Lainaus käyttäjältä: Hannu Sarell - 13.03.2023, 15:12:41 Tallinkin rahtimääristä ei tietoa, eli ajavatko täysinä. Eckerön Finlandia ainakin joinakin iltapäivinä (ke, to) tulee täyteen, eli rekka tai pari jää rannalle. Ihan Länsisataman web-kameroita seuraamalla havaittu. Eikö aikanaan, kun Megastar tuli liikenteeseen, niin Superstar myytiin pois, koska Starissa on takaa avoin autokansi. Eli ADR-kuljetukset kulkivat sillä. Voin muistaa väärinkin. Usein niin käykin...
Lainaus käyttäjältä: Sven Liljeström - 13.03.2023, 10:01:01 Lisäksi olen pitänyt Starin pitoa liikenteessä hitaammallakin aikataululla omituisena,
vai onko tosiaan niin, että muut laivat jo nyt ovat tupaten täynnä?
Lainaus käyttäjältä: Petri Nummijoki - 11.03.2023, 11:45:02 Täytyy kuitenkin muistaa, että ko. viidestä aluksesta Baltic Queen on ainoa, jonka tilauksen aikaan Tallink oli jo mukana Manner-Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä eli näistä suurin osa on ostettu melko erilaisessa kilpailutilanteessa.En nyt oikeastaan viitannut (pelkästään) Manner-Suomen ja Ruotsin väliseen liikenteeseen, vaan ylimalkaan siihen mihin nuo alukset sopivat. Romantika- ja Galaxy-sarjat on suunniteltu hyvin rajallista käyttötarkoitusta varten, eikä niissä vaikuta olevan minkäänlaisia muutosmahdollisuuksia erityisesti rahtikapasiteetin osalta. Romantikan, Victorian ja Galaxyn osalta laivojen tilaaminen sellaisina kuin ne ovat voi olla jossain määrin perusteltua, koska niillä saatiin hoidettua Helsingin vuorokauden risteilyliikenne ja Tallinna-Tukholma -linja, mutta niissäkin pieni autokansi rajoittaa käyttöä muilla linjoilla, mikä myös laskee laivojen jälleenmyyntiarvoa. Jo Baltic Princessiä tilattaessa oli selvää, että jonkin noista kolmesta pitää väistyä muille linjoille tai myyntiin uuden laivan valmistuessa.
Lainaus käyttäjältä: Ilves Valta - 10.03.2023, 23:05:40 Jälkiviisaus on aina helppoa, mutta silti on helppo sanoa olleen Tallinkilta iso virhe tilata viisi verrattain isoa risteilylauttaa 00-luvulla.