Aquitaine Group suunnittelee Le Havre - Portsmouth liikennettä

Aloittaja Miran Hamidulla, 26.08.2005, 00:11:37

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

Le Havren paikallislehti L'Antenne kirjoittaa brittiläisen Aquitaine Groupin olevan kiinnostunut saamaan Regina Baltican Portsmouth-Le Havre reitille, jonka liikenteen P&O Ferries on päättänyt sulkea. Aquitaine Groupin omat sivut eivät tätä väitettä vahvista, mutta sivuilta löytyy kuitenkin tämä tuoreehko tiedote, joka kertoo yhtiön todella suunnittelevan liikennettä kyseisellä reitillä mainitsematta kuitenkaan aluksen nimeä. Mikäli väite pitää paikkansa, niin olisikohan Tallink mahdollisesti ottamassa pian rahtausurakkansa Algerie Ferriesillä päättävän Fantaasian takaisin Tallinna-Tukholma linjalle, ja rahtaamassa Regina Balticaa puolestaan pois?

Otsikkoa muutettu
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Eerik Laine

Entäpä tuo toinen vuokrattava laiva, josta lehdistötiedotteessa puhutaan? Sen mahdollisesta identiteetistä ei taida olla vielä mitään huhuja olemassa?

Marko Kinnari

Mutta eihän siihen ole kauaa kun saamme Romantikan Tukholman reitille? Minua ei ainakaan haittaisi jos Baltica katoisi...
12/04Roslagen1/05Pearl of Scandinavia3/05Vana Tallin5/05Europa,Victoria6/05Regina Baltica8/05Mariella,Amorella,Ålandsf.9/05Symphony.12/05Cinderella1/06Amorella3/06Cinderella6/06Romantika7/06Europa8/06Cinderella,Eckerö,Europa,Symphony10/06Symphony,Cinderella11/06Romantika12/06Romantika4/07Birka Paradise,Cinderella5/07Cinderella6/07 Birka Paradise,Crown of scand,Europa7/07 Cinderella

Eerik Laine

Sekin periaattessa varmaankin yksi mahdollisuus, että Regina Baltica vain vuokrattaisiin pois ilman korvaajaa... Luulisi ensi kevääseeen asti Tallinna-Tukholma linja pärjäävän pelkästään Victoriallakin. ReBan loppuvuoden varaukset kuitenkin käytännössä varmaan vaikeuttaisivat asiaa, joten Fantaasian tilalletuonti olisi loogisin mahdollinen ratkaisu.

Jos lähdetään spekuloimaan tuota Aquitainen toista mahdollista vuokralaivaa niin Fantaasiakin voisi olla yksi mahdollisuus. Molempien laivojen vuokraus samalta varustamolta varmaankin helpompaa kuin kahdelta eri taholta. Helpoimmalla Tallink itse pääsisi jos Regina Baltican sijaan se neuvottelisi pelkän Fantaasian Aquitanin liikenteeseen ja säästyisi näin Regina Baltican jättämän aukon korvaamiselta ja saisi Fantaasian suoraan toiselta vuokrakeikalta toiseen. Myös Finnjet vapautuisi melkein sopivasti jos Aquitaine siitä sattuisi olemaan kiinnostunut.   :thumb:

Miran Hamidulla

#4
Luulen, että Aquitainen kiinnostukselle juuri Regina Balticaa kohtaan on syynä kuitenkin aluksen kahdessa tasossa olevat trailerikannet. Rahti on kuitenkin se, joka kanaalissa pitää lauttabisnekset pystyssä.

Myös ranskalaisyhtiö Dreyfusin kerrotaan olevan kiinnostunut tästä P&O:n hylkäämästä reitistä. He etsivät sille alusta, joka vetää 700 matkustajaa ja 120 traileria.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Eerik Laine

#5
Sitä en epäile... Nyt lähinnä mietin asiaa enemmän Tallinkin kannalta ja mikä sen kannalta olisi käytännöllisintä. Mutta jos Tallink ei Regina Baltican rahtaamiseen taipuisi niin pitää Aquitainenkin miettiä eri vaihtoehtoja.

