen LDT-hinta, joka ilmoitetaan aina.

Mikko-Oskari Koski

Baltic Kristinan tapauksessa ratkaisevinta lienee se, missä kunnossa aluksen monessa kiertäneet myllyt ovat. Jos kovinkin hyvässä, voivat puheet liikenteeseen tulosta olla hyvinkin realistisia, jos huonossa, romuranta tuntuu todennäköisemmältä vaihtoehdolta.
Aluksen imago on väistämättä jos ei eilis- niin jopa toissapäiväisen oloinen, eikä sen hyttikapasiteetti ole riittävä pidemmille reiteille, saati risteilyille. Autokannen korkeus taitaisi tosin olla riittävä EU-liikenteeseenkin, mutta taloudellisempiakin aluksia on varmasti tarjolla... ::)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Jani Nousiainen

Baltic Kristinan uusi nimi on Atlas 1 ja alus on Panaman lipulla. Omistaja / Manager on Euro 7 Femseh & Marketing GmbH Saksasta.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Marko Stampehl

Voin korjata sen Equasis:in tiedon että yhtiön nimi on "Euro 7 Fernseh & Marketing GmbH" (ei "Femseh") kotipaikkanaan Frankfurt am Main. "Fernseh" tarkoittaa televisio, eli kyseessä on tähänastisen tutkimukseni mukaan saksalainen yhtiö jonka taustalla ovat turkkilasia.
Mikä siis selittäisi "sold to undisclosed turkish buyers".
Marko
Ich fotografiere, also bin ich!

Timo Toivonen

Baltic Kristina eli nykyinen Atlas 1 on Istanbulissa ja lankun tietojen mukaan alukselle on vielä käyttöä kahdensuuntaisessa reittiliikenteessä.

Kuva
http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=397531

"Tere tulemast Titanicule!"