Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Arctia siirtää monitoimet Kotkaan entisen telakan laituriin. Taitaa RMC:ltä loppua tila, kun uudisrakenneprojektit pääsevät vauhtiin.

http://arctia.fi/2019/05/28/arctian-jaanmurtajat-fennica-ja-nordica-siirtyvat-kotkaan/
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#646
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 28.05.2019, 14:18:24
Arctia siirtää monitoimet Kotkaan entisen telakan laituriin. Taitaa RMC:ltä loppua tila, kun uudisrakenneprojektit pääsevät vauhtiin.
Nordica siirtyy Kotkaan ensimmäisenä. On lähtenyt maanantaina Raumalta ja saapuu Kotkaan tänä aamuna.

Eipä tuossakaan mitään ihmeempää:
Kymen Sanomat
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#647
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 06.09.2018, 12:21:18
Taas mennään eli Botnica tekemässä juuri lähtöä Paljassaaresta uudelleen Newfoundlandiin.
Virossa mennään taas kerran, kun Botnica on lähtenyt tänään tämän kesän Baffininsaaren keikalleen.

Edit: Bunkraa Göteborgin edustalla.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Fennica toi offshorevarusteitaan Raumalta Haminaan ennen siirtymistään Kotkaan:

Kymen Sanomat
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 28.06.2019, 18:39:32
Virossa mennään taas kerran, kun Botnica on lähtenyt tänään tämän kesän Baffininsaaren keikalleen.

Edit: Bunkraa Göteborgin edustalla.
Botnican tämän vuoden Baffininsaaren keikka on nyt taputeltu, ja Pentlannin salmen kautta Pohjanmerelle saapunut Botnica ohittaa Skagenin illan aikana. ETA Tallinnaan torstaiaamuksi, mutta position huomioon ottaen voi saapua jo aiemmin...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 10.11.2019, 19:02:03
Botnican tämän vuoden Baffininsaaren keikka on nyt taputeltu, ja Pentlannin salmen kautta Pohjanmerelle saapunut Botnica ohittaa Skagenin illan aikana. ETA Tallinnaan torstaiaamuksi, mutta position huomioon ottaen voi saapua jo aiemmin...

Ensi vuonna jatkuu:

https://cns.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=916984&messageId=1155439

Baffinland Iron Mines Corporation (hereinafter: "Baffinland") declared of using the contractual option to charter the multifunctional icebreaker Botnica in 2020 during the period from the end of June to the end of October. The exact number of chartering days depends on weather and other conditions.

In 2018, the subsidiary company of AS Tallinna Sadam, OÜ TS Shipping, signed an agreement with Baffinland for chartering m/v Botnica for the 2018 summer period and annual call options for the summer periods in 2019-2022. Baffinland is a Canadian mining company, engaged in the mining of iron ore on Baffin Island in Northern Canada. According to the agreement, m/v Botnica provides escort and ice management services, oil spill and emergency response services.

In the last two years, m/v Botnica assisted Panamax-type cargo vessels in Arctic waters of Northern Canada for exporting iron ore from the Milne Inlet port to the ocean. While in 2018 the work was performed in two parts and meanwhile m/v Botnica visited Tallinn in late August during the ice-free period in the Arctic, in 2019 the vessel remained in the Baffin Archipelago for a three-week ice-free period and assisted Canadian scientists in research of seabed and Arctic waters as an additional work. The 2019 work period with mobilization lasted from the end of June to the beginning of November. According to an agreement with the Estonian Maritime Administration, m/v Botnica provides icebreaking services in Estonian coastal waters from 20th December to 20th April.

Tallinna Sadam is one of the largest cargo- and passenger port complexes in the Baltic Sea region, which in 2018 serviced 10.6 million passengers and 20.6 million tons of cargo. In addition to passenger and freight services, Tallinna Sadam group also operates in shipping business via its subsidiaries – OÜ TS Laevad provides ferry services between the Estonian mainland and the largest islands, and OÜ TS Shipping charters its multifunctional vessel m/v Botnica for icebreaking and construction services in Estonia and offshore projects abroad. Tallinna Sadam group is also a shareholder in an associate AS Green Marine, which provides waste management services. Tallinna Sadam group's sales in 2018 totaled EUR 130.6 million, adjusted EBITDA EUR 74.4 million and net profit EUR 24.4 million.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Pekka Laakso

#651
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 10.11.2019, 19:02:03
Botnican tämän vuoden Baffininsaaren keikka on nyt taputeltu, ja Pentlannin salmen kautta Pohjanmerelle saapunut Botnica ohittaa Skagenin illan aikana. ETA Tallinnaan torstaiaamuksi, mutta position huomioon ottaen voi saapua jo aiemmin...
Ja taas mennään. Botnica on lähtenyt aamulla Paljassaaresta Kanadan Newfoundlandlia kohti.

