Muutoksia Finnlinesin rahtiliikenteessä

Aloittaja laivat, 18.12.2001, 00:10:54

« edellinen - seuraava »

laivat

SST kertoo että Finnlines avaa tammikuussa uuden reitin Puolan Gdyniasta Ison-Britannian Hulliin. Aluksi linjalla ajetaan yhdellä rollarilla mutta myöhemmin keväällä Finnlinesin on tarkoitus asettaa linjalle toinenkin alus jolloin lähtöjä olisi kaksi viikossa kummastakin satamasta.

Pekka Laakso

Käsitelköön tämä topic tästä lähtien Finnlines Cargo Servicesin liikennemuutoksia ja muita uutisia.

Nyt vuoden vaihteessa tapahtuu Finnlinesilla mukavan paljon erinäisiä liikennemuutoksia:

Miranda lopettaa Kemin/Oulun linjalla siirtyessään UPM:lle ja Baltic Eider lopettaa myyntinsä takia Pohjanmeren reitillä.

Baltic Eiderin tilalle Finnlines on rahdannut kaksi pientä sto-ro alusta Saksasta, Nessin ja Baumwallin, jotka ovat aiemmin tulleet tutuiksi mm. UPM:n käytössä lisälaivoina. Ne tulevat käymään Helsingin ja Haminan lisäksi myös toisinaan Raumalla.
Lisäksi Pohjanmeren linjan muut laivat Merchant ja Baltica näyttänevät käyvän Helsingin ja Haminan välissä myös Pietarissa. :o

Mirandan tilalle siirretään yllättäen Antares, joka korvataan Uki/Rauma- Rostock-Lyypekki reitillä Vasalandilla. Sen tilalle Kotkaan saadaan Finlandia. :)

Lisäksi se Essin kysymä Kaduna eli vanha Bore IX on Finnlinesin rahtauksessa.





Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Muokataas kokonaan tämä TransRussia uutinen: Eli Seawheel Humber (ex Baltic Eagle) on rahdattu nyt Finnlinesille TransRussia Expressin käyttöön, ilmeisesti Kotkan reitille siirtyvän Finlandian tilalle. Mutta alus on saanut uuden nimen Baltic Eager.

Lisää asiasta: http://www.f25.parsimony.net/forum63730/messages/16025.htm

Lisäksi Polfin Linen Rauman liikenne aiotaan lopettaa helmikuussa. Vastedes keskitytään suoriin lähtöihin Helsingistä ja Kotkasta.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tero Reingoldt

Äsken tullut tiedote Finnlinesiltä ilmoitti, että MS Rider ja MS Runner ovat saarrettuja. MS Rider Travemundessa ja MS Runner Turussa. Saksan merimiesten unioni vaatii saksalaisia työehtoja ja palkkausta puolalaiselle miehistölle. Alukset ovat NIS (Norvegian International Ship) rekisterissä. Miehistön sopimukset on tehty yhdessä Norjalaisten ja Puolalaisten järjestöjen kesken. Katsotaan kuinka kauan alukset ovat boikotissa. Ja miten se vaikuttaa Finnlinesin liikienteeseen. Omistajan mielipide on se, että kyseessä on laiton boikotti/saarto.
Se on meri nyt sitten kaukana...

Pekka Laakso

Tällainen tiedote on nyt julkistettu (ohessa olennaisin siitä):

"FINNLINES SIIRTYY FELIXSTOWESTA TILBURYYN

Finnlines aloittaa toiminnot Tilburyn satamassa 1.7.2005 alkaen. Kesäkuun aikana valmistuva Finnlinesin Tilburyn toimisto sijaitsee logistisesti lähellä pääteitä sekä Lontoota.

Sataman vaihto ei muuta laivojen aikatauluja - jatkossakin tarjoamme viisi lähtöä Englannista Suomeen tai edelleen Venäjälle.
"
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 03.06.2005, 21:14:17
Finnlineshan on jakanut liikenteensä kahteen brändiin. Pelkkää rahtia kuljettavat alukset kulkevat jatkossa RoroLink brändin alla, ja nämä myös matkustajia kuljettavat ropax-alukset HansaLink brändin alla. Ilmeisesti tällä värityksellä on tarkoitus korostaa tätä brändijakoa.
Mahtaakohan sitten myös lastilauttoihin ilmestyä uuden brändin mukaisia kylkitekstejä? ::) Epäilen, että tämä rahtipuoli jää yhä vihreän värin alle.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Kim Helle

Toivottavasti ei, sitä on totuttu näihin nykyisiin väreihin ja tunnettuvuus on kuitenkin jo pidemmältä ajalta juuri näistä väreistä. Tekstit varmaan jollain aikasaatolla taas kerran vaihdetaan mutta enpä näe kauheasti järkeä moisessa.
Päivitys

Tulossa:

Menneet: BP 3.5.2023

Miran Hamidulla

Svensk Sjöfarts Tidningenin mukaan Finnlines aloittaa roro-liikenteen Muugan ja Lyypekin välillä. Ilmeisestikin käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Finnpulp ja Finnmill poikkeavat jatkossa Muugassa Itämeren kierroksillaan?
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Miran Hamidulla

Finnlinesin omasta tiedotteesta vastaus näemmä löytyykin:

