Cinderella Helsinkiin?

Aloittaja Timo Selkälä, 12.06.2013, 19:07:27

« edellinen - seuraava »

Joonas Kortelainen

Nyt on käyty. Entisensä oli ja parempikin. Tykkäsin kovasti.

Mutta ikävä kyllä täysi PR-fiasko. Kaikki henkilökunnassa kauhuissaan, kun torstailähdöllä 900 matkustajaa, joista parisataa jäi Tallinnaan! Tiistaina oli ollu 400, jonkinlainen ennätys ja kaikki viikot näyttävät yhtä hiljaisilta. Väärä ajoitus, väärä konsepti (Tallink on totuttanut siihen, että maissa on aamu aikaa ostostella, niin se vaan kuulkaa on), ihmiset ilmeisesti edelleen pahoillaan Isabella-peruutuksista kesällä ja ilmaislipuista huolimatta kun ei saada täyteen edes viikonloppuna, herää kysymys onko markkinoinnissa parantamista... 1800 bookattu ensi viikolla Pietarista erikoisristeilylle. Eipä kauheasti sekään. Eli Tukholmassa pysyy varmasti myös telakan jälkeenkin.

Ville Taavitsainen

Eli kannatti itse lähteä sille toiselle risteilylle, että sai edes vähän tunnelmaa reissuun. Oli sentään edes se reilusti yli tuhat matkustajaa vissiin laivalla mukana. harmi sinällään artisteillekkin jos tyhjille yleisöille joutuu esiintymään.
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Joni Huopana

Keskiviikkona vain 341 :) (Tallinnan jälkeen)

Nostalgiapuolellehan tuo tosiaan meni.

Vesa Penttilä

Ensimmäisellä lähdöllä oli reilu 2100 matkustajaa.

Arto Papunen

Mietteitä

-Olisiko vastaava vierailu pitäny tehdä jo aiemmin, (XPRS:n eka telakkatuuraus Rosellan sijaan)
ts oliko 10 vuotta liian pitkä aika? Tai ennen edes Gracen liikenteen alkua
-Tämä oli vain lyhyt vierailu, Isabella olisi liikennöinyt 4 kuukautta ja mainittiin että voi jäädäkin linjalle
ts Matkanjärjestäjät voivat paremmin suunnitella omia erikoisristeilyjään.
-Pitäisi saada markkinoitua että laivalla on järkevää tekemistä myös aamulla, jotta ihmiset ei vain haikaile Tallinnaan
-On tuossa reittimatkustajiakin näköjään ollut, vaikkei sitäkään nyt älyttömästi ole mainostettu. Olisi myös virolaisille tuota voinut myydä, käsittääkseni ei voinut tehdä TLL-HEL-TLL reissua. Noin päin ei kannata pelätä maihinnousun aiheuttamaa myymälämyynnin vähennystä.
-Tosin tätä nyt kokeiltiin hiljaisempana aikana
-En tiedä olenko lukenut vääriä sanomalehtiä viimeaikoina, mutta kovin suurta mainosta en ole nähnyt Cinderellalle tai ehkä Satakunta lasketaan Gracen "alueeksi"

Kyllä se melkein on että joko päästetään matkustajat maihin tai haetaan aamulla Katajanokalta lisää matkustajia jos tuohon toinen alus vakituisesti tulisi

Sami Tikkanen

#185
Vastaavasti olisi mielenkiintoista tietää myös kilpailevan Europan matkustajamääriä. Tuskin nekään nyt joulun alla arkena on häävit olleet  :P

Hieman harmi kun juuri syksyllä TallinkSilja vielä alensi ikärajansa 18:sta, tiedä sitten vaikuttiko siihen joltain osin myös tämä Cinderellan vierailu, vaikka lyhyt sellainen onkin.