Edit: Ohittaa Skagenin varhain tiistaiyönä.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

Botnica on jättänyt Kanadan taakseen ja on kotimatkalla kohti Tallinnaa, jonne jäänmurtajan odotetaan saapuvan marraskuun alussa.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 18.10.2020, 19:51:56
Botnica on jättänyt Kanadan taakseen ja on kotimatkalla kohti Tallinnaa, jonne jäänmurtajan odotetaan saapuvan marraskuun alussa.
Skagen ohitettu yön aikana. ETA Tallinnaan tosin vasta lauantaiksi, eli ehtinee perille vielä lokakuun puolella.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

Botnica rahdattu seuraavalle kymmenvuotiskaudelle Itämeren jäänmurtoon:

http://www.globenewswire.com/news-release/2021/02/02/2168391/0/en/MPSV-Botnica-s-10-year-icebreaking-service-to-the-Transport-Administration.html

OÜ TS Shipping, a subsidiary of AS Tallinna Sadam, won a public tender organized by the Estonian Transport Administration for the provision of icebreaking services and navigation in the Gulf of Finland in the period 20.12.2022-20.04.2032. The icebreaking service in Estonian coastal waters is provided with the multifunctional icebreaker Botnica, similarly to the previous 10-year charter agreement, annually from December 20 to April 20. The agreement will be signed in the near future in accordance with the conditions set out in the procurement and the offer.

The total estimated cost of the agreement to be concluded is EUR 54.2 million, i.e. EUR 5.4 million per year. From the 2025/2026 working period, the contract fee may be indexed with the Estonian consumer price index, but not more than 3% annually. The contract fee is fixed, i.e. the Transport Administration pays for all charter days, regardless of the actual use of the icebreaker.

Compared to the icebreaking service agreement of the previous 10-year period, there is an additional condition to bring a replacement vessel for service within 10 days in case the contracted main vessel Botnica should fall out of use. Among other things, we mitigate this risk by increasing the reliability of Botnica's vital systems.

MPSV Botnica was built at Aker Finnyard shipyard in 1998. The ICE-10 / Polar Class 4 ice class carrying vessel is 97.3 meters long and 24.3 meters wide. In open water, Botnica has a maximum speed of 16.5 knots, and in ice up to 80 cm, the ship can move at speeds of up to 8 knots. The maximum thickness of ice that Botnica can pass at a steady speed is 1.2 meters. During the summer periods from June to the end of October, Botnica assists Panamax-type merchant vessels in the Arctic waters of northern Canada in the export of iron ore from the port of Milne Inlet to the high seas. According to the charter agreement, Botnica provides escort and ice monitoring vessel service, pollution monitoring and emergency services. The total number of Botnica charter days in 2020 was 249 days and the annual utilization rate of the ship was 68%, in 2019 261 days and 72% accordingly.

Tallinna Sadam is one of the largest cargo- and passenger port complexes in the Baltic Sea region, which serves annually 10 million passengers and 20 million tons of cargo in average. In addition to passenger and freight services, Tallinna Sadam group also operates in shipping business via its subsidiaries – OÜ TS Laevad provides ferry services between the Estonian mainland and the largest islands, and OÜ TS Shipping charters its multifunctional vessel Botnica for icebreaking and construction services in Estonia and offshore projects abroad. Tallinna Sadam group is also a shareholder of an associate AS Green Marine, which provides waste management services. According to audited financial results, Tallinna Sadam group's sales in 2019 totaled EUR 130.5 million, adjusted EBITDA EUR 74.3 million and net profit EUR 44.4 million.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Pekka Laakso

#655
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 27.06.2020, 12:25:41
Ja taas mennään. Botnica on lähtenyt aamulla Paljassaaresta Kanadan Newfoundlandlia kohti.

Edit: Ohittaa Skagenin varhain tiistaiyönä.
Ja taas kerran mennään. Ilmeisesti päivän tarkkuudella jopa. Eli Botnica on lähtenyt aamulla kohti Newfoundlandia.

EDIT: Ohitti Skagenin varhain keskiviikkoyönä. Aika lailla samoihin aikoihin kuin toinen Tallinnasta maailmalle lähtenyt eli Victoria 1.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Botnicalla oli Milne Inletissä tänä syksynä hieman pidempi kausi. Paluumatkaa taasen on mitä ilmeisimmin Pohjois-Atlantilla vallinneiden matalapaineiden vuoksi taitettu Englannin kanaalin kautta. Ohittaa nyt aamulla Skagenin ja ETA Tallinnaan torstaiaamuksi.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

Jenkkien valkoinen elefantti Aiviq on saapunut Australiaan tukemaan aussien Antarktis-ohjelmaa talvikaudeksi. Sopimusaineiston perusteella päivärahti on karvan alle satatuhatta amerikaneuroa. Ei huonosti laivalle, joka on maannut satamassa vailla töitä vuosikaudet.

ShipSpotting.com

© Walter Pless
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!

Pekka Laakso

#659
Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 07.01.2022, 20:15:46
...ja ensi vuonna uudestaan:

Icebreaker Botnica charter in summer 2022
Jatketaan edellisten kesien viestien tapaan eli: Ja taas mennään. Botnica lähtenyt Tallinnasta kohti Newfoundlandin St John'sia tänään aamulla.

EDIT 1: Menikin tällä kertaa Skagenissa ihan satamaan asti, josta jatkoi matkaansa lauantaina iltapäivällä.

EDIT 2: Kulkeekin Englannin kanaalin kautta sen sijaan, että olisi mennyt joko Pentlannin salmesta tai Orkney-saarten pohjoispuolelta.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.