Saapa nähdä mitä näiden uusien pyrkyrien suunnitelmista tulee...

Mikko-Oskari Koski

#6
Aquitaine Groupin kohdalla voisi tietysti kyse olla myös puhtaasti alihankintakuviosta. Tallink hoitaisi koko liikenteen operatiivisen puolen ja AG keskittyisi markkinointiin sekä operatiivisiin maatoimintoihin.
Mutta P.o.Aquitainen hankinta vaikuttaa kyllä ratkaisulta reitin tulevaisuuteen. Muutaman tunnin kuljetusreitille tarvittavaa kapasiteettiä se tuo, ilman liiallista cruiserimeininkiä. ReBan runsas hyttikapasiteettikin jäisi luultavasti Kanaalissa alikäyttöön.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Miran Hamidulla

#7
Aquitaine Groupin uusin tiedote:

FERRY PROMISING FUTURE


Thurrock Based, Aquitaine Group who last year registered their interest in starting a ferry route between Portsmouth and Le Havre/Cherbourg are one step closer to securing the cross channel ferry link.

Last Wednesday Chief Executive Officer, Kieran Woodbury and a team of marine engineers visited Sweden to inspect the vessel that is lined up to serve on the route if Aquitaine decides to go ahead. A spokesman for the Group said last night, "The tonnage inspected last week was very impressive. The vessel is equipped with everything needed for the route being looked into including three bars, a nightclub, four restaurants tax free shopping outlets a swimming pool, saunas and wide variety of different class and style cabins."

The vessel currently serves in Scandinavian/Russian waters but is being withdrawn within the next few months. Aquitaine bosses and project leaders are holding talks with a firm of accountants in London who are rumoured to be funding the project.

The ferry, which will serve passengers and freight under the brand equity, KMW Seaways could commence service for Aquitaine as soon as this summer if everything goes ahead as planned.

The entire deal with the current ferry operator and with UK and European port authorities which is being headed by 25-year old Kieran Woodbury is said to be worth in excess of £12million.



Eli joku alus Pohjois-Itämeren vesiltä, mutta mikä? Regina Balticako edelleen? Aquitaine on jo perustanut mahdollista uutta linjaansa varten KMW Seaways varustamon:
http://seaways.aquitaine.org.uk/
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kalle Id

Vaikuttaisi kyllä hintaluokan, sijainnin ja "vapautumisajan" perusteella ReBalta. Tosin laivalla ei muistaakseni ollut neljää ravintolaa...

Timo Selkälä

#9
Tai sitten Finnjet. Siinä tapauksessa mainitaan tahallaan aluksen nykyinen sijainti väärin...

Edit Jos sitä lukisi kunnolla niin huomaisi että aluksen tarkastus on suoritettu Ruotsissa... Jäi vain tuo Russian waters hämäämään kun ReBa eikä Baltic Kristina niillä vesillä liiku...
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Joni Huopana

Ehkä se Russian waters on asenteellisuutta sukulaiskansaamme kohtaan... ::)

Tokihan Tallink varmaan mielellään myy ReBan, jos joku sen haluaa ostaa. Toisaalta sen siirtoa Fantaasian pariksi on jo ajateltu, mutta ainahan hyvät kaupat kannattaa tehdä vaikka laivalla käyttöä olisikin.

Kalle Id

Tallinkillahan tulee jäämään ainakin näillä näkymin työtä vaille muutamia aluksia kun nyt tekeillä olevat uudisrakennukset valmistuvat, joten ehkä siellä on tosiaan ajateltu olevan kannattavampaa myydä ReBa nyt jos sille halukas ostaja löytyy kuin yrittää etsiä sille (tai Meloodialle/Fantaasialle) ostajaa muutaman vuoden päästä.