Ja kyllä ainakin tämä pv (21.12) näyttää kun juuri katsoin niin nyt sittenkin aika suositulta, kun buffet kattauksia on loppu, vaikka eilen ei vielä ollut. Samaten Venäjä-keikan jälkeinen lauantai (4.1) näyttää hyvin suositulta. Sen sijaan välipv-vklp ei ainakaan vielä näytä erityisen buukatulta, kun ei kolmatta buffet-kattaustakaan ole laitettu valittavaksi... toivottavasti tässä joulun aikana sekin täyttyisi paremmin kun itsellä silloin 8 kaverin kanssa tarkoitus käydä uudestaan.

Hyttien jäljelläolevuudesta nyt ei kannata mtn johtopäätöksiä vedellä, comeback-risteilyllä viime lauantainakin taisi olla vain yksi tai kaksi luokkaa loppu, ja kuitenkin ilmeisesti rapiat 2000 20h-risteilijää.

Matti Holmström

Cinderellan alhaiset matkustajamäärät hieman yllättää, toisaalta tämä ajankohta on hieman haasteellinen, mutta tässä voi olla sekin takana että markkinat ovat muuttuneet siten että suurin osa haluaa käydä maissa eikä olla pelkästään laivan sisällä.. ?

Silja Europan matkustajamäärät eivät suoraan ole verrannollisia Cinderellan keikoille etenkin HEL saapuvissa esim nyt parhaillaan 21.12 16:30 saapuvan Europan kyydissä miehistö mukaanlukien 2933 hlö ja Cinderellan kyydissä oli 1345 (sis. crew)  siis tänään lauantain saapunut vuoro.

Jos Cinderella halutaan pysyvästi HEL-TLL-HEL reitille niin aikataulu pitää rakentaa suoraan Europan kilpailijaksi, koska "oneway" matkustaminen on erittäin tärkeä lisätulo, eikä enää se 20-22h pelkkä risteily...?  Voi olla että 20h toimii kesäsesonkina ja koulujen talviloma viikkoina + pääsiäisen aikaan, mutta silloinkin tarvitaan autokansi ja oneway kapasiteettia.  Entäs suunniteltu Isabellan aikataulu?

Mielenkiintoista nähdä mikä tilanne matkustajamäärän suhteen vikalla keikalla johon voisi kuvitella jengiä loppiaisen ja pitkänviikonlopun päälle vai verottaako vuodenvaihde ja joululomien loppuminen?  Itse käyn tsekkaamassa 5.1 lähdön ja jää nähtäväksi että montako meitä on...  ;)

Ville Taavitsainen

Itsellä ei ollut näin kurjaan vuodenaikaan haluakaan päästä Tallinaan mutta kyllä ymmärrän sen että maihinhan tuoltakin olisi päästävä jotta toi olis houkutteleva suurelle massalle. tosin tuolla nykyaikataululla jossa alus palaa jo klo 15 helsinkiin aikaa Tallinnassa jäisi aika vähän. eli isompiakin muutoksia olisi tehtävä aikatauluun. Enkä oikeen ymmärrä sitäkään että ajetaan koko yö edestakas, vaikkakin hitaasti. Kuluttaahan sekin polttoainetta vaikka varmaan huomattavasti vähemmän. Omalla reissulla tosin Cindy seisoi paikallaan aamusta kello 12 mutta muina reissuina se on AIS:in mukaan ollut koko ajan liikeellä.

Tallinnan laituripaikan saaminen voisi olla ongelma kolmennelle "koko" päivän satamassa seisovalle alukselle. Mutta eiköhän tuo ole takaisin tukholman liikenteeseen menossa vaikka kuinka risteilyisäntä väitti et tässä on menossa markkinatutkimus :D et kuinka innokkaasti ihmiset haluaa Cinderellan takaisin

Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Sami Tikkanen

#188
Kuulostasko pahalle?