In addition to TeamLines container services, Finnlines expands the Baltic services also to roro services. The roro services will operate between Lübeck and Tallinn starting at the beginning of October. This means that the vessel sailing to Kotka will call whenever needed in the port of Muuga. AS Freselle will act as sales agent in Tallinn for Finnlines roro-traffic.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 08.09.2005, 19:16:37
The roro services will operate between Lübeck and Tallinn starting at the beginning of October. This means that the vessel sailing to Kotka will call whenever needed in the port of Muuga.
Ylimääräinen liikenne Muugaan todellakin alkoi nyt lokakuussa. Aikataulujen perusteella Finnpulp ja Finnmill käyvät Muugassa keskiviikkoisin, josta sitten jatkavat torstaiksi Kotkaan. Ns. toinen rotaatio pysyy aluksilla samana eli su-ma ollaan Helsingissä ja sen jälkeen ma ip-ti Kotkassa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Finnlinesin tiedote koskien liikennettä Raumalta johtuen eilen julkistetusta UPM:n Saksan kuljetuksia koskeneesta sopimuksesta:

"Muutoksia Rauman liikenteessä

Vuodenvaihteessa päättyvät linjat Rauman, Lübeckin ja Rostockin välillä. Vuoden alusta liikennöimme Raumalta roro-aluksilla Hullin linjalla ja konttilaivoilla Bremerhaveniin ja Hampuriin.

Jatkossa Saksan liikenteemme keskittyy Länsi- ja Etelä-Suomen osalta Turkuun ja Helsinkiin. Tarjoamme jatkossakin molemmista satamista toimivat ja tehokkaat tuonti- ja vientiyhteydet Travemündeen: Helsingistä meillä on päivittäiset lähdöt ja Turusta 4 lähtöä viikossa. Tulemme ensi vuonna tehostamaan liikennettämme molemmista satamista. Lisäksi liikenteemme Kotkasta ja Pohjois-Suomesta Lyypekkiin jatkuu myös vuonna 2006.

Lisätietoja muutoksesta: Ville Haapasaari, Vice President, Sales, puh. 010 343 5396.

Bookkaukseen ja myyntiin liittyvissä asioissa kontaktihenkilönne antavat asiasta mielellään tarkempia tietoja.

FINNLINES OYJ "
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Birka Cargon toimitusjohtaja Stefan Axberg uskoo Talouselämä-lehden numerossa 39, että huolimatta Stora Enson ja Rederi Ab Transatlanticin tulevasta SECU-liikenteestä, Finnlinesin pystvän tarjoamaan rahtia SECU-uudisrakenteiden tieltä väistyville Express-kolmikon aluksille. Axberg toteaa, että Birkalla on sopimusta Finnlinesin kanssa jäljellä vielä muutaman vuoden ajan, mutta toivoo yhteistyön jatkuvan vielä jopa kymmenen vuoden ajan. :) Finnlinesin mukaan aluskolmikolle todellakin saataisiin rahteja muualta.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Vuoden vaihtuminen tuo Finnlinesin rahtireiteille taas kerran läjän muutoksia. Suurimmat muutokset koskevat Raumalta lähtevän Saksan liikenteen loppumista UPM:n Transfennican solmiman sopimuksen vuoksi sekä Biskajan liikenteen siirtymistä Haminasta Kotkan Hietaseen.

- Raumalta lauantaisin liikennöineet Finnpulp ja Finnmill siirtyvät vastedes kulkemaan vain Helsingistä ja Kotkasta Lyypekkiin. Suoraa yhteyttä Raumalta Saksaan hoitanut Vasaland siirtyy linjansa kanssa Transfennican rahtaukseen.

- Kotkasta lopetetaan kuitenkin perjantain vuoro Rostockiin ja Lyypekkiin. Linjaa kulkeneelle Finlandialle ei löydy vielä netistä uusia aikatauluja.

- Biskajan liikenne siirtyy siis Haminasta Kotkaan, jossa Astrea aloittaa 10. tammikuuta. Samalla Polfin Line (Puolan liikenne) siirtyy Kotkasta kokonaan Helsinkiin.

- Lillbacka-topicissa mainittavat Global-alusten rahtaukset Finnlinesille

- SolNiver Lines aloittaa liikenteensä uudestaan Raumalta aluksilla Thebeland ja Vegaland. Linja jatkaa myös Kotkassa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Jos jotakuta jaksaisi kiinnostaa, niin ilmoitettakoon, että Finnlines on nyt rahdannut Biskajan reitilleen bahamalaisen Trans Carrier ro-ron. Alus on pitkään Finnlinesille kulkeneen Norcliffin sisar ja liikennöinyt aiemminkin Finnlinesille (Finncarriersille) 90-luvulla muutamaan otteeseen Swan Hunter -nimisenä.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 13.01.2006, 15:36:30
Jos jotakuta jaksaisi kiinnostaa, niin ilmoitettakoon, että Finnlines on nyt rahdannut Biskajan reitilleen bahamalaisen Trans Carrier ro-ron. Alus on pitkään Finnlinesille kulkeneen Norcliffin sisar ja liikennöinyt aiemminkin Finnlinesille (Finncarriersille) 90-luvulla muutamaan otteeseen Swan Hunter -nimisenä.

Ihmettelinkin, kun se oli Hangossa (muistaakseni) viime viikolla... Swan Hunterina ehdin sen kuvata, mutta Trans Carrierina se meni sivu suun... Siinähän oli silloin aikoinaan Finnlinesin korsteenitunnuskin. Onko rahtauksen pituudesta jotain tietoa?
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.