Millä lentokoneilla olette matkustaneet?

Aloittaja matkustaja, 24.06.2008, 16:27:03

« edellinen - seuraava »

Tuomas Romu

Lufthansan A380-800 oli ihan asiallinen kokemus, varsinkin kun yläkerrassa oli kymmeniä metrejä jalkatilaa...
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Jari Mattila

En kaikkia muista, mutta ainakin DC-10, DC-9 ja DC-8.
Paras lentokonemuisto on kuitenkin 80-luvulta kun matkustin skidinä Boeing 747:ssa ja pääsin käymään koneen ohjaamossa.  :)

Teijo Niemelä

Perjantaina matkustin Finnairin A350-900-koneella (OH-LWA) ensimmaista kertaa. Huomisaamuna uudelleen...
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

S Liljeström

Nyt on meikämannekin sitten lentänyt A380-koneella.
välillä Singapore -Lontoo.
Paikka oli takana alakerrassa keskellä. Jalkatilaa vähän,
mutta kone täynnä viimeiseen paikkaan.
Takaportaikosta ei saanut kulkea yläkannelle. Vessoja
riittävästi.
Sattui vielä sellainen kommervenkki, että lähtöradan päässä
kapteeni ilmoitti "punaisesta" valosta, joka liittyi lastaamiseen.
Seurauksena paluu lähtöportille ja kaikki matkatavarat ja rahti
ulos. Tämä aiheutti n. 1h 45min myöhästymisen ja kaikki odottivat
kiltisti paikoillaan!
Sitä on sitten istuttu 15h 45min yhtäjaksoisesti koneessa.
En halua kokea aivan heti uudelleen.
Niin ja lopuksi - alastulo Heatrowissa oli kuin oppikirjassa, ei minkään-
laista täräystä!

SL

Joonas Pio

Tätäkin listaa pitänee päivittää:

Airbus A319 (Finnair, Lufthansa)
Airbus A320 (Finnair)
Airbus A321 (Finnair)
Airbus A350-900 (Finnair)

Avro RJ85 (Blue1)
Avro RJ100 (Blue1)

Boeing 737-300 (airBaltic)
Boeing 737-500 (airBaltic)
Boeing 737-800 (Norwegian)
Boeing 757-200 (Finnair, TUIfly Nordic/Britannia Airways)

Embraer E170 (Finnair)
Embraer E190 (Finnair/Norra)

Fokker 50 (airBaltic)

Janne Koskinen

#95
Boeing 767 testattu vasta nyt Heathrow-Nassau.

Ensi viikolla Airbus A 380 Miami-Heathrow sekin kone vasta ekaa kertaa.

British Airways koneista kyse.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Timo Kaskinen

#96
Blue1:

Avro RJ-85
MD-95

Finnair:
MD-83
MD-87
A319
A320
A321
A330

Lufthansa:

A319
A320
A321
B747
A380

SAS:

A330

KLM:

B737

Jorma Pentikainen

#97
Tässä ei nyt ihan kaikki ole mutta laitetaan kuitenkin kaikki mitkä muistan/tiedän varmasti:

Airbus A319 (Finnair, Lufthansa)
Airbus A320 (Finnair, Air Berlin, TAP Air Portugal, Vueling, Iberia, British Airways)
Airbus A321 (Finnair, British Airways, Turkish Airlines, Lufthansa)
Airbus A330-300 (Lufthansa, Air France, American Airlines, Turkish Airlines)
Airbus A340-800 (Lufthansa)

Avro RJ85 (Blue1, Brussels Airlines)
Avro RJ100 (Blue1)

Boeing 727 (Blue 1)
Boeing 737-500 (Lufthansa)
Boeing 737-800 (Norwegian, Lufthansa, KLM, Continental Airlines, Jet Time, Malev)
Boeing 747-400 (Lufthansa, KLM, Air France, Northwestern)
Boeing 757-200 (Finnair, American Airlines, British Airways)

Embraer E170 (Finnair)
Embraer E190 (Finnair)

DC 8 - Finnair
DC 10- Finnair
MD11 - Finnair
MD 82 - (Finnair, SAS, Delta, American Airlines)
MD 87 - Finnair

Lockheed L-1011-1 - Delta

CRJ 900 - Lufthansa

ATR 72 - Finnair

Edit: Vielä pari muistui tässä mieleen

Jukka Ikonen

Melkoisesti noilla normikoneilla mutta muutaman kerran myös hieman erikoisemmalla eli DC-3.

Olin varusmiehenä ilmavoimissa ja siellä oli noita DC-3 koneita kuljetusterhtävissä vielä sinne mennessäni mutta poistuivat sitten museoon. Koulutuksen jälkeen sain siirron kuljetuslentolaivueeseen Uttiin jossa noita oli. Muistan useita Utti-HEL,-Oulu, Rissala ja Utti-Rovaniemi keikkoja. Ero noiden ja normikoneiden kanssa on se, että ne olivat jäykkäsiipisiä eli se siiven jousto puuttui. Asialla on merkitystä noipeissa liikkeissä ja ilmakuopissa. Kipparin ei tarvinnut kuuluttaa, että nyt on ilmakuoppia :-)
Olin myös usein HR-, HS, Agusta Bell 201 ja Hughes 500 kopterien kyydissä. Tuo vanha venäläinen mäntämoottorilla varustettu HR (Mil Mi-4) oli aivan hirvittävä rysky. Ekan kerran päästessäni sen kyytiin otin ahneuksissani ampujan makuupaikan josta oli upea näköala...kunnes koneesta roiskuva öljy sumensi ikkunan. Onneksi HR:t siirrettiin museoon jo palvelusaikanani.

Joonas Pio

Airbus A319 (Finnair, Lufthansa)
Airbus A320 (Finnair)
Airbus A321 (Finnair)
Airbus A350-900 (Finnair)

Avro RJ85 (Blue1)
Avro RJ100 (Blue1)

Boeing 737-300 (airBaltic)
Boeing 737-500 (airBaltic)
Boeing 737-800 (Norwegian)
Boeing 757-200 (Finnair, Icelandair, TUIfly Nordic/Britannia Airways)

Embraer E170 (Finnair)
Embraer E190 (Finnair/Norra)

Fokker 50 (airBaltic)

Joonas Pio

Päivitystä:
Airbus A319 (Finnair, Lufthansa)
Airbus A320 (Finnair)
Airbus A321 (Finnair)
Airbus A350-900 (Finnair)

ATR 72 (Norra)

Avro RJ85 (Blue1)
Avro RJ100 (Blue1)

Boeing 737-300 (airBaltic)
Boeing 737-500 (airBaltic)
Boeing 737-800 (Norwegian)
Boeing 757-200 (Finnair, Icelandair, TUIfly Nordic/Britannia Airways)

Embraer E170 (Finnair)
Embraer E190 (Norra)

Fokker 50 (airBaltic)

Sami Koskinen

Tämän vuoden uutuuksia Air Dolomitin E-195, BA:n A320, Virgin Atlanticin A340-600, ja tulossa vielä Aer Lingusin A320.

Aika samanlaisia tylsiä tuubeja keskenään. VS:n A340:n valtavat penkit veivät käyttökelpoisen jalkatilan, mutta ruoka oli kaikkien odotusten vastaisesti erittäin hyvää.
Suomenlinna II aivan liian harvoin

S Liljeström

Yksi sulka lisää hattuun!
Lokakuussa istuin lähes neljä tuntia Embraer 175-koneessa ERW-DFW väliä.
Aika karu, sopii mielsestäni vain tunnin lennoille.

SL

Konsta Lamminen

Boeing 777-300ER ja 777-200 American Airlines
Boeing 737-800 Ryanair ja Norwegian
Airbus A340-300 Finnair
Boeing 757-200 Finnair ja TUI
ATR 72-500 Nordic Regional Airlines
Airbus A320 Finnair
Airbus 321 Finnair ja Air Berlin

Kim Granlund

A300 Finnair, Karair

A319, Germanwings

A320,  Vueling, Finnair, TAP Portugal, Air Asia Malaysia

A320 NEO , SAS

A321, Thomas Cook Scandinavia, Finnair, Lufthansa

A330-300, Finnair, Cathay Dragon

A350-900, Cathay Pacific

B707, Middle East Airlines

B717-200, Blue1

B737-500, Pegasus

B737-600, SAS

B737-700, Malev

B737-800, Norwegian, Ryanair, KLM

B757-200, TUI Fly Nordic, Air Finland, Finnair, Sunways

B777-200, Cathay Pacific

B777-300, Cathay Pacific

Beechcraft 1900, Portugalia

E70, Finnair

E90, Finnair, Helvetia

DC-9-50, Finnair

DC-10-30, Finnair

MD-11, Finnair

MD-82/83, Finnair, SAS

MD-87  Finnair

Avro RJ85/100 Blue1

ATR-72 Finncomm Airlines