- Viking Cinderella siirtyy vihdoin pysyvästi takaisin Helsinki-Tallinna -reitille tekemään 21h viihderisteilyjä klo 1830-1530 (maihinnousu 0930-1200 XPRS:n laituripaikalla, eikä siivojat heilu rättiensä kanssa tällöin hyttiosastoilla, kuten kilpailijalla)

- Viking Linekin fiksaa ikäsääntönsä uusiksi: kaikki laivat joka päivä K18.

- Viking XPRS:n miniristeilyt lopetetaan.

Arto Papunen

Muistakaa toki myös että vaikka Isabellan suunniteluilla 20,5h risteilyillä ei maihin päässyt niin nykyisten XPRS:n päivä risteilyn ja päivä Tallinnassa reissujen sijaan olisi ollut mahdollista olla maissa lisäksi
21.30-15.00 aamupäivä maissa
21.30-07.00 kunnon kokonainen päivä Tallinnassa kaksi yötä laivalla
08.00-20.30 n.7 tuntia Tallinnassa
08.00-07.00 n. 11,5 tuntia Tallinnassa
11.30-07.00 n 8,5 Tallinnassa
+piknikreissu 8.00-15.00 laivalla
Kysehän on vain mikä on kannattavaa, Vikingin pitäisi saada reittivuoroja lisää, ja siten että ne eivät turhan päällekkäisiä. Vaikka tämä nyt on poikkeavaa niin on se nyt jotenkin outoa ajaa Tallinnaan sunnuntaisin liki peräkanaa 18.30-21.30 ja 20.00-22.30.
Paljonko sitten vaaditaan vähintään aikaa Tallinnan satamassa että ne tarpeelliset tavarat saa haettua. Tokihan Isabellalle suunnitellusta voitaisiin vähän säätää lisää aikaa Tallinnaan konseptia liikaa muuttamatta     
HEL TAL TAL HEL
07.30 10.20 13.00 15.50
18.30 21.30 22.30 06.30

(Tokihan nyt kilpailijalla Finlandia ajaa puolelta päivin Helsinkiin mutta taas yövuoro jää ajamatta Tallinnasta..)

Kim Granlund

Voi olla tyhmä kysymys, mutta kiinnostaa tax-freen hinnoittelu. Onko siellä samat hinnat kuin Sto-Mhq-linjalla vai ovatko hinnat muiden Tallinnan-laivojen tasoa?
Kiinnostaisi testata Cinderella, mutta hinnoittelu on se, joka eniten vaikuttaa, koska samalta reissulta on tuotava hieman Sihi-juomaa kotitarpeiksi.
Kiitos jo etukäteen vastauksesta.

Kalle Id

Varmasti ovat Tallinnan-laivojen tasoa, koska Helsinki-Tallinna -linjalla ei ole verovapaata myyntiä (toisin kuin Tukholma-Maarianhamina -linjalla).

Kim Granlund

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 22.12.2013, 23:35:08
Varmasti ovat Tallinnan-laivojen tasoa, koska Helsinki-Tallinna -linjalla ei ole verovapaata myyntiä (toisin kuin Tukholma-Maarianhamina -linjalla).

Näin olen itsekin järkeillyt, mutta halusin varmistuksen asialle. Kai se on mentävä tarkistamaan tilanne. Joulupäivästä lähtien pääsee vielä halvalla risteilemään.

Sami Tikkanen

Juu hinnat vaihdettiin Cinden tullessa Suomen kamaralle. Esimerkiksi Hartwallin export long drink 24pack hinta 20,xx €, ei kuten Sto-Mhq reitillä n. 32 €  :beer:

Marko Manninen

Juuri kotiutunut Cinderellan risteilyltä. Täytyy kyl sanoa, että oli laiva ikäisekseen hyvässä kunnossa. Ei meinannut uskoa, että on neljä vuotta vanhempi Europaa. 1600 oli matkustajia Tallinnaan saakka ja sen jälkeen 1100. Kyllä se joulu varmasti vaikuttaa viikonloppuun jo raakasti.
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace