Pariskunta jäi vangiksi Galaxyn hyttiin...

Aloittaja Teemu Knuutila, 20.09.2007, 08:36:49

« edellinen - seuraava »

Lassi Liikanen

#46
On aika naurettavaa, jos muovilompakoita ja aamiaislippuja jälkikäteen hyvitetään. Minun mielestäni tälläisessä tilanteessa pitäisi ainakin uusi risteily hyvittää. Onneksi tällä kertaa ovi avattiin halvemmin keinoin, vaikkakin artikkelin mukaan operaatio kestikin melko kauan.

Kaikkein eniten ihmettelen, että miksi vuonna 2006 valmistuneessa Galaxyssa B-hytissä puhelimia? Kun Mariellastakin sellaiset löytyy..  ???
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Esa-Pekka Helanne

Ei voi olla totta! :o Ensin aamiaislippuja, ja nyt sitten joitain muovilompakoita!

Ei näin Tallink! :finger:

Toivottavasti asiat Galaxyllä ovat kunnossa, kun se tulee ensi vuonna Turkuun.
Miksi lykätä huomiseksi se, minkä voit lykätä ensi viikkoon?

Jussi Littunen

#48
Niin, mutta annetaanko suuria korvauksia vahingon sattuessa, kun rikotaan sääntöjä?

Galaxyn lukkoviat ovat vielä Raumalaisten vastuulla, mutta hyvä että tarkastavat lukot! Tosin sen olisi vähän aikaisemmin voinut tehdä...
Mutta lukosta on ilmeisesti lähtenyt osa irti, ja siksi sieltä ei päässyt ulos. Muutenhan se toimii manuaalisesti, kuten jo todettiin

tupe

Aika "pelottavan" kuuloista! Mitä jos tällaista sattuu, kun on menossa, esimerkiksi uppoamistilanne ja matkustajat tulisi saada mahdollisimman nopeasti hyteistään yläkannelle.

Vaarallista tuo laivalla meno...


Esa-Pekka Helanne

Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 25.09.2007, 16:12:29
Niin, mutta annetaanko suuria korvauksia vahingon sattuessa, kun rikotaan sääntöjä?

No ei, mutta muovilompakot ovat silti aivan naurattava korvaus.
Miksi lykätä huomiseksi se, minkä voit lykätä ensi viikkoon?

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Pirttimäki - 25.09.2007, 16:35:51
Aika "pelottavan" kuuloista! Mitä jos tällaista sattuu, kun on menossa, esimerkiksi uppoamistilanne ja matkustajat tulisi saada mahdollisimman nopeasti hyteistään yläkannelle.

Vaarallista tuo laivalla meno...


Juu. Mutta eikös nämä nykyajan laivat ole tehty sen verran vahvoiksi, ettei ne ihan kertaheitolla uppoa. Taidetaan tarvita jotakin hieman järeämpää upottamisen mahdollisuuteen. Jos kyse on esim. jostakin vanhasta kaukoidässä tehdystä laivasta, voi paniikki olla silloin vähän isompi. Eihän sitä voi tietää, milloin sellainen uppoaa..
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Eero Vaskonen

Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 25.09.2007, 17:33:16
Juu. Mutta eikös nämä nykyajan laivat ole tehty sen verran vahvoiksi, ettei ne ihan kertaheitolla uppoa. Taidetaan tarvita jotakin hieman järeämpää upottamisen mahdollisuuteen. Jos kyse on esim. jostakin vanhasta kaukoidässä tehdystä laivasta, voi paniikki olla silloin vähän isompi. Eihän sitä voi tietää, milloin sellainen uppoaa..

Mutta jos vaikka konehuoneessa syttyy tulipalo joka leviää ylemmille kansille, ja pitäisi häippästä kannelle. Siinä ei kyllä hyvin selviäisi jos olisi vielä kannella 5. Ja ilmanvaihtokanavista tulisi savua hyttiin. Siinä olisi jo lievästi huono tilanne  :-X

Jonne Reitti

Lainaus käyttäjältä: Eero Vaskonen - 25.09.2007, 20:07:52
Siinä ei kyllä hyvin selviäisi jos olisi vielä kannella 5. Ja ilmanvaihtokanavista tulisi savua hyttiin. Siinä olisi jo lievästi huono tilanne  :-X

Tollasta tilannetta ei uudessa laivassa saa päästä käymään.

Väyrysen Antti

#54
Lainaus käyttäjältä: Tuomas Pirttimäki - 25.09.2007, 16:35:51
Aika "pelottavan" kuuloista! Mitä jos tällaista sattuu, kun on menossa, esimerkiksi uppoamistilanne ja matkustajat tulisi saada mahdollisimman nopeasti hyteistään yläkannelle.
Vaarallista tuo laivalla meno...
Aika epätodennäköistä, että oven lukkojärjestelmä hajoaisi juuri uppoamistilanteessa, kun tämä tietääkseni oli vasta eka kerta, kun tällaista tuolla laivalla tapahtuu. Ja kun uppoamistilanne lienee vielä tämmöisiä ovihässäköitä harvinaisempi, niin johan se olisi lähes mahdottoman huonoa tuuria, että molemmat sattuisivat samaan aikaan.

Toisaalta enpä tiedä, miten lukkolaitteiston tekniikka toimisi uppoavassa laivassa, eli menisivätkö kaikki hyttien ovet oikosulun sattuessa jumiin vai postuisiko lukitus automaattisesti? Noo, Galaxylla toimivat vessat, mutta lukot eivät. Isabellalla sen sijaan ovet toimivat, mutta vessasta ei voi sanoa samaa. Ihmeellisiä nämä eri firmojen alukset. :)
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Rontti

Johan nyt jotain. Ja sitten täällä vielä joku ottaa hernerokkapurkin nenäänsä jos arvostellaan Tallinkin touhuja...... ???
Tuollainen kohtelu olisi ensimmäinen ja viimeinen risteily Tallinkin paatilla jos kohdalle osuisi. En edes huolisi korvaukseksi uutta matkaa.... :finger:

Ilari Uotila

Täällä kun lienee kohtalaisen monta laivatekniikan eri osa-alueitten tuntiijaa, niin heitänpä kysymyksen, miten nuo lukkosysteemit -varustamosta riippumatta- toimivat sähkökatkon aikana? "Huono tuuri" ei kelpaa seltykseksi, vai eikö mahdolliseen tekniikkahässäkkään ole mitenkään varauduttu?

Antti Numminen

Lainaus käyttäjältä: Ilari Uotila - 25.09.2007, 23:37:17
Täällä kun lienee kohtalaisen monta laivatekniikan eri osa-alueitten tuntiijaa, niin heitänpä kysymyksen, miten nuo lukkosysteemit -varustamosta riippumatta- toimivat sähkökatkon aikana? "Huono tuuri" ei kelpaa seltykseksi, vai eikö mahdolliseen tekniikkahässäkkään ole mitenkään varauduttu?

Oliskohan sellanen juttu siellä sisällä kuin paristo, toimii kuulemma sähkökatkonkin aikana.
Avautumiskertoja yhdellä patterilla en nyt muista, mutta ei ne heti loppuneet.

Taitaa olla ihan mekaaninen vika, jos rälläkällä vedetään auki.
Koittakaas vaikka ottaa vessan lukosta ne (lukkolaitetta+kahvaa) kiinnipitävät ruuvit irti ja vetäiskää ovi kiinni. Jotkut ovet jää jumiin, jotkut ei.

Jarmo Jokinen

Eikös hyttien ovissa ole korttikolon lisäksi avaimenreikä (siellä alempana)? Ainakin minun risteilyillä siivooja
on tullut hyttiin avaimella eikä avainkortilla.


Kimmo Rantanen

Vastauksia kysymyksiinne englanniksi:

VingCard's electronic locks have been carefully designed and engineered to our own exact standards, in order to provide the quality you need to secure your valuable property and guests. Operated with a highly reliable magnetic stripe- and/or a smartcard system, the VingCard Classic lock offers a number of unique safety and operational features, yet they are exceptionally easy to operate and maintain. With over 15 years of proven performance in thousands of hotels throughout the world, VingCard's Classic electronic locks continue to set the standards in the industry.

FEATURES

    * High security lockset with a full 1-inch steel deadbolt, 3/4-inch anti-pick latch for added strength and 2 piece anti-friction latch.
    * High quality steel reinforced construction with solid brass handles.
    * Self lubrication long life bearings tested to withstand more than one million openings without visible sign of wear.
    * Full mortise ANSI and EURO lock case options.
    * Modular components for flexibility and easy maintenance.
    * "Panic release" - deadbolt and latch are automatically retracted by inside handle.
    * 3-hour UL fire listed.
    * Powerful "Flash" Memory Technology allows the lock to be easily reprogrammed and upgraded on site without replacing expensive hardware or components.
    * 100 event audit trail stored in the lock.
    * Sealed electronics located on the inside of the door, enhance security and durability.
    * Unique emergency Recodable Cylinder option for mechanical override.
    * Standard AA-battery-operated, stand-alone locks require no wiring.
    * Simple, reliable magnetic stripe card reader. Keycards read during removal, for maximum performance.


http://www.vingcardmarine.com/page?id=775

Keskustelua lukoista: http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=9